• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Keramische parkettegel op trap

Lid geworden
5 mrt 2018
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo iedereen,

Wij zijn momenteel aan het bouwen en zitten te twijfelen over de bekleding van onze trap. Het is een dubbele kwartdraai trap, in beton gegoten tussen 2 muren die uitkomt in de leefruimte.

Nu willen wij heel graag de trap bekleden met een keramische parkettegel, maar nu is de vraag of we de traptegel gaan laten afronden of gewoon zo laten. Het laten afronden van zo'n parkettegel is namelijk verschrikkelijk duur en we vragen ons af of het deze meerprijs waard is. 

Is er iemand die zijn trap ook in keramisch parket heeft en wel/niet heeft laten afronden? Foto's van beide trappen zijn zeer welkom!! 

In bijlage vinden jullie trouwens een foto van de tegel en de rand van deze tegel onafgerond.

Wat denken jullie?

Groetjes,
An 

Bijlagen

• photo5208548501498210837.jpg
    photo5208548501498210837.jpg
    99 KB · Weergaven: 26
Wat noem je verschrikkelijk duur?

Zou ze toch laten afronden, anders ga je daar toch stukjes uit krijgen op termijn.

Heb hier plinten laten zagen uit tegels, en deze zijn ook afgerond bovenaan.

Dat kostte toch niet zo veel vond ik.

Je kan de neuzen ook afwerken met een profiel:

https://www.schlueter-systems.nl/trapprofielen.aspx

Bedankt voor je antwoord en voor de tip. 

Het gaat hier om een meerprijs van 1200 euro per trap (en we hebben 2 trappen, ook nog eentje naar de zolder).  Vandaar dat ik graag meningen hoor van anderen die hun trap niet hebben laten afronden. 

Is het echt zo dat er gegarandeerd stukjes van de traptegel gaan als ze niet worden afgerond?

Ik weet niet hoeveel treden je trap heeft, of hoe breed hij is, maar lijkt mij toch wat veel.

Je gaat de trap zelf bekleden met die tegels?

Informeer hier eens: https://www.arttiscoba.be/#form

Of hier:

https://bouw-industrie.aanbod.be/tegelplinten-zagen-afronden

Die laatste vraagt 4€ per lopende meter, excl. BTW., dus 4,84€ incl. BTW.

Dat is al 240 lopende meter.

Ik veronderstel niet dat je trap zo groot is?

Zou dat zowiezo afronden, voor de stukjes, en ook voor als je je eens stoot tegen zo'n trede, of als er eens iemand valt op die trap! Levensgevaarlijk met niet afgeronde kanten!

voor 1€/m kleuren ze die afgronde kant ook nog in de tegelkleur, waardoor het bijna helemaal niet opvalt.

Die kleuring is wel delicaat, dus voor een plint ok, maar voor een trap ge je die er misschien wel aflopen op termijn.

Die 1200 euro is wel inclusief plaatsen, had ik misschien moeten vermelden ..
blush.gif

Maar dan nog vinden we dit wel vrij veel. 

In de tegelwinkel vertelden ze ons dat de afronding van zo'n 120x20 tegel duurder is dan een standaard 45x45 of 60x60 tegel.  De trap heeft trouwens 15 treden en is 90cm breed. De tegel kost trouwens 52.5 euro de vierkante meter. 

Nog even voor de duidelijkheid: de traptegel en de verticale kant van de trap worden geplaatst zodat deze gelijk liggen, dus geen overhellende trapneus. Is er dan nog kans op beschadiging? In de winkel hadden ze het vooral over dat het 'niet mooi zou zijn' als we de tegel niet afronden, maar over beschadiging hebben ze daar niets gezegd. 

We zijn aan het denken om eventueel de trap naar het verdiep af te ronden en die naar de zolder niet.. 

Veeg eens met je vingers over de rand van zo'n tegel? Vlijmscherp!

Is die 1200 euro de EXTRA voor enkel het afronden? Of is dat de prijs voor de volledige plaatsing?

Wat is het verschil dan tussen niet afronding en wel afronding?

Het materiaal voor 1 trap met afronding komt op ongeveer 1600 euro. Het materiaal voor 1 trap zonder afronding komt op 500 euro. De firma plaatst alle tegels in ons huis, dus niet zeker hoe ze de plaatsingkost precies berekenen. 

Heeft iemand anders nog ervaringen met het plaatsen van keramische tegels op een trap zonder afronding? En dan het liefst met een kermaische parkettegel. Ik wil graag voorbeelden zien, zodat we ook weten waarvoor we zoveel extra zouden betalen. 

niet met scherpe kant, ook niet afronden

gebruik het juiste profiel voor een trapneus zoals 11221 toont (1001 verschillende soorten en merken ) tegelwinkel gaat deze zeker ook kunnen leveren (aan hun prijs ) of koop ze zelf ergens

anti slip, esthetish, veilig bij vallen, geen stukjes die kunnen afschilferen ... niks dan voordelen en wonder boven wonder is voor dit doeleinde gemaakt  
dance4.gif

kan je maar 1 keer plaasten en dat is bij de plaatsing van de tegel, nadien niet meer mogelijk

waarom in godsnaam een "dure" tegel plaatsen en dan knippen op de afwerking?? 

qua extar prijs plaatsing? bijna even lang werk

denk eerder dat de plaatser geld geroken heeft
(extra werken buiten de offerte  
secret.gif
  ) , plaatsing afgeronde tegels is ook evenveel werk, enkel het afronden zelf kost een beetje en dat is een kost die je aan de tegelverkoper moet betalen niet aan de plaatser 

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan