keuken kopen in Duitsland

Lid geworden
18 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Naar het schijnt zijn de keukens in Duitsland een stuk goedkoper.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Scheelt het echt zo veel € dat het de moeite waard is om een dagje hier voor uittrekken en met je specificaties naar Duitsland te rijden ?

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
tschijnt niet alleen zo, tis gewoon zo!!!!

in aachen heb je zoiets als bauhaus of zoiets, daar vindt je alles ivm met bouwen, van bakstenen tot keukens. En het kost je +/- 150 euro om je keuken naar belgie te brengen, en qua verschil kan het tellen. Natuurlijk moet je geen appelen met peren vgl...

Maar je betaalt al 5% minder btw dus...

G

Guest

Guest
rekening houden : vanaf 2007 zit duitland ook op 21% BTW !

en je hebt natuurlijk meer problemen als er iets niet klopt aan je bestlde keuken ;)

Maar verder inderdaad goedkoper.

Heb zelf ook al veel uit duitsland gehaald :)

Lid geworden
20 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is er een prijsverschil tussen ikea Duitsland en Ikea Belgie ?

Jammer dat de BTW in duitsland gaat stijgen, dus in toekomst is dat gedaan met goedkoop in Duitsland kopen :(

Lid geworden
22 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is alles daar goedkoper?

Bijv: electrische leidingen, tegels, laminaat, hout, gyproc ... ?

Dat zou wel handig zijn, ik woon op relatief korte afstand van Aken en als we dan eens een dagje uittrekken om ons materiaal te gaan kopen ... zou een heleboel geld sparen?

Hoe zit het met de prijzen in Nederland? Iemand een idee?

G

Guest

Guest
als ik goed herriner is de BTW in Duitsland iets van 16 of 18% en in Nederland 19%

Dus is altijd eigenlijk goedkoper, tenzij de verkoper een goede winstmarge neemt :)

Dus een uitstapje Duitsland voor een boel dingen te kopen voor je huis, bespaart je makkelijk enkele 100'en euros.

Lid geworden
18 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
als ik goed herriner is de BTW in Duitsland iets van 16 of 18% en in Nederland 19%

Weet niet of de goedkopere prijs te maken heeft met het BTW %.

Bijv. heb hier catalogi uit NL en Be liggen van Siemens, Bosch, Miele ed. van inbouwapparatuur.

Exact dezelfde oven, magnetron of koelkast kost in NL stukken duurder. Bijv. Siemens inductie kookplaat in B 1549 € incl. BTW en verwijderingsbijdrage kost in NL 2369 € incl BTW., Miele combi stoomoven in B 2699 € in NL 3799 €.

Het verschil zit hem dat ze in NL een andere prijspolitiek gebruiken voor de inbouwapparatuur. Ze nemen daar dus de duurdere brutoprijs en daar krijg je gemiddeld zo'n 35% korting op ongeacht of je nu 4, 5 of 6 toestellen van 1 zelfde merk koopt of niet. Terwijl hier in Belgie je korting krijgt op de apparatuur als je meerdere (4, 5....) toestellen van één merk koopt.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Coop wrote:

Jammer dat de BTW in duitsland gaat stijgen, dus in toekomst is dat gedaan met goedkoop in Duitsland kopen :(

Ik heb de prijzen vergeleken van Ikea keukens van de drie landen

Begié is duurste

Nederland goedkoper

Duitsland goedkoopste

Adam

Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Buren van mijn ouders hebben hun keuken 3 jaar geleden in Duitsland gekocht en mijn broer is hier op een paar plaatsen gaan kijken maar heeft ze ook in Duisland gekocht(2 maanden geleden) en heel tevreden.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Adam wrote:
Coop wrote:

Begié is duurste

Nederland goedkoper

Duitsland goedkoopste

Adam

Niet voor alle kastjes is duitsland goedkoper. Een aantal wel, maar voor de duvbo keuken grijswit die wij willen, zijn bijvoorbeeld maar 4 kastjes goedkoper van de 15... Kijk eens op ikea.nl, en op ikea.de je kan gewoon de 2 vensters naast elkaar open zetten en kast per kast vergelijken naargelang je wensen... De plinten voor de onderkant zijn dan weer in belgië goedkoper... Kijk ook eens naar de armaturen, verschilt ook wel wat per land

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
saartje79 wrote:
Adam wrote:
Coop wrote:

Begié is duurste

Nederland goedkoper

Duitsland goedkoopste

Adam

Niet voor alle kastjes is duitsland goedkoper. Een aantal wel, maar voor de duvbo keuken grijswit die wij willen, zijn bijvoorbeeld maar 4 kastjes goedkoper van de 15... Kijk eens op ikea.nl, en op ikea.de je kan gewoon de 2 vensters naast elkaar open zetten en kast per kast vergelijken naargelang je wensen... De plinten voor de onderkant zijn dan weer in belgië goedkoper... Kijk ook eens naar de armaturen, verschilt ook wel wat per land

In mijn geval (de kasten die ik wou)was Duitsland goedkoper Faktum/Abstrakt

Maar intussen heb ik de link die Liestom gegeven had ook eens bekeken ,en ik ben er zeker van dat ik binnenkort naar Duitsland zal rijden om alles ter plaatse eens te bekijken en ook eens langs bauhaus te gaan

http://www.wohnweltpallen.de

Adam

Lid geworden
21 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
@falcon

Heb je dan concrete voorbeelden van wat je in Duitsland zoal koopt? Ik ben gisteren in Bauhaus in Aken geweest. Probleem is dat ze daar zoveel hebben dat je echt heel gericht moet gaan zoeken. We zijn met de ruwbouw van ons huis bezig. We hebben dus nog heel veel nodig, maar als je geen lijst meeneemt met dingen die je nodig hebt en prijzen van hier, wordt het moeilijk vergelijken.

G

Guest

Guest
mja, de ervaring gie ik heb met Duitsland en aankopen zijn momenteel nog niet op onze bouw gericht, maar om even op te sommen wat ik al zowat allemaal van ginder heb laten overkomen dat goedkoper was als hier in Belgie :

- groot aquarium van 150 cm op 70 cm ( 200 euro goedkoper incl verzending ten opzichte van Belgie )

- ongeveer alle onderdelen van 3 PC's.

- mijn 2de hobby : modeltreintjes in schaal HO ( in totaal toch al zon 40 tal treintjes latne overkomen )

- allerlei aan electro ( sony surround, sony DVD, ... ) incl verzending allemaal goedkoper uitgekomen dan hier in Belgie aan te schaffen.

Sommige dingen zijn wel even duur alls in Belgie, en je moet naturlijk altijd de verzendingskosten bijrekenen, maar als je goed zoekt, vindt je het altijd goedkoper dan het goedkoopste in Belgie :)

Lid geworden
20 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
falcon10, via welke site bestel je die dingen in Duitsland ?

Is er zo een pricewatch of iets dergelijks ?

Ben er al een tijdje naar aan het zoeken.

Dit is ook een goede pricewatch voor electronica : http://tweakers.net/pricewatch

G

Guest

Guest
bwwwooo, ebay.de is ne goede :) Als ge al let op de feedback da verkopers krijgen kan je niet echt int zak gezet worden.

andere site die ik gebruik is http://www3.guenstiger.de

is een prijsvergelijk site voor duitsland. a la pricewatch van tweakers :)

Bovenaan