• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

keramische terrastegels klinken hol

Lid geworden
30 mrt 2023
Waarderingsscore
3
Punten
3
Ik heb een vraag aan jullie. Ik heb een tuinterras laten aanleggen. Er is een chapevloer gelegd van ongeveer 10 a 15 centimeter dik. Deze vloer ligt op gewone grond. In de chape vloer zijn gegalvaniseerde netten aangebracht. De keramische tegels die ik gekocht heb hebben een afmeting van 120 maal 60. Dikte van de tegel 1 centimeter. De chapevloer is gelegd en een week later de tegels erop. Volgens de leverancier kon dat omdat er isolastic aan de lijm is toegevoegd. De terrastegels liggen nog wel vast maar nagenoeg iedere tegel klinkt voor meer als de helft hol.
verder geeft hij aan "Holklinkers wil zegge dat de lijmrillen onder de tegel wellicht gebarsten of gebroken zijn maar dat de tegels nog steeds vast liggen." Dat bij nagenoeg alle tegels en voor meer dan 50%.

Ik heb gevraagd voor bemiddeling van buildwise maar vraag me af of dit nog zin heeft.

Kan iemand mij adviseren????
Alvast bedankt

Lid geworden
30 mrt 2023
Waarderingsscore
3
Punten
3
Wat de leverancier ook zei is dat de chapevloer niet hoefde te drogen. Er is een chapevloer gelegd ongeveer 10 a 15 cm dik met gegalvaniseerde netten erin verwerkt. Een week later werd er betegeld. Ik heb hun erop gewezen dat dit erg snel was. Hun reactie:""

Wij hebben speciale isolastic toegevoegd aan de lijm zodat we eerder kunnen tegelen. Het volledig uitharden of niet van de chape heeft totaal niks met de holklinkers te maken". Ik weet het verder niet.
gr paul

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Waarderingsscore
745
Punten
113
Op zich is dat allemaal jouw probleem niet, jij wil gewoon een normaal terras dat in orde is. Je plaatser moet daar maar voor zorgen. Is alles al betaald, al een aangetekend schrijven verstuurd?

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.841
Punten
113
Holklinkende tegels BINNEN geeft inderdaad geen aanleiding tot volledig herstel.
Maar we zitten niet binnen we zitten BUITEN en dat wordt het wel een probleem.
Heb jij het binnen al weten regenen , dagen aan een stuk? Of vriezen dat de kloten eraf vallen? of smorgens badkuipenweer en smiddags een bakkeshete oven dat je amperkes met je sokjes over de tegels kunt lopen?

En die van wtcb denken nog altijd, dat buitenverhardingen, buitenconstructies , tuinwerken het zelfde is als binnen.
🤬 🤬 🤬 🤬

Ze stellen zelf voor om ene van het wtcb te laten komen voor zijn oordeel ...
Niets belet je om je bij dat gesprek te laten bijstaan door een eigen deskundige.

Laatst bewerkt:

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
1.668
Punten
113
En voor het geval de Frank nog niet gevallen is. lukanar is de persoon bij uitstek om die deskundige te zijn.

Ik zou het WTCB hier toch ook buitenhouden. Zelf geen ervaring mee, maar ook al meermaals gehoord dat die niet neutraal zijn. Het is een partij door en voor de aannemer.

ALG

Actief Lid
Lid geworden
30 jun 2014
Waarderingsscore
83
Punten
28
Mijn ervaringen met het WTCB zijn eigenlijk wel positief.
Er werd altijd feitelijk, op basis van NBN's en TV's, een verslag gemaakt voor 150 euro ofzo.

Voor een grote werf in Zwijndrecht;
Gerechtexpert werd aangesteld.
Deze drong aan om het WTCB er bij te betrekken.
Diezelfde GE heeft zonder schaamte het rapport van het WTCB gekopieerd!
En doodleuk een ereloon gevorderd van 30.000 euro! Een schande.
En zeker omdat dat bureau het naar het schijnt elke keer op die manier lapt.

Let op met wie je als expert aanziet.

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.236
Punten
113
Mijn ervaringen met het WTCB zijn eigenlijk wel positief.
Er werd altijd feitelijk, op basis van NBN's en TV's, een verslag gemaakt voor 150 euro ofzo.

Voor een grote werf in Zwijndrecht;
Gerechtexpert werd aangesteld.
Deze drong aan om het WTCB er bij te betrekken.
Diezelfde GE heeft zonder schaamte het rapport van het WTCB gekopieerd!
En doodleuk een ereloon gevorderd van 30.000 euro! Een schande.
En zeker omdat dat bureau het naar het schijnt elke keer op die manier lapt.

Let op met wie je als expert aanziet.
Moment...
als gerechtsdeskundige beslist de rechter wat de provisie is voor de eerst gemaakte kosten. vervolgens moet voor elke extra opvraging een goedkeuring zijn van alle partijen en moeten onze uren verantwoord worden.
ik zie dus niet in hoe alle partijen kunnen akkoord gaan met een factuur van 30k als dat enkel het verslag van het wtcb zou bevatten.
het taxatiekantoor (afdeling van justitie die de facturen controleert) zal een dergelijke factuur niet laten uitbetalen als daar geen goedkeuring van partijen en rechter tegenover staat.

ALG

Actief Lid
Lid geworden
30 jun 2014
Waarderingsscore
83
Punten
28
Behalve wat papegaaienwerk stond er in het verslag van de expert niet veel meer dan wat in het WTCB-rapport stond, dat als bijlage werd toegevoegd.
WTCB werd, zoals dat gaat, gevraagd door de aannemer die in die richting geduwd werd door de expert.

Lid geworden
30 mrt 2023
Waarderingsscore
3
Punten
3
Aanstaande donderdag is het zover. Buildwice komt kijken naar mijn holklinkende terrastegels. Ik heb vandaag met krijt aangegeven welke tegels holklinken. Daar waar de groene kruisjes zijn getekend klinken de tegels hol. Rode belijning zijn de voegen weg of kapot. Deze voegen bevinden zich nagenoeg in het midden van het terras. En ja hoor er liggen er ook nog een paar vast. Ben benieuwd wat de onafhankelijke instantie hier over zegt.

Bijlagen

• P5010067.JPG
    P5010067.JPG
    245,4 KB · Weergaven: 43
  • P5010059.JPG
    P5010059.JPG
    239,5 KB · Weergaven: 43
  • P5010064.JPG
    P5010064.JPG
    325,4 KB · Weergaven: 43

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.236
Punten
113
Men kan hinkspel spelen.
o ja, buildwiSe is NIET onafhankelijk.
gemaakt voor en betaald door de vakman En enkel op vraag van de vakman komen ze langs.

Lid geworden
30 mrt 2023
Waarderingsscore
3
Punten
3
Dit kunnen ze toch moeilijk goed keuren???????, en aangeven dat dit goed werk is.

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.236
Punten
113
Dit kunnen ze toch moeilijk goed keuren???????, en aangeven dat dit goed werk is.
In het beste geval doen ze destructief werk (denk dus op voorhand na wat je antwoord is als ze daartoe vragen) en dus een sondering om te kijken hoe de tegel verlijmd is , welke vlakken lijm bevatten, de gebruikte kam, type lijm, hoeveelheid lijm, … en als er daar voldoende zaken buiten de normering vallen, dan zit je goed.
maar doorgaans zijn ze niet geneigd onder mom van excuses (dat stond niet in de opdracht/het weer is niet goed/we hebben dat materiaal niet bij/…) veel besluitend onderzoek te doen.
dus, als je denkt stevig in de schoenen te staan, stimuleer ze dan maar om de hele reutemeteut van onderzoeken te doen.

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.236
Punten
113
Zal ik zeker gaan doen. Dank U
Enne, zorg dat je een deskundige hebt die JOUW belangen verdedigt want tegenpartij zal wel wat onzin uitkramen.
(Onnodig te zeggen over wie ik het heb)

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
1.668
Punten
113
Ik kan ook alleen maar aanraden om je eigen expert er bij te hebben die jou vertegenwoordigt tijdens dat bezoek donderdag.
Ook al denk je dat ze dat onmogelijk kunnen goedkeuren...
Als het voor buitenverharding is kan je altijd eens horen bij iemand die al een paar keer gereageerd heeft in dit topic en zijn teller al boven de 20.000 berichten uitkomt. Zonder namen te noemen...
Hopen dat die donderdag kan in zijn agenda op het juiste uur.
In het WTCB zou ik absoluut mijn vertrouwen niet leggen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan