• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Issues met Junkers Cerapur A Top 22-28 - EA Foutcode

Lid geworden
15 nov 2021
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hallo,

ik heb sinds 2022 een Junkers Cerapur A Top 22-28 gascondensatieketel. Nu heeft deze sinds een jaar geregeld kuren. Het vlammetje gaat niet aan en de ketel gaat in foutcode EA. Soms moet ik tot wel 5x resetten en dan doet ie het weer. Dan kan het weken duren vooraleer dit zich weer voordoet. Ik heb mijn ketel onlangs laten nazien ihkv verplicht nazicht en mijn chauffagist die deze ketels bijna wekelijks plaatst, vindt niet abnormaals. Ik dien er wel bij te zeggen dat ik weinig thuis ben, en de verwarming op 16°C staat en ik in de fitness de douche gebruik. Iemand een idee of soortgelijke ervaring gehad?

EA duidt er op dat de vlam niet herkend wordt. Heeft men bij het onderhoud de ionisatie-sensor vervangen? Is wel heel vroeg, maar het kan.
Als de ketel maar 2j oud is had dat in garantie gemoeten, lijkt me.

Nu werkt deze weer redelijk normaal alhoewel ik soms rare geluiden hoor (knallen). Nu de ketel weer zo goed als dagelijks draait, heb ik geen EA storing meer. Ik heb wel ergens gelezen dat ze gevoelig zijn aan condens/vocht aan de ionisatiepen. Ik ga toch eens Junkers laten komen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan