• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

ketel 14kw of21kw

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik ben aan het twijfelen voor een vaillant VC BE 146/4-7 14kw laagste 2.4kw bij 80 graden

of een ecotec plus 206 20 kw en laagste 3.8kw

dat is 1.4 kw verschil in laagste bereik

maar de 14 kw kost wel bijna 600 euro meer, dan denk ik is die meerkost me dat wel waard

wat kan me dat besparen in stook

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
406
Punten
83
Moet ge zo laag kunnen gaan is dan de vraag die ik mij meteen stel.

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik denk het wel

mijn radiator is 3500watt en voldoende om het in de winter warm te hebben in de living

keuken is 2000watt

maar in de periode dat het niet vries heb ik veeel minder nodig natuurlijk,en die periode duurd zoveel langer dan dagen met vriestemperaturen

het is pas bij vries temperaturen dat ik overal stook,en dan zou ik maar een 8kw nodig hebben volgens mijn berekening

radiatoren samen een 8kw

en daar ik een modulerende thermostaat ga gebruiken,zou de brander op het kleinst mogentlijk vlam stoken wat het zuinigs is en beter voor de ketel

heb deze info ook maar uit de forums,maar twijfel er niet aan

Lid geworden
7 dec 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Maar dan ga je er vanuit dat je ketel zijn (laagste) vermogen constant moet geven?

Als die 2.4kW slechts 50% van de tijd wordt gegeven zit eigenlijk aan 1.2kW

Of begrijp ik je verkeerd?

Edit: Ook kijken om je aanvoertemperatuur veel lager te zetten dan die 80°C wanneer dat kan. Dat scheelt enorm op het verbruik.

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
die 80graden ga ik niet gebruiken,ik ga radiatoren bij plaatsen zodat ik zo laag mogentlijketemperatuur kan stoken

ik denk dat ik 2a 3 kw vermogen veel nodig zal hebben

laats met de koudere dagen kon ik het warm krijgen met een 2kw vuurtje

maar ik stel mij maar de vraag of ik de ééne ketel constant op 2kw laat branden

en de andere aan 3kw of het voor mij de moeite loont in verbruik om bijna 600euro meer te invessteren

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan