• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Joke van 't jaar (of jaren)

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
1.089
Waarderingsscore
1
Punten
38
2005 dit huis gekocht met mazout installatie.

Graag Gas-installatie.

Even bij de gemeente Olen geïnformeerd: Sorry geen aardgasaansluiting in uw straat.



2010: even zelf gegoogled bij Eandis (of soortgelijke): wel aardgasaansluiting op ons nummer.

Daarom aardgasaansluiting gevraagd... en gekregen.



Vandaag Eandis aan de deur: Hebben jullie aardgasaansluiting ? Jawel ! Mogen we eens kijken ? Natuurlijk ! "Werkt dat echt" (echt waar deze vraag ! ! !).

Zegel verbroken, terug zegel aangebracht enz...



Blijkt dat ze enkele huizen verder een aansluiting willen maken maar niet weten waar die buizen eigenlijk liggen (hier of aan de overkant van straat of misschien wel helemaal niet...).



Wetende dat er aan de overkant van de straat een hogedrukleiding loopt van Fluxius, voel ik me helemaal veilig nu.



Wie gaat de eerste zijn die de juiste leiding aantikt?
 

MR

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 mei 2006
Berichten
2.812
Waarderingsscore
0
Punten
36
In oude fabrieken is dat ook zo; als er daar grondwerken moeten gebeuren is het ook om de haverklap van oei we wisten niet dat die buis er lag, waarvoor zou die dienen...?



Van sommige rioleringen vind je enkel nog de bovenste helft van de buis terug, de rest is weg omdat er in den tijd eens een of ander zuur is doorgespoeld.



Best ook niet van het kraantjeswater drinken in een wat oudere fabriek/gebouw.
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik ben veiligheidscoördinator, je wil niet weten wat er allemaal misloopt ...
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
MR;1768288 wrote:
Best ook niet van het kraantjeswater drinken in een wat oudere fabriek/gebouw.



Ook niet in recente fabrieken hoor ...

Vaak nemen bedrijven water af op nachttarief , en stockeren in een watertank om dan in den dag met drukverhogoingsgroepen te werken ...

En die tanks / tijdelijke opslag is niet onderhevig aan dezelfde normen als de openbare waterverdelers .



In ons dorp is men trouwens nog steeds bezig met de vervanging van aansluitingen in loodbuizen door PE ...



Ondanks dat altijd gezegd wordt dat kraantjeswater gezonder is dan SPA zal ik er nimmer van zuipen ... ik vertrouw die kraantjes niet ...

Bovendien als ik kan bewijzen dat ik van Spa ziek ben geworden is dit een heel andere situatie dan dat ik kan bewijzen dat ik ziek werd van leidingwater ... ( dadelijk zal men mij melden dat dit niet bedoeld / geschikt is om van te drinken ... en dat het wel mijn binneninstallatie zal zijn)



k.b.
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
K.B.;1768835 wrote:
Bovendien als ik kan bewijzen dat ik van Spa ziek ben geworden is dit een heel andere situatie dan dat ik kan bewijzen dat ik ziek werd van leidingwater ... ( dadelijk zal men mij melden dat dit niet bedoeld / geschikt is om van te drinken ... en dat het wel mijn binneninstallatie zal zijn)

Nodig je mij uit als je Spa een proces aandoet aub? Zou graag zien hoe jij gaat bewijzen dat hun fles de bron van je ziekte is.

Zou ook graag zien hoe je gaat bewijzen dat jij niets anders in die fles hebt gekapt. ;-)



En Pidpa die gaat beweren dat kraantjeswater niet bedoeld is om van te drinken? Serieus blijven hé. :)
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
K.B.;1768835 wrote:
Ondanks dat altijd gezegd wordt dat kraantjeswater gezonder is dan S.PA zal ik er nimmer van zuipen ... ik vertrouw die kraantjes niet ...

Verdoken, politieke propaganda :)
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
flesjespa;1768847 wrote:
K.B.;1768835 wrote:
Bovendien als ik kan bewijzen dat ik van Spa ziek ben geworden is dit een heel andere situatie dan dat ik kan bewijzen dat ik ziek werd van leidingwater ... ( dadelijk zal men mij melden dat dit niet bedoeld / geschikt is om van te drinken ... en dat het wel mijn binneninstallatie zal zijn)

Nodig je mij uit als je Spa een proces aandoet aub? Zou graag zien hoe jij gaat bewijzen dat hun fles de bron van je ziekte is.

Zou ook graag zien hoe je gaat bewijzen dat jij niets anders in die fles hebt gekapt. ;-)



En Pidpa die gaat beweren dat kraantjeswater niet bedoeld is om van te drinken? Serieus blijven hé. :)



Ik ga er uiteraard van uit dat ik niet de enige ben die ziek wordt van bronwater ... als daar een probleem zou mee zijn ...

Anders zou ik het inderdaad wel kunnen schudden ...



En je hebt gelijk ... leidingwater is hier in België geschikt voor consumptie ... 't is zelfs zo gezond dat het wordt afgeraden om er uw goudvissen in te zetten ...

En af en toe ziet het bij ons gewoon ros van kleur ...



Als je last hebt van zweetvoeten is het zelfs "genezend" te noemen ...



Neen , het staat U vrij om er van te drinken ... maar ik mag toch bronwater drinken hoop ik ...



k.b.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
En als je dan weet dat bepaald flessenwater (niet Spa) gewoon gebotteld leidingwater is.

Net als heel wat voedingsproducenten werken met gewoon leidingwater (PIDPA-water).



En als je eens in Spa zelf één van de bronnen in't stad bezocht hebt waar je van de (oude, roestkleurige) bron kan drinken.



't zit nogal in't koppeke denk ik dan.



Maar't klopt dat er zeker in oude fabrieken heel wat "vergeten" leidingen liggen die soms voor vreemde toestanden kunnen zorgen.
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
Nevermore;1769006 wrote:
En als je dan weet dat bepaald flessenwater (niet Spa) gewoon gebotteld leidingwater is.

Net als heel wat voedingsproducenten werken met gewoon leidingwater (PIDPA-water).



En als je eens in Spa zelf één van de bronnen in't stad bezocht hebt waar je van de (oude, roestkleurige) bron kan drinken.



't zit nogal in't koppeke denk ik dan.



Maar't klopt dat er zeker in oude fabrieken heel wat "vergeten" leidingen liggen die soms voor vreemde toestanden kunnen zorgen.



Het is alleen in 't koppeke ...



Overal is alles wat nog enigzins waterdicht is (of aanvaarbare lekken heeft) nog in gebruik ...

Maar tussen een "deftig bronwaterfabrikant" en de "waterleiding zie ik toch nog wel enkele verschillen ...



Beiden staan in voor de kwaliteit van hun water / af produktie ... maar de ene levert het mij in een propere fles en ziet hier op toe ....

De andere levert mij via een loden waterleidingbuis (althans toch in mijn particulier geval) en doet hier al jaren de ogen voor dicht ...



Beiden gebruiken ze methodes om het aangeboden water te zuiveren ... de methodes van de drinkwatermaatschappijen zijn sterk gebasseerd op het gebruik van chloor ( en gaan daarna het chloorgehalte reduceren tot een aanvaardbaar niveau).

Bij de betere bronwaterfabrikant wordt chloor vermeden , net omdat dit problematisch is voor de "de eigen smaak" van hun water ...



Nu weet ik heel goed dat alle dranken gemaakt worden in fabrieken die het water meestal gewoon uit de ondergrond oppompen als het om grote volumes gaat ...



Wie gewoon flessen vult met leidingwater en dat als bronwater verkoopt hoort in de gevangenis te zitten ... los van het feit dat zijn water misschien "niet slecht" is hebben we hier te maken met een leugenaar ...



k.b.
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ja, die geheime leidingen.



Voor een bepaald project moest er over een lang traject palen geboord worden, ter versteviging van iets. Er zat wat rek op de exacte locatie van de palen, zolang er maar genoeg per sectie zaten.



En er zat "ergens" een geheime leiding, dwars op de richting van iets. Vertegenwoordiger van die organisatie was aanwezig op de vergadering, hij had een plan bij zich.



- Mogen we dat plan zien van die geheime leiding?

- Nee.

- Mogen we hier dan boren?

- Ja.

- En hier?

- Ja.

- En hier?

- Ja.

- En hier?

- Nee, meterke opschuiven. En de rest zal geen probleem meer zijn.



Rarara; waar zou die geheime leiding zitten :p
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
m pieter;1769076 wrote:
Ja, die geheime leidingen.



Voor een bepaald project moest er over een lang traject palen geboord worden, ter versteviging van iets. Er zat wat rek op de exacte locatie van de palen, zolang er maar genoeg per sectie zaten.



En er zat "ergens" een geheime leiding, dwars op de richting van iets. Vertegenwoordiger van die organisatie was aanwezig op de vergadering, hij had een plan bij zich.



- Mogen we dat plan zien van die geheime leiding?

- Nee.

- Mogen we hier dan boren?

- Ja.

- En hier?

- Ja.

- En hier?

- Ja.

- En hier?

- Nee, meterke opschuiven. En de rest zal geen probleem meer zijn.



Rarara; waar zou die geheime leiding zitten :p



Een leidingske van 't leger waarschijnlijk ...
 

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
1.089
Waarderingsscore
1
Punten
38
chime;1769086 wrote:
m pieter;1769076 wrote:
Ja, die geheime leidingen.



Voor een bepaald project moest er over een lang traject palen geboord worden, ter versteviging van iets. Er zat wat rek op de exacte locatie van de palen, zolang er maar genoeg per sectie zaten.



En er zat "ergens" een geheime leiding, dwars op de richting van iets. Vertegenwoordiger van die organisatie was aanwezig op de vergadering, hij had een plan bij zich.



- Mogen we dat plan zien van die geheime leiding?

- Nee.

- Mogen we hier dan boren?

- Ja.

- En hier?

- Ja.

- En hier?

- Ja.

- En hier?

- Nee, meterke opschuiven. En de rest zal geen probleem meer zijn.



Rarara; waar zou die geheime leiding zitten :p



Een leidingske van 't leger waarschijnlijk ...

Pfff. Een beetje terug on topic met dit verhaaltje.



Het verbaasde mij gewoon dat die mannen een uitspraak durfden doen als "En werkt dat echt !". "Nee ik heb een dummie hangen van een gasmeter waarschijnlijk, en wij denken dat wij warm water en CV op aardgas hebben !"
 

MR

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 mei 2006
Berichten
2.812
Waarderingsscore
0
Punten
36
Jockari;1769091 wrote:
chime;1769086 wrote:
m pieter;1769076 wrote:
Ja, die geheime leidingen.



Voor een bepaald project moest er over een lang traject palen geboord worden, ter versteviging van iets. Er zat wat rek op de exacte locatie van de palen, zolang er maar genoeg per sectie zaten.



En er zat "ergens" een geheime leiding, dwars op de richting van iets. Vertegenwoordiger van die organisatie was aanwezig op de vergadering, hij had een plan bij zich.



- Mogen we dat plan zien van die geheime leiding?

- Nee.

- Mogen we hier dan boren?

- Ja.

- En hier?

- Ja.

- En hier?

- Ja.

- En hier?

- Nee, meterke opschuiven. En de rest zal geen probleem meer zijn.



Rarara; waar zou die geheime leiding zitten :p



Een leidingske van 't leger waarschijnlijk ...

Pfff. Een beetje terug on topic met dit verhaaltje.



Het verbaasde mij gewoon dat die mannen een uitspraak durfden doen als "En werkt dat echt !". "Nee ik heb een dummie hangen van een gasmeter waarschijnlijk, en wij denken dat wij warm water en CV op aardgas hebben !"



Ofwel komt er gewoon geen aardgas uit de leiding en is het een placebo-effect? ;):p:!:
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
Of ze waren er gewoon mee aan het rammelen, in t gedacht van "We zullen dien es laten gaan zie" :p
 

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
1.089
Waarderingsscore
1
Punten
38
Vandaag brief in de bus: volledige straat wordt afgesloten van 28 op 29 november. Fluxys gaat een nieuwe leiding onder Albertkanaal boren. Absoluut geen autoverkeer meer in de straat, ook niet van ons als buurtbewoners. Mag wel in mijn kot overnachten op 300 meter afstand. We zijn weer gerust denk ik ...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan