• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ketel lekt

Bruno_

Nieuw Lid
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
6
Op de foto in bijlage zie je het koppelstuk waar de leiding van de retour collector cv binnenkomt in de ketel.
Gisteravond merkte ik op dat er water uitdruppelde. Het is zeker geen grote hoeveelheid, maar het verontrust en stoort me toch.
Ik heb al wat gezocht, maar kan niet direct vinden wat dit onderdeel juist doet en waarom er water uit kan druppelen.
Volgens mij is het geen lek, de koppelingen zelf voelen droog. Het lijkt echt uit de opening aan de zijkant te komen, maar 100% zeker ben ik daar niet van.
Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • img_20200224_233637.jpg
    img_20200224_233637.jpg
    211,1 KB · Weergaven: 0

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Kan je het onderaan niet wat verder inschroeven?
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Inderdaad proberen het kraantje dicht te draaien met het vierkante blokje aan de voorkant.
 

Bruno_

Nieuw Lid
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
6
De ketel is al sinds 2016 in werking en begint nu na bijvullen (dus drukverhoging, maar nog altijd maar 1.5 bar) daar te lekken. Daarvoor heeft dit nooit gelekt.

Ik kan het proberen toedraaien, maar waarvoor dient dit onderdeel eigenlijk? Riskeer ik niets fout te doen? Is dit geen beveiliging tegen overdruk of iets dergelijks, die ik niet hoor uit te schakelen?
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Née dat is gewoon om water / druk af te laten
 

Bruno_

Nieuw Lid
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
6
Dit heeft het probleem inderdaad opgelost, bedankt iedereen!
 

Pierre88

Actief Lid
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
241
Waarderingsscore
58
Punten
28
Wij richten die kraantjes altijd recht naar beneden, beetje raar zo.... Als je er dan emmer wilt onder houden spuit het naar beneden... 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan