K29 Nieuwbouw, vloerverwarming, toch koudegevoel aan de benen

FvN

Lid geworden
2 dec 2018
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit topic gaat niet over luchtvochtigheid. Dat kun je immers aflezen op iedere goedkope thermo/barometer. 

Het probleem wat opgelost moet worden is koude luchtstromen in een goed geïsoleerd huis. Daar heb je een speciaal bedrijf voor nodig. 

Ik hoop dat dit bedrijf antwoord kan geven op mijn vraag. 

Nu7s

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
232
Punten
63
FvN zei:
Het probleem wat opgelost moet worden is koude luchtstromen in een goed geïsoleerd huis. Daar heb je een speciaal bedrijf voor nodig. 

Uiteraard, benieuwd naar het resultaat! 

Nansbr

Nieuw Lid
Lid geworden
14 okt 2018
Waarderingsscore
0
Punten
6
Ik volg graag mee. Binnen enkele maanden starten we met onze nieuwbouw, vvw, ventilatie D enz...

clubje

Nieuw Lid
Lid geworden
17 nov 2017
Waarderingsscore
0
Punten
6
@FvN: wat heeft het onderzoek opgeleverd?

FvN

Lid geworden
2 dec 2018
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heeft helaas niets opgeleverd. De rookmachine was te klein en functioneerde niet goed. Er is met de warmtebeeldcamera wel aangetoond dat er geen koudebruggen zijn. Kortom, het blijft koud. Zou het toch koudeval van HR++ glas zijn??

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
1.027
Punten
113
FvN zei:
Zou het dan toch koudeval van HR++ glas zijn??

Zou het dan toch iets medisch zijn??

FvN

Lid geworden
2 dec 2018
Waarderingsscore
0
Punten
0
D I Y zei:
FvN zei:
Zou het dan toch koudeval van HR++ glas zijn??

Zou het dan toch iets medisch zijn??

Zolang de damp uit mijn theekop 45 graden schuin mijn woonkamer in komt zal er een serieus probleem zijn dat ik graag samen met de forumleden wil oplossen. 

Uw insinuatie is ongepast en hoort niet op dit forum 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
1.027
Punten
113
Hoezo insinuatie en ongepast? Het is meermaals geopperd dat dit gevoel (koude benen) een probleem kan aantonen met de doorbloeding van de onderbenen, maar ook met luchtvochtigheid, of een combinatie. Dus zomaar kort door de bocht stellen dat het dan maar koudeval aan de ramen moet zijn is niet correct.  De wentelingen die ontstaan rond een hete pot thee (en misschien hun interactie met luchtbewegingen van de persoon die deze daar gezet heeft) zijn daarin absoluut geen referentie.

Jammer dat het ‘professionele’ bedrijf u niet verder kon helpen (hopelijk geen factuur gehad voor hun geklungel).

Nu7s

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
232
Punten
63
FvN schreef:
Uw insinuatie is ongepast en hoort niet op dit forum 

U heeft daar niet over te beslissen.

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Waarderingsscore
8
Punten
38
  trieste laatste 4 berichtjes

moet fnv toch wel wat gelijk geven en beetje takt en respect is altijd goed

fnv maakt ook maar een insinuatie terug dat dit niet ok is voor een forum (deze of andere)

ook wel benieuwd wat ts clubje zal vinden na zijn onderzoek, dat loopt ook nog steeds

Nu7s

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
232
Punten
63
Laten we niet teveel insinueren en vooral dankbaar zijn voor het gratis advies we hier krijgen.

Als voorgaand advies kan genegeerd worden, dan kan dat evengoed voor deze "onrespectvolle" opmerking.

Lid geworden
24 jul 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hé wat leuk, deze draad loopt nog steeds. Ik blijf het volgen hier. FvN ik kan je mijn resultaten laten weten volgende herfst/winter (2019/2020). Tegen dan moet ik in mijn woning zitten. Ik heb ook enkele vlakke ramen langs de achterkant van de woning. Ik ben benieuwd!

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
496
Punten
83
Ik ben een beetje laat op het feestje daar ik nu pas op dit topic kom (via ander forumlid). 
Hoe zou dit nu zijn?

Toen ik het las moest ik denken aan een vochtige vloer, t.g.v. bouwvocht. Dat kan best 2 jaar aanwezig zijn vooraleer het is verdampt (door te stoken). 
Anderzijds zijn er ook studies die aantonen dat de U-waarde van ramen vaak een stuk hoger (bijna dubbel) liggen en zelfs vaker bij hoog performant glas. 
Het onaangenaam gevoel is vaak te wijten aan een verschil in temperatuur van beide wanden waar je tussenstaat. 
Bv. de raamkant en overstaande muur. Beiden zullen een andere temperatuur hebben en dat verschil mag slechts klein zijn (dacht max 1,1°C) om niet als onaangenaam ervaren te worden. 
Dat deze verschillen anders zijn i.f.v. de hoogte (voeten vs hoofd) is evident.

Lid geworden
10 okt 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor zover ik hier iemand nog mee kan helpen. Wij hebben een zeer vergelijkbaar ervaring. De installateur is blijven doorgaan met zoeken naar een oplossing totdat we tevreden waren (bijna 2 jaar lang). 

Op de begane grond hadden wij de meeste "koude lucht" problemen: daar hebben we een verdeelkast met van die buizen en de verschillende groepen die je handmatig meer of minder open kunt zetten, met oranje draaiknoppen. De oplossing bij ons was om de knoppen van de ruimtes bij de ramen meer open te draaien en de ruimtes zonder ramen minder open te draaien. En we doen dan ook de binnendeuren dicht. Het resultaat: bij instellen 22 graden bereiken we nu temperatuur van 22,5 tot 23 vragen en de vloer voelt eindelijk warm aan! We zijn er erg blij mee. 

Ook ik werd er helemaal gek van, maar dat is nu grotendeels voorbij!

Bovenaan