• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

kader houten voorzetwand badkamer etc etc

Lid geworden
26 jul 2012
Waarderingsscore
2
Punten
3
Hallo allen,

Ik wil een paar voorzetwanden plaatsen in kleine badkamer met houten kader en minimaal plaatsverlies; blijf met een aantal vragen zitten.
1 achtermuur is zachte ytong anno 1970, zodat ik liever werk met balkje tegen vloer en plafond met verticale cls-stijlen ertussen.
De andere 2 muren zijn keiharde beton, dus ook daar zelfde methode, vermits teveel lawaai in appartementsblok om bvb plafondlatten 21x45 met afstandschroeven tegen muur te bevestigen.
Denken jullie dat cls 38x58 waarbij de gipsplaten tegen de 58-zijde geschroefd sterk genoeg is? Eventueel met versteviging in midden naar achtermuur? Probleem is dat als gipsplaten tegen 38-zijde, 38mm niet breed genoeg is om de platen op te schroeven..of wel?
Moeten de grondlatten beschermd worden op 1 of andere manier tegen "kuiswater"? En zoja hoe gebeurt dat best denken jullie?
Moeten alpex-waterleidingen in de voorzetwand in mantel lopen ivm condens of mogen die naakt blijven?

mvg., Phil.

Gyproc verdedigd zijn systeem met de Metal Stud.
De trekkracht van een enkele gipskartonplaat is ± 15kg, dus in feite iets te zwak voor het dragen van uw badkamermeubel met lavabo.
Ter hoogte daar waar het meubel tegen de gipskartonplaat druk, is het voldoende om daar versteviging te voorzien.
Deze versteviging houdt ook beter/meer de schroefvast die in de gipskartonplaat zit.
Je bent ook niet genoodzaakt te werken met OSB of multiplex.
Een brede plank op haar zij, is ook goed.

Jij vreest niet dat er condens achter die platen gaat komen?
het is wel een badkamer!
hopelijk met goede verwarming en ventilatie

Jij vreest niet dat er condens achter die platen gaat komen?
het is wel een badkamer!
hopelijk met goede verwarming en ventilatie
Ik vrees dat er lokaal condens mogelijk is op de koudwaterbuizen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan