Junkers of Bulex??

Lid geworden
24 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Ben aant twijfelen tussen 2 condensatieketels voor mijn nieuwbouw.

Het gaat tussen de- isotwin condens van bulex

en de-cerapur comfort van junkers

Weet iemand of er grote kwaliteitsverschillen tussen deze toestellen zijn?

DieterVH

Lid
Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
10 jaar geleden heb ik zelf (eigenhandig) een (toen nog niet-modulerende) gaswandketel van Bulex geplaatst. Enkele jaren later kwam een intussen bevriende sanitair-man een ander probleem bekijken. Deze vroeg me vlakaf wie me dat had durven aanraden; een Bulex begot. Die waren volgens hem zeer goed in doorstromers voor warm water, maar gaswandketels voor chauffage, man man daar hadden die toch helemaal geen ervaring mee.

Echter: in die tien jaar is er nooit de minste hapering mee geweest, en het was strak van prijs. Ik ben dus een tevreden gebruiker.

Junkers is eigenlijk Bosch. Duitse kwaliteit dus, voor zover dat tegenwoordig nog een referentie is. Bosch heeft ook een bijzonder geavanceerde sturing er in zitten (als je tenminste voor de bijhorende geavanceerde thermostaten kiest).

Selfmatic (toch die in onze streek) is intussen gestopt met Bulex gaswandketels.

Volgens een voormalige werknemer wegens teveel miserie.

Ik heb een andere ervaring.

Junkers doen ze wel nog steeds.

Lid geworden
6 jan 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Misschien moet TS eerst de situatie eens beschrijven: volledig radiatoren, volledig vloerverwarming, mix van beiden,... Wat zijn je wensen ivm verwarmingszones?

Junkers heeft idd een heel geavanceerde sturing met veel mogelijkheden, daarom heb ik voor Junkers gekozen, omdat ik met een welbepaalde situatie zat, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik in elke situatie voor junkers zou kiezen. Bulex behoort tot de Vaillant groep trouwens (indien ik me niet vergis)

Lid geworden
26 mei 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
metalbosse wrote:
Misschien moet TS eerst de situatie eens beschrijven: volledig radiatoren, volledig vloerverwarming, mix van beiden,... Wat zijn je wensen ivm verwarmingszones?

Junkers heeft idd een heel geavanceerde sturing met veel mogelijkheden, daarom heb ik voor Junkers gekozen, omdat ik met een welbepaalde situatie zat, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik in elke situatie voor junkers zou kiezen. Bulex behoort tot de Vaillant groep trouwens (indien ik me niet vergis)

Bulex behoort inderdaad tot de Vaillant group. De nieuwe reeks toestellen van Bulex gelijken dan ook erg op de toestellen van Vaillant... Eeen beetje te vergelijken met de samenwerking tussen peugeot en citroën.

Zoals eerder gezegd, hebben zowel Junkers, Bulex maar ook andere merken op zich zeer goede ketels. Hoewel er uiteraard met elke ketel van eender welk merk iets kan mislopen.

Belangrijker dan 'het beste merk', is de meest geschikte ketel voor een welbepaalde situatie. Misschien kan je ons daar dus iets meer over vertellen?

Wat Selfmatic betreft, elke vestiging werkt op dezelfde wijze, met dezelfde producten. En deze verdelen allemaal Bulex en Junkers voor de gaswandketels...

Groetjes, Greg

Lid geworden
14 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Niet twijfelen neem de Junkers

Voor installateur meer werk voor de correcte reiniging de branderwisselaar,maar

na problemen later toe.

En waarom ne isotwin

Bij ne bulex doe er maar fernox (reinigingsmidde cv waterl) voor schilfervorming in cv water

Lid geworden
24 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ken geen fluit van die dingen, maar in onze wijk waar 15 dezelfde huizen staan, met 15 x bulex ketel, is de chauffagist bij relatief veel mensen al moeten terugkeren om zaken te repareren, ook bij ons... Ketels zijn alle max 1 jaar oud :-(

Lid geworden
17 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb ook een isotwin bulex

volgens stallo zouden deze ketels de top van bulex zijn , verder is een doorstromer met 2x 21l boilers ingebouwd altijd een mooi pluspunt...

buderus schijnt wel nog beter te zijn , maar je kan zo blijven doorgaan denk ik , er zal altijd wel nog iets beter en duurder beschikbaar zijn

Lid geworden
20 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb er ondertussen al veel over gelezen (gas-condensatie-ketels) omdat we onlangs ook een huis hebben aangekocht en daarmee willen gaan verwarmen, wat me ondertussen wel duidelijk is geworden:

Het wordt enkel maar onduidelijker. Iedereen heeft zijn of haar redenen om een merk aan te bevelen of af te raden, het lijkt op een loterij. De ene koop merk X dat volgens sommigen niet deugt, maar blijkt wel jaren probleemloos te werken. De andere koopt merk Y dat zeer aanbevolen wordt en valt van de ene storing in de andere...

Om terug on-topic te gaan: hier in het ouderlijke huis staat reeds een jaar of tien een Bulex gasdoorstromer, wij zijn daar niet tevreden van (vaak jaarlijks tot 2x toe een interventie voor storing)...tja geen Bulex in mijn huis dus, daar ben ik al zeker van.

Maar zoals ik dus al zei, je moet er blijkbaar geluk mee hebben...

Lid geworden
6 jan 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tja, in het huis waar ik momenteel nog woon staat ook een bulex- gasdoorstromer, nog nooit geen problemen mee gehad en ik woon daar 6 jaar. Dat van het bos door de bomen niet meer zien snap ik volledig. Het is dan ook een beetje vergelijkbaar met auto's soms lijkt me, niet enkel merk is van tel, maar ook welke serie, bouwjaar en waar gemaakt.

Bovenaan