• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kandla grey

Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik zit met wat vragen over de aanleg van mijn inrit in de platines.

Ik heb ondertussen een inrit aangelegd in de Kandla grey platines. Ik had hier zelf nog geen ervaring mee dus dit heeft wel wat tijd in beslag genomen. 

Het is een 130 m² en heb er niet altijd aan verder kunnen doen vanwege het weer en tijd ed.

Met als gevolg er al wel wat gelopen in over de ongevoegde platines. Dit was misschien niet zo slim want nu liggen enkele stenen los in de reeds harde stabilise. 

Komen deze vast te liggen door ze op te voegen of zal de voeg er gewoon uitgereden worden? Ik ga hiervoor de FLOWJOINT voeg gebruiken.

De Platines liggen op een onderlaag van 15 cm aangetrilde stabilise 150 kg en dan geklopt in 10 cm stabilise 200 kg.

Alvast bedankt,
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Losliggende kandla verwijderen, uitpikeren en terug plaatsen vol en zat in de mortel.

Opvoegen.

Opmerking: je fundering is niet 100% geschikt om een gesloten voeg te hebben. Normaal bij een gesloten voeg en bij kandla platines worden deze best in een bedding van stabilisé en met een mortelbed vastgezet , waarbij het mortelbed verrijkt is met kleefcement en compaktuna.

De gesloten voeg krijgt bij jou manier veel te veel spanningen te verwerken en kan dus toch breken, alhoewel de naam fowjoint anders zou denken  
 
Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
1
Kan ik dan nog steeds kiezen voor een open voeg? En welke opties heb ik dan breekzand, poushé? Of bestaat er ook een vaste voeg die open is?

Bedankt voor de snelle reactie!
 

jan88

Nieuw Lid
Lid geworden
13 feb 2015
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
6
Welke afmetingen hadden uw kandlas?

 

Lukanar,

Worden kandlas kasseien, van 7/8 cm dik, best ook in een mortelbed geplaatst?
 
Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
1
Mijn kandlas waren 15x20 en 5-7 dik. Mijn leverancier heeft me gezegd dat deze geplaatst konden worden in de stabilise en hij raadde me dan flowjoint aan.

Met als gevolg zit ik nu met een hoop van die zakken flowjoint die ik beter niet kan gebruiken.

Maar ik vraag me dan af met wat ze voegen als ze in de stabilise worden gelegd. Een cementpap is toch ook een gesloten voeg of ben ik daar mis?
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Opletten , als vakman wordt door ons een gesloten voeg met stabilisé niet aangeraden. Je hebt dit zelf gelegd dus waarom niet? Is iets gemakkelijker om je kandla te slaan dan onze methode. Maar wij geven wel garantie op dit werk en jullie niet, vandaar.

Dus haal die kandla eruit, leg ze terug in een bed en voeg op met die flowjoint. 

Enkel vakidioten als ik gaan zeggen dat dit niet just in den haak zit. Mijn opmerking was voor degeen die van plan zijn om het zelf te leggen. 

Kassei worden door ons in breekzand geslagen, daar komt geen meter stabilise aan te pas.

Maar nogmaals; wat is de ondergrond, wat is het gebruik, wat komt er op, wat wil je hebben??????
 
Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
1
De ondergrond is een vastgereden zandgrond. De oprit gaat gebruikt worden voor de opslag van een minigraver 2,5 ton op een remorque dus er zal wel zwaar verkeer opkomen.

De voeg had ik liefst zo sterk mogelijk daarom dat ik die flowjoint dacht te nemen, Is er dan een beter alternatief omals voegmiddel te gebruiken met stabil als onderlaag?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan