• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

kelder plafond isoleren

Lid geworden
21 aug 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
beste,
situatie: kelder in winter 14à15° betonnen welfsels en tegels erboven. kelder plafond heeft chaufage buizen opbouw/opbouw elektriciteit verlichting en stopkontakten op bevestigd. chaufage buizen dacht ik in te werken in isolatie. en elek gaat op isolatie komen.kwestie van later nog te kunnen toevoegen ...
ik zou onder de living/eetplaats en keuken willen isoleren. (de rest van huis niet lees:veranda/garage/hal/berging). de kelder heeft geen deuren en loopt dus overal door.
vragen:
-heeft het zin om enkel onder living/eetplaats en keuken te isoleren?
-pir 60mm beste keuze?
-elek bevestigen op pir probleem?
-pir bevestigen met purlijm? hoelang ondersteunen?
-tips opmerkingen?
vr grt,

Lid geworden
1 jan 2019
Waarderingsscore
5
Punten
3
Ik zou nog eerder minder dik isoleren, maar dan wel over het volledige kelderplafond, dan enkel een stuk aan 6 cm. Je krijgt namelijk warmteverschillen en dat zou wederom tot condensatie kunnen leiden.

Elektriciteit bevestigen op pir lijkt me geen probleem.

De platen zelf zou ik bevestigen met pur montagelijm of gewoon met tec7 afhankelijk van hoe ruw het oppervlak is.

Volgens mij gebruik je wel best minstens een paar isolatiepluggen ook, want je hebt het risico dat die alu laag anders afscheurt van uw pir plaat.

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.238
Punten
113
beste,
situatie: kelder in winter 14à15° betonnen welfsels en tegels erboven. kelder plafond heeft chaufage buizen opbouw/opbouw elektriciteit verlichting en stopkontakten op bevestigd. chaufage buizen dacht ik in te werken in isolatie. en elek gaat op isolatie komen.kwestie van later nog te kunnen toevoegen ...
ik zou onder de living/eetplaats en keuken willen isoleren. (de rest van huis niet lees:veranda/garage/hal/berging). de kelder heeft geen deuren en loopt dus overal door.
vragen:
-heeft het zin om enkel onder living/eetplaats en keuken te isoleren?
-pir 60mm beste keuze?
-elek bevestigen op pir probleem?
-pir bevestigen met purlijm? hoelang ondersteunen?
-tips opmerkingen?
vr grt,
Elke vierkante centimeter isolatie heeft zin.
tenzij ze verkeerd is aangebracht.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan