Keukenboiler lek, ook veiligheidsgroep vervangen?

boran

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 aug 2007
Waarderingsscore
57
Punten
48
Hallo,

Gisterenavond geconstateerd dat mijn keukenboiler lek geslagen is.

Tijd voor een nieuwe dus. Echter kan ik de veiligheidsgroep op werking controleren? Of vervang ik deze beter? Want de boiler kan natuurlijk kapot gegaan zijn omdat de veiligheidsgroep gefaald heeft.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
3.583
Punten
113
je moet die niet vervangen.
Als hij lekt bij veel gebruik warm water, weet je dat hij werkt

Lid geworden
25 aug 2021
Waarderingsscore
2
Punten
3
Beste ,

zeker mee vervangen . Een nieuwe boiler kost honderden euro’s , een veiligheidsgroep heb je al voor 15 Euro . Ga je echt daarvoor risico’s nemen? Hij dient voor je veiligheid om te voorkomen dat er overdruk in de boiler optreedt. Een oude groep is gewoonlijk verkalkt door het jarenlange werk en laat ofwel teveel water doordruppelen ( geen probleem wel voor je rekening ) , of te weinig ( dan zeker probleem teveel druk in de boiler ! ) . Dus een kleinigheid meer uitgeven en vervangen , zeker !!!

Filip

• Leuk
Waarderingen: bgcw
Lid geworden
24 jul 2016
Waarderingsscore
37
Punten
18
Is de boiler volledig kapot? Hier had ik ook een klein lek, de hoofddichting liet wat water door.
Boiler open gedaan en gezien dat de dichting kapot was (en nog geen klein beetje).
Nieuwe dichting erin (en ineens ontkalkt en nieuwe kathode). Twee boilers gedaan in een uurtje of twee en zo'n 30-40euro kosten in totaal.

rdr2180

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mrt 2006
Waarderingsscore
473
Punten
83
ik plaats bij het vervangen van een boiler altijd een nieuwe veiligheidsgroep, de kost is klein genoeg om geen risico's te nemen

tumkie

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2007
Waarderingsscore
187
Punten
43
Levensduur boiler is levensduur veiligheidsgroep

Bovenaan