• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

jullie bouwoppervlakte

JoTam

Lid
Lid geworden
13 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
16
hallo, onze bouwoppervlakte bedraagt 10x10m, anderhalve bouwlaag. Wat de bovenverdieping betreft, zouden we (in tegenstelling tot klassieke bouwlaag met hellend dak) links en rechts wat willen inleveren om zo met een plat dak te werken. Onze bouwstijl is immers strak/modern en persoonlijk kan ik het me op dit moment moeilijk voorstellen met een hellend dak.

Denken jullie dat de oppervlakte voldoende is:

* beneden: 10x10m voor keuken, eetplaats, zitplaats, bureau, traphal naar boven, WC

* 1e verdiep: 3 slaapkamers, badkamer, dressing, traphal

We denken er ook aan om het geheel te onderkelderen (kelder op straatniveau omdat we in een talud zitten) waarbij de kelder wel dieper zal gaan dan 10m en achteraan ook iets breder. Zo hebben we ineens de fundering voor een terras later. De inkomhal willen we dan ook in de kelder zetten, met een trap naar boven.

Nog mensen die met een gelijkaardige bouwoppervlakte zitten? Graag jullie mening qua haalbaarheid?

Alvast bedankt voor de vele reacties

erst eens de zoekfunctie gebruiken...

de bedoeling is niet om een nieuw topic te starten met voorbeelden van jullie plannen. Wil graag eens jullie mening horen en eventuele ervaringen. Immers we zijn volop een architect aan het zoeken en allemaal zeggen ze "tja, is geen heel grote oppervlakte om te bouwen".

Daarom wou ik eens even aftoetsen of dit echt het geval is of niet?

JoTam wrote:
hallo, onze bouwoppervlakte bedraagt 10x10m, anderhalve bouwlaag. Wat de bovenverdieping betreft, zouden we (in tegenstelling tot klassieke bouwlaag met hellend dak) links en rechts wat willen inleveren om zo met een plat dak te werken. Onze bouwstijl is immers strak/modern en persoonlijk kan ik het me op dit moment moeilijk voorstellen met een hellend dak.

Denken jullie dat de oppervlakte voldoende is:

* beneden: 10x10m voor keuken, eetplaats, zitplaats, bureau, traphal naar boven, WC

* 1e verdiep: 3 slaapkamers, badkamer, dressing, traphal

We denken er ook aan om het geheel te onderkelderen (kelder op straatniveau omdat we in een talud zitten) waarbij de kelder wel dieper zal gaan dan 10m en achteraan ook iets breder. Zo hebben we ineens de fundering voor een terras later. De inkomhal willen we dan ook in de kelder zetten, met een trap naar boven.

Nog mensen die met een gelijkaardige bouwoppervlakte zitten? Graag jullie mening qua haalbaarheid?

Alvast bedankt voor de vele reacties

Wij zitten in vergelijkbare situatie: beneden 105m² boven 78 m². Welliswaar zonder dressing. Alle kamers rond de 15 m² (3) wat mijn inziens niet zo klein is. We werken eveneens met open keuken en partieel afgesloten bureau. Het zicht van de ene kant huis (keuken) tot aan de zithoek is ongeveer 10m, wat zeker geen kleine indruk zal geven.

Niets om jullie zorgen over te maken. Een huis van 300m² zou ik zelfs niet willen, je moet die dingen ook nog verwarmen u know...

Laatst op bezoek geweest bij kennissen.

Hun "blok" is ook 10x10 en ik schrok ervan wat je daarmee kan doen

Hebben wel geen garage

Eettafel voor zowel living als keuken

Met zijn beperkte afmetingen gaf de woning mij wel een heel ruimtelijk gevoel.

Denk dat een goeie architect daar wel wat mee kan doen hoor.

Wij hebben op 94 m2 een huis aangepast aan rolstoelgebruik, dwz er is overal extra ruimte gelaten voor door te kunnen en te kunnen draaien. Op die oppervlakte is alles aanwezig: keuken, eetplaats, living, hall, wc, badkamer met douche-bad-tweede toilet en 1 slaapkamer. :wink:

Ik denk dat je met die oppervlakte al wel 't één en 't ander kan doen hoor. Je hebt ook nog zolder en kelder die je in die 10x10 kan proppen hé.

Om te antwoorden op je vraag:

kelder: 150

gelijkvloers: 150

verdiep: 75

zolder: 65

Gelijkvloers: 78 m²

Verdiep: 40m²

Kelder: 8m²

Om maar te zeggen dat klein en groot relatief is. Alles kan. Vraag maar es aan een Japanner of een Nederlander. Die vinden bouwoppervlak van 10 op 10 een kasteel. 'k Heb het idee dat een huis tegenwoordig nooit groot genoeg is.

:oops:

gelijkvloers: 96m²

verdiep: 96m²

zolder: 96m²

P.S.: oud bestaand huis, zoiets nu bouwen is onmogelijk :roll:

dragonfly wrote:
:oops:

gelijkvloers: 96m²

verdiep: 96m²

zolder: 96m²

P.S.: oud bestaand huis, zoiets nu bouwen is onmogelijk :roll:

hoezo?

kelder : 96m²

gelijkvloers: idem

verdiep: idem

zolder:idem

@ice: knap maar mijn budget kon dat niet aan voor nieuwbouw. Nu weten we allemaal al dat jij goedkope grond hebt hé :wink:

dragonfly wrote:
@ice: knap maar mijn budget kon dat niet aan voor nieuwbouw. Nu weten we allemaal al dat jij goedkope grond hebt hé :wink:

jama dat bedoel ik niet, je zegt dat je nu niet meer zoiets kan bouwen? Meer als de helft van het forum bouwt nog veel groter zelfs...

Icecoldkillahh wrote:
dragonfly wrote:

jama dat bedoel ik niet, je zegt dat je nu niet meer zoiets kan bouwen? Meer als de helft van het forum bouwt nog veel groter zelfs...

Aja, sorry voor mijn uitdrukking. Ik had het over het financiële aspect van de zaak :oops:

gelijkvloers 140 m²

verdiep 97 m²

zolder 97 m²

geen kelder

nuttige kelder: 27m²

Gelijkvloers: 123m²

1ste verdieping: 123m²

Geen zolder

OB, 10m45 x 12m met 1 insprongetje

kelder : ///

gelijkvloers : 124 m² (garage inbegrepen)

verdieping : 90 m³ (kamers onder dak)

zolder : zal alleen dienst doen als stockeerruimte

mvg

kelder 167m³

gelijkvloers167m³ wel 2 garages

verdiep 120m³ongeveer

zolder weet ik niet precies

kelder, gelijkvloers en verdieping allen 130 m². Is wel het bruto oppervlak.

kelder 131 m²

gelijkvloers 123 m²

verdiep 120 m²

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan