• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Juridisch advies(werk niet uitgevoerd volgens offerte)

Lid geworden
19 aug 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
Onze vloerder heeft een parketvloer geplaatst met stabilise en mortel en deze ligt niet mooi.
Volgens de offerte ging hij deze op de chape lijmen met een leveling systeem

Dit is dus niet gebeurd de vloer verschilt op sommige plaatsen wel 2mm
Zijn uitleg is dat dit aan de tegel ligt maar volgens mij kan je dit vermijden door het leveling systeem

Nu hebben we er hem aangesproken en heeft hij enkele tegels herlegt maar deze liggen nog slechter dan op voorhand.

nu is het tegelhuis mee komen kijken en als verzoenigspersoon tussen gekomen..

volgens het tegelhuis ligt de vloer volgens de norm (in de stabilise en mortel)

Maar offerte zegt chape en lijm.

Mijn eis is helemaal opnieuw beginnen op kosten van vloerder of mijn voorschot terug en ik begin zelf opnieuw met andere vloerder.

De vloerder is op geen enkele eis ingegaan en wil enkel een paar tegels herleggen.

Ik heb mijn vloerder al in gebreke gesteld maar ik denk niet dat hij zal ingaan op mijn eisen

Mijn vraag is heb ik genoeg om een rechtzaak te starten en te winnen.

bedankt
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Als de tolerantie binnen de normen van het WTCB valt (en die zijn vrij ruim, zeker bij grote/lange tegels), heb je helaas weinig kans om dit te winnen.
 
Lid geworden
19 aug 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
Als de tolerantie binnen de normen van het WTCB valt (en die zijn vrij ruim, zeker bij grote/lange tegels), heb je helaas weinig kans om dit te winnen.
Ja maar werken zijn niet uitgevoerd volgens de offerte

gr
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Dus volgens de offerte ging de vloerder eerst zelf de chape leggen en daarna op die chape de tegels lijmen?
Het kan aan mij liggen, maar ik ken er maar weinig die beide doen.

Was het type vloer gekend op het moment van zijn offerte?
 
Laatst bewerkt:
Lid geworden
19 aug 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
De vloerder ging iemand laten komen om chape te leggen en daarop hij hij dan de vloer lijmen
de vloerder zorgde voor de persoon die ging chappen.

gr
 

WimGent

Lid
Lid geworden
22 mrt 2018
Berichten
187
Waarderingsscore
5
Punten
18
Ik ben geen expert maar volgens mij sta je sterk: de werken zijn niet uitgevoerd volgens de offerte. Een ondertekende offerte is zoals een contract, men moet zich daar aan houden.


Hopelijk krijg je dat vlot uitgeklaard!


Wim.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
En als hij morgen gelijmd is, binnen de norm, maar hij ligt nog niet goed voor jou....wat dan ?
Wordt er rekening gehouden met uitzetvoegen en ontkoppelingsmat ?
 
Lid geworden
19 aug 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
En als hij morgen gelijmd is, binnen de norm, maar hij ligt nog niet goed voor jou....wat dan ?
Wordt er rekening gehouden met uitzetvoegen en ontkoppelingsmat ?
Dan kan ik niet klagen maar volgend de informatie dat ik al opgezocht heb en nagevraagd heb bij andere vloerder zal de vloer gelijmd met leveling systeem beter liggen dan nu
 

Balboa

Actief Lid
Lid geworden
8 jan 2020
Berichten
141
Waarderingsscore
54
Punten
28
Wat zegt de aannemer als je hem aanspreekt over het feit dat hij niet volgens de offerte gewerkt heeft?
 
Lid geworden
19 aug 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
Wat zegt de aannemer als je hem aanspreekt over het feit dat hij niet volgens de offerte gewerkt heeft?
Niet veel komt altijd terug dat hij evengoed ligt in de mortel als gelijmd maar daarmee ga ik niet akkoord
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
Betwijfel dat je veel te winnen hebt. Als binnen normen ligt denk ik niet dat rechter het gaat laten uitbreken en er bovenop je keukenkosten laten vergoeden. Zoek je een eerlijke advocaat en vraag naar je winstkansen.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.936
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Onze vloerder heeft een parketvloer geplaatst met stabilise en mortel en deze ligt niet mooi.
Volgens de offerte ging hij deze op de chape lijmen met een leveling systeem
wat voor parketvloer ?
Keramische , hout ? Dikte van de tegels, kenmerken van het materiaal (gerectificeerde tegels?)
Afmeting van de tegel?
Wie heeft de aankoop van die tegels gedaan ?
Wat staat er juist in de offerte en wat staat er NIET in ?
Als er bv niet instaat dat bij een keramische tegel van 120x20x0.9 er geen ontkoppelingsmat gebruikt wordt dan ... zit je wel in de miserie want dit druist in tegen de vakkennis.

Een levelsysteem kan tegels die bolrond zijn NIET RECHTEN ! Een levelsysteem dient om op een doehetzelfmanier op ' eenvoudige wijze ' tegels te leggen.
Vloerders gebruiken level enkel in speciale gevallen.

Indien er wordt afgeweken van de offerte heb je inderdaad het recht om te eisen dat de werken volgens de offerte wordt gedaan MAAR als er in de offerte werken staan die indruisen tegen goed vakmanschap dan ben je gecharelt.
Tevens mag een aannemer op verzoek van zen klant geen werken uitvoeren die indruisen tegen goed vakmanschap.
Dit is dus niet gebeurd de vloer verschilt op sommige plaatsen wel 2mm
Zijn uitleg is dat dit aan de tegel ligt maar volgens mij kan je dit vermijden door het leveling systeem
2mm op hoeveel meter? Als dit 2 mm is op 1 meter valt dit , dacht ik, binnen de norm.
Is dit 2 mm over 2 tegels dan moet je gaan kijken naar de fiche van de tegel waar de tolerantie staat van afwijking in afmeting en dikte.
Een levelsysteem kan dit NIET vermijden, dat zen verkoopspraatjes .
Nu hebben we er hem aangesproken en heeft hij enkele tegels herlegt maar deze liggen nog slechter dan op voorhand.
dan moeten die er terug uit.
nu is het tegelhuis mee komen kijken en als verzoenigspersoon tussen gekomen..

volgens het tegelhuis ligt de vloer volgens de norm (in de stabilise en mortel)
Tegelhuis is hier mee partij in deze zaak en zal waarschijnlijk tevens leverancier zijn.
Van wie gaat dit huis het meeste klanten krijgen denk je?
Je moet een onafhankelijk bouwtechnisch expert aanstellen en dan liefst nog tegensprekelijk.
Maar offerte zegt chape en lijm.
Maar wat staat er in over de tegels ?
Keramische , beton, natuursteen .....
Mijn eis is helemaal opnieuw beginnen op kosten van vloerder of mijn voorschot terug en ik begin zelf opnieuw met andere vloerder.
Je eis is gebaseerd op dat levelsysteem en dat kan zo dus onderuit gehaald worden.
Je eis is gebaseerd op 2 mm hoogteverschil maar je geeft wel niet op over welke afstand er gemeten is .
Je eis is gebaseerd op een offerte maar je vermeld niet over welke type tegel het gaat.

En je kan dat eisen maar je zal hier dan toch via de rechtbank moeten passeren en die zal een onafhankleijke gerechtsdeskundige aanstellen en met jou argumentatie en aantoonbare stukken .... Ik vrees ervoor.
De vloerder is op geen enkele eis ingegaan en wil enkel een paar tegels herleggen.

Ik heb mijn vloerder al in gebreke gesteld maar ik denk niet dat hij zal ingaan op mijn eisen

Mijn vraag is heb ik genoeg om een rechtzaak te starten en te winnen.

bedankt
Je zal je :
dossier concreter en aantoonbaarder moeten bewijzen.
Eventueel op eigen kosten je laten bijstaan door een advocaat op het punt van juridische advokatees
en een technisch bouwkundig raadsman om het vaktechnisch je bezwaren te onderbouwen.

Een advocaat zit tussen de 200-350 €/uur ( ik ken er ene , keigoe, maar die vraagt wel 750,00€/uur )
een technisch raadsman bouw zal tussen de 75-150/200€/uur vragen.

Laatste expertise hier zo gedaan met een bamboekwestie zat ik aan de 1600€ voor mijn deel. en dan zen ik voor den hof ne goedkope.

Met de gegevens die je hiervoor legt... verlies je gegarandeerd.
 
Lid geworden
19 aug 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
Onze vloerder heeft een parketvloer geplaatst met stabilise en mortel en deze ligt niet mooi.
Volgens de offerte ging hij deze op de chape lijmen met een leveling systeem
wat voor parketvloer ?
Keramische , hout ? Dikte van de tegels, kenmerken van het materiaal (gerectificeerde tegels?)
Afmeting van de tegel?
Wie heeft de aankoop van die tegels gedaan ?
Wat staat er juist in de offerte en wat staat er NIET in ?
Als er bv niet instaat dat bij een keramische tegel van 120x20x0.9 er geen ontkoppelingsmat gebruikt wordt dan ... zit je wel in de miserie want dit druist in tegen de vakkennis.

Een levelsysteem kan tegels die bolrond zijn NIET RECHTEN ! Een levelsysteem dient om op een doehetzelfmanier op ' eenvoudige wijze ' tegels te leggen.
Vloerders gebruiken level enkel in speciale gevallen.

Indien er wordt afgeweken van de offerte heb je inderdaad het recht om te eisen dat de werken volgens de offerte wordt gedaan MAAR als er in de offerte werken staan die indruisen tegen goed vakmanschap dan ben je gecharelt.
Tevens mag een aannemer op verzoek van zen klant geen werken uitvoeren die indruisen tegen goed vakmanschap.
Dit is dus niet gebeurd de vloer verschilt op sommige plaatsen wel 2mm
Zijn uitleg is dat dit aan de tegel ligt maar volgens mij kan je dit vermijden door het leveling systeem
2mm op hoeveel meter? Als dit 2 mm is op 1 meter valt dit , dacht ik, binnen de norm.
Is dit 2 mm over 2 tegels dan moet je gaan kijken naar de fiche van de tegel waar de tolerantie staat van afwijking in afmeting en dikte.
Een levelsysteem kan dit NIET vermijden, dat zen verkoopspraatjes .
Nu hebben we er hem aangesproken en heeft hij enkele tegels herlegt maar deze liggen nog slechter dan op voorhand.
dan moeten die er terug uit.
nu is het tegelhuis mee komen kijken en als verzoenigspersoon tussen gekomen..

volgens het tegelhuis ligt de vloer volgens de norm (in de stabilise en mortel)
Tegelhuis is hier mee partij in deze zaak en zal waarschijnlijk tevens leverancier zijn.
Van wie gaat dit huis het meeste klanten krijgen denk je?
Je moet een onafhankelijk bouwtechnisch expert aanstellen en dan liefst nog tegensprekelijk.
Maar offerte zegt chape en lijm.
Maar wat staat er in over de tegels ?
Keramische , beton, natuursteen .....
Mijn eis is helemaal opnieuw beginnen op kosten van vloerder of mijn voorschot terug en ik begin zelf opnieuw met andere vloerder.
Je eis is gebaseerd op dat levelsysteem en dat kan zo dus onderuit gehaald worden.
Je eis is gebaseerd op 2 mm hoogteverschil maar je geeft wel niet op over welke afstand er gemeten is .
Je eis is gebaseerd op een offerte maar je vermeld niet over welke type tegel het gaat.

En je kan dat eisen maar je zal hier dan toch via de rechtbank moeten passeren en die zal een onafhankleijke gerechtsdeskundige aanstellen en met jou argumentatie en aantoonbare stukken .... Ik vrees ervoor.
De vloerder is op geen enkele eis ingegaan en wil enkel een paar tegels herleggen.

Ik heb mijn vloerder al in gebreke gesteld maar ik denk niet dat hij zal ingaan op mijn eisen

Mijn vraag is heb ik genoeg om een rechtzaak te starten en te winnen.

bedankt
Je zal je :
dossier concreter en aantoonbaarder moeten bewijzen.
Eventueel op eigen kosten je laten bijstaan door een advocaat op het punt van juridische advokatees
en een technisch bouwkundig raadsman om het vaktechnisch je bezwaren te onderbouwen.

Een advocaat zit tussen de 200-350 €/uur ( ik ken er ene , keigoe, maar die vraagt wel 750,00€/uur )
een technisch raadsman bouw zal tussen de 75-150/200€/uur vragen.

Laatste expertise hier zo gedaan met een bamboekwestie zat ik aan de 1600€ voor mijn deel. en dan zen ik voor den hof ne goedkope.

Met de gegevens die je hiervoor legt... verlies je gegarandeerd.
Keramische parketvloer van 1M20 op 20
vloerder heeft vloer besteld
op offerte geen sprake van ontkoppelingsmat

verschil 2MM is 1 tegel tegenover een andere tegel (naast elkaar)
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
heb je nog tegels over? Dan kan je eens zien hoe recht dat die zijn. Want als ze idd een beetje bol of krom staan moet er hier en daar wel een beetje gegeven en genomen worden. Binnen bepaalde normen natuurlijk.

Heb je foto's van hoe het nu is?

Let ook op: een ruimte die leeg is en net gevloerd daar zit je naar ieder detail te kijken tot en met. Zet ze vol met meubels/dagelijks gebruik en tes een gans ander verhaal.
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Lid geworden
19 aug 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
Enkele foto’s
 

Bijlagen

  • AC7F68F2-50B8-460E-9992-429943A40566.jpeg
    AC7F68F2-50B8-460E-9992-429943A40566.jpeg
    518,4 KB · Weergaven: 121
  • 22421F6A-335B-43D2-961B-0B1E64E758C3.jpeg
    22421F6A-335B-43D2-961B-0B1E64E758C3.jpeg
    73,4 KB · Weergaven: 118
  • 0D9277AF-E418-4EA3-A415-968F67C39A9D.jpeg
    0D9277AF-E418-4EA3-A415-968F67C39A9D.jpeg
    138,9 KB · Weergaven: 117
  • DF37C1B9-8246-4617-BB62-4FD78DCD0225.jpeg
    DF37C1B9-8246-4617-BB62-4FD78DCD0225.jpeg
    146,7 KB · Weergaven: 119

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Heb je al gekeken hoe vlak de tegels zelf zijn met een rei?
Of geef de technische fiche.
 

Stievius

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 jun 2014
Berichten
175
Waarderingsscore
129
Punten
43
Liggen die nu met een ‘trap’ erin ipv in wildverband? :(
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Enkele foto’s
Foto kan misschien wat misleiden, maar ik zie tegels die zichtbaar kromming vertonen.
Diieper tov de tegel links, maar tyov de tegel erboven loopt die naar rechts toe naar boven...
Dan kan je natuurlijk niet verwachten dat die gelijk liggen op alle plaatsen.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan