• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

kelder koekkoek

Lid geworden
21 sep 2013
Berichten
24
Waarderingsscore
2
Punten
3
ik heb een kelder koekkoek.
sinds enige tijd komt er water in via de koekoek het raam binnen..
er licht daar geen afvoer. nu ik tocht de riolering aan he renoveren ben .dacht ik een afvoerbuis te maken via de riolering naar de koekkoek.
ik ben bang voor de geur hinder van riolering . ik zou dit wel kunnen oplossen met een tstuk en buis naar boven . heeft iemand een oplossing hiervoor . ?? alvast bedank
 
Lid geworden
21 sep 2013
Berichten
24
Waarderingsscore
2
Punten
3
Ik veronderstel dat op de foto die onderste buis richting de straat gaat en dat de "wachtbuis" dus ongeveer 15 cm hoger ligt ?
Je wilt dus die buis doortrekken naar de bodem van het keldergat ? Welk hoogteverschil heb je dan daarmee ?
Hoeveel ruimte is er nog in de put onder het wateroppervlak ? Als daar altijd water in staat dan heb je geen sifon nodig, dan volstaat het om op die wachtbuis, die dan de afvoer van het keldergat wordt, een bocht van 90 ° te zetten die je naar beneden richt met daarin zo nodig nog een stukje buis zodat de monding altijd onder het wateroppervlak zit. Op die manier maak je ook een reukslot net als bij een sifon.
Wil je 100 % zekerheid dat er nooit water richting het keldergat kan stromen dan kan je ook nog een terugslagklep tussen die aansluiting plaatsen. Wellicht kan die nog net bij in die put alvorens je met een bocht naar beneden gaat.
Ik zou overwegen om door die wachtbuis een buisje van 40 mm te steken als afvoer van uw keldergat. Op die manier heb je een veel kleinere terugslagklep nodig met daarop dan een bocht en stukje buis tot onder het wateroppervlak.
De doorvoer van die 40 mm-buis door die van 110 mm moet je dan wel zorgvuldig dichten.
Ik denk dat dit de oplossing voor uw probleem is.
Ik veronderstel dat op de foto die onderste buis richting de straat gaat en dat de "wachtbuis" dus ongeveer 15 cm hoger ligt ?
Je wilt dus die buis doortrekken naar de bodem van het keldergat ? Welk hoogteverschil heb je dan daarmee ?
Hoeveel ruimte is er nog in de put onder het wateroppervlak ? Als daar altijd water in staat dan heb je geen sifon nodig, dan volstaat het om op die wachtbuis, die dan de afvoer van het keldergat wordt, een bocht van 90 ° te zetten die je naar beneden richt met daarin zo nodig nog een stukje buis zodat de monding altijd onder het wateroppervlak zit. Op die manier maak je ook een reukslot net als bij een sifon.
Wil je 100 % zekerheid dat er nooit water richting het keldergat kan stromen dan kan je ook nog een terugslagklep tussen die aansluiting plaatsen. Wellicht kan die nog net bij in die put alvorens je met een bocht naar beneden gaat.
Ik zou overwegen om door die wachtbuis een buisje van 40 mm te steken als afvoer van uw keldergat. Op die manier heb je een veel kleinere terugslagklep nodig met daarop dan een bocht en stukje buis tot onder het wateroppervlak.
De doorvoer van die 40 mm-buis door die van 110 mm moet je dan wel zorgvuldig dichten.
Ik denk dat dit de oplossing voor uw probleem is.
als mijn redenering juist is graag bevestiging. hoe zou jij dan die buis dichten zo dat er nooit nog water door kan .
met cement en kompaktuna hydro of wat is er nog voor geschikt
grtj robert
 
Lid geworden
21 sep 2013
Berichten
24
Waarderingsscore
2
Punten
3
Ik veronderstel dat op de foto die onderste buis richting de straat gaat en dat de "wachtbuis" dus ongeveer 15 cm hoger ligt ?
Je wilt dus die buis doortrekken naar de bodem van het keldergat ? Welk hoogteverschil heb je dan daarmee ?
Hoeveel ruimte is er nog in de put onder het wateroppervlak ? Als daar altijd water in staat dan heb je geen sifon nodig, dan volstaat het om op die wachtbuis, die dan de afvoer van het keldergat wordt, een bocht van 90 ° te zetten die je naar beneden richt met daarin zo nodig nog een stukje buis zodat de monding altijd onder het wateroppervlak zit. Op die manier maak je ook een reukslot net als bij een sifon.
Wil je 100 % zekerheid dat er nooit water richting het keldergat kan stromen dan kan je ook nog een terugslagklep tussen die aansluiting plaatsen. Wellicht kan die nog net bij in die put alvorens je met een bocht naar beneden gaat.
Ik zou overwegen om door die wachtbuis een buisje van 40 mm te steken als afvoer van uw keldergat. Op die manier heb je een veel kleinere terugslagklep nodig met daarop dan een bocht en stukje buis tot onder het wateroppervlak.
De doorvoer van die 40 mm-buis door die van 110 mm moet je dan wel zorgvuldig dichten.
Ik denk dat dit de oplossing voor uw probleem is.
Ik veronderstel dat op de foto die onderste buis richting de straat gaat en dat de "wachtbuis" dus ongeveer 15 cm hoger ligt ?
Je wilt dus die buis doortrekken naar de bodem van het keldergat ? Welk hoogteverschil heb je dan daarmee ?
Hoeveel ruimte is er nog in de put onder het wateroppervlak ? Als daar altijd water in staat dan heb je geen sifon nodig, dan volstaat het om op die wachtbuis, die dan de afvoer van het keldergat wordt, een bocht van 90 ° te zetten die je naar beneden richt met daarin zo nodig nog een stukje buis zodat de monding altijd onder het wateroppervlak zit. Op die manier maak je ook een reukslot net als bij een sifon.
Wil je 100 % zekerheid dat er nooit water richting het keldergat kan stromen dan kan je ook nog een terugslagklep tussen die aansluiting plaatsen. Wellicht kan die nog net bij in die put alvorens je met een bocht naar beneden gaat.
Ik zou overwegen om door die wachtbuis een buisje van 40 mm te steken als afvoer van uw keldergat. Op die manier heb je een veel kleinere terugslagklep nodig met daarop dan een bocht en stukje buis tot onder het wateroppervlak.
De doorvoer van die 40 mm-buis door die van 110 mm moet je dan wel zorgvuldig dichten.
Ik denk dat dit de oplossing voor uw probleem is.
als mijn redenering juist is graag bevestiging. hoe zou jij dan die buis dichten zo dat er nooit nog water door kan .
met cement en kompaktuna hydro of wat is er nog voor geschikt
grtj robert
 
Lid geworden
21 sep 2013
Berichten
24
Waarderingsscore
2
Punten
3
dus als ik het goed begrijp . met een buis van 40pvc afvoer met lijmmoffen in het kelder steken en door de wacht buis zo de afvoer put in met een een elleboog terug om hoog in het vuil afvoerwater . met wat maak jij dan de wacht buis dicht?,
grtj robert
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
dus als ik het goed begrijp . met een buis van 40pvc afvoer met lijmmoffen in het kelder steken en door de wacht buis zo de afvoer put in met een een elleboog terug om hoog in het vuil afvoerwater . met wat maak jij dan de wacht buis dicht?,
grtj robert
Ik vrees dat je het niet goed begrepen hebt, ofwel heb ik het niet goed genoeg uitgelegd.
Je gaat met een buis van 40 mm vanaf de bodem van het keldergat tot in het verzamelputje
In het putje zet je op die buis van 40 een bocht van 90° die je NAAR BENEDEN richt met daarin nog een stukje buis zodanig dat dit uitkomt onder het waterpeil in dat putje. Dat is al, het water vanuit de kelderput komt nu uit in het putje onder het waterpeil van dat putje en zodoende kan er nooit reuk vanuit het putje naar het keldergat.
Je hoeft dus helemaal niet terug omhoog tot in de vuilwaterafvoer !
Dat buisje van 40 kan je via die wachtbuis tot in het putje brengen maar je kan daar ook een gat voor in de putwand boren. Dichten van het gat rondom dat buisje doe je met een cementmortel waar je eventueel wat compactuna aan toevoegt.
 
Lid geworden
21 sep 2013
Berichten
24
Waarderingsscore
2
Punten
3
dank u wel ik heb het begrepen nu.
dank voor de deskundige uitleg.
daar was ik nooit op gekomen zonder u hulp

vriendelijk bedank
gtj robert
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan