• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Kan ik gevelbekleding aan 1 zijde houten tuinhuis (geïsoleerd) achterwege laten?

Lid geworden
28 jan 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

ik wil graag een strak modern houten tuinhuis plaatsen (betonfundering van 5mx3m is reeds gelegd), met isolatie (glaswol tussen lijsten van houten kader)
Eén lange zijde van het tuinhuis wil ik graag zo dicht mogelijk laten aansluiten bij de tuinomheining die 2m20 hoog is, deels muurtje, deels heidematten.
Het plan is dus om het kader van deze zijde al volledig af te werken bij opbouw (horizontaal) alvorens dit kader recht/verticaal op positie te trekken, gezien ik achteraf door de minieme afstand tot omheining (ongeveer 15cm) geen ruimte meer heb voor afwerking.

Vermits deze zijde volledig uit het zicht is vroeg ik me af of het voldoende is om het kader aan de buitenkant enkel te bekleden met OSB en daarbovenop dampopen waterkerende folie zonder verdere afwerking?

De 3 andere zijden wil ik uiteraard afwerken met een houten gevelbekleding bevestigd op regelwerk.

bedankt voor advies

.
B6A23E39-8D18-4C6E-ADAF-48A94A37C23D (1).jpeg

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.841
Punten
113
Best overal de zelfde afwerking.

MAAR
Je tuinhuis moet ofwel 1 meter van de perceelgrens staan ofwel tegen de perceelgrens met een wachtmuur waar je buur dan verder mee kan.

Je kan gokken dat je buur of je gemeente dit gedoogd maar voor hetzelfde geld mag je afbreken

Pidl

Lid
Lid geworden
5 aug 2022
Waarderingsscore
36
Punten
18
Je kan gokken dat je buur of je gemeente dit gedoogd maar voor hetzelfde geld mag je afbreken

Als de buur er geen probleem van maakt en enkel de gemeente moeilijk doet, kan je ook een regularisatie aanvragen en het schriftelijk akkoord van de buur bijvoegen.

Lid geworden
28 jan 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1

MAAR
Je tuinhuis moet ofwel 1 meter van de perceelgrens staan ofwel tegen de perceelgrens met een wachtmuur waar je buur dan verder mee kan.

met regulering hoef ik niet rekening te houden hoor, is straatkant, en niet van belang in het land waar dit tuinhuis moet komen, gaat me enkel om de technische kant van de vraag. grtjs

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.595
Punten
113

MAAR

met regulering hoef ik niet rekening te houden hoor, is straatkant, en niet van belang in het land waar dit tuinhuis moet komen, gaat me enkel om de technische kant van de vraag. grtjs
Ah tis in chaccamacca ?

Als je osb geen vocht kan opnemen, dan werkt dat even goed als een houten latwerk.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan