• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Keukeneiland verplaatsen

Lid geworden
22 jul 2016
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Iemand een idee of het mogelijk is om dit keukeneiland te verplaatsen tegen de muur?

Wij zouden graag hierop een langer werkblad willen voorzien die dienst zal doen als keukentafel.

Echter ben ik me er van bewust dat dit niet gemakkelijk op te lossen valt (waterleidingen, en dergelijke).

Toch had ik graag wat advies gehad!

Grtn
 

Bijlagen

  • 20221001_184029.jpg
    20221001_184029.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 58
  • 20221001_184043.jpg
    20221001_184043.jpg
    142,2 KB · Weergaven: 56

Fuss

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
350
Waarderingsscore
240
Punten
43
Beetje moeilijk in te schatten met 2 foto's...

Is er warm en koud water en afvoer aan de kant waar het meubel moet komen?
Zoniet, hoe ver ben je bereid te gaan? Mag de vloer eruit?
Indien enkel koud kan je evt een kleine boiler steken als noodoplossing.

Wat met de plaats waar de afvoer en leidingen nu zitten? Die komen dan uit het niets uit je vloer dus omleiden (=vloer openbreken) lijkt me het best.
Heb je nog zulke tegels van dezelfde batch? Is er vloerverwarming op die plaats?
 

MattiV

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 jun 2022
Berichten
254
Waarderingsscore
211
Punten
43
Over welke muur gaat het eigenlijk? Bedoel je de muur links van het eiland?
Zoja, hoeveel plaats is er dan tussen het eiland en de muur?
Zoniet, zie hierboven.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Ja dat kan, maar waarschijnlijk ook tegels opbreken, …
hoever wil je gaan?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Alles kan.
Wat ik dan zou doen is ook de sokkel voor een deel doortrekken tot tegen de muur. Breedte beetje adhv hoe ver de leidingen uit het midden zitten.
Dan kan je alle leidingen en afvoeren onder die afgedekte sokkel laten doorlopen.
Daar ga je amper last van hebben.

Maar je zal wss weg van de muur gaan en er is onder de keuken geregeld, dan is er veel kans dat er geen leidingen zichtbaar komen onder tafelgedeelte.
Dan is kwestie van leidingen ofwel in ofwel onder de kasten te verleggen.
 
Lid geworden
22 jul 2016
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
1
Er is inderdaad koud/warm water aan de kant waar het meubel komt. Wij zijn hier net komen wonen en ik heb helaas geen extra tegels liggen van dezelfde batch. Graag zouden we dus de vloer niet openbreken, maar lijkt me niet haalbaar.

Klopt, de muur links van het eiland. Is een 90cm dat die zou moeten opschuiven. Als ik meet waar de leidingen uit de vloer komen is het een kleine 80cm dus dan kom ik er net niet om het binnen het meubel te laten vallen.

Zijn zo'n meubels verlijmt aan de vloer of hoe werkt dit? Ook i.v.m. eventuele plekken dat dit zal nalaten.
 

MattiV

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 jun 2022
Berichten
254
Waarderingsscore
211
Punten
43
Is het geen mogelijkheid om het eiland te laten staan en je nieuw werkblad te laten doorlopen naar de muur. Met een profiel aan de muur om daar je werkblad te ondersteunen/ vast te maken.
Maar dat moet je willen natuurlijk en moet er eventueel een andere plaats gezocht worden voor die frigo.
Maar, is wel de eenvoudigste oplossing.

Of het meubel verlijmt is aan de vloer, hangt af van plaatser tot plaatser.
Bij mijn vorige keuken werden de pootjes wel vast gezet met een dot lijm.
 

Fuss

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
350
Waarderingsscore
240
Punten
43
Wordt vaak verlijmd, zo goed als nooit geschroefd.
Als het keramische tegels zijn krijg je de lijm er zeker af.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan