gasgas1986
Lid
- Lid geworden
- 24 jul 2018
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 18
Zie ook bijlage situatieschets!
Jaren 60 woning. Ruwbouw in goede staat
Eveneens dakconstructie.
Echter vanuit de slaapkamers (gipsplaat verwijderd) kijk ik direct op de dakpannen van het schuine dak.
Het plafond heeft xx jaar oude vergaande glaswol isolatie.
We hebben besloten van binnenuit per slaapkamer te renoveren. Dakpannen afnemen voor een onderdak is geen optie.
Mijn plan is om het schuine gedeelte maximaal op te vullen met eps platen en kieren te dichten. Daarna damplaag aanbrengen en gipsplaat.
Plafond denk ik aan vernieuwd glaswol met damplaag.
Op zolder heerst het buitenklimaat omdat deze niet afgewerkt/geïsoleerd is en wordt daardoor niet gebruikt. Toekomst wens is wel als opslag te dienen.
Dit lijkt mij de beste oplossing economisch en thermisch gezien.
Omdat ik niet dagelijks huizen isoleer ben ik erg benieuwd naar jullie mening en of adviezen!
Jaren 60 woning. Ruwbouw in goede staat
Eveneens dakconstructie.
Echter vanuit de slaapkamers (gipsplaat verwijderd) kijk ik direct op de dakpannen van het schuine dak.
Het plafond heeft xx jaar oude vergaande glaswol isolatie.
We hebben besloten van binnenuit per slaapkamer te renoveren. Dakpannen afnemen voor een onderdak is geen optie.
Mijn plan is om het schuine gedeelte maximaal op te vullen met eps platen en kieren te dichten. Daarna damplaag aanbrengen en gipsplaat.
Plafond denk ik aan vernieuwd glaswol met damplaag.
Op zolder heerst het buitenklimaat omdat deze niet afgewerkt/geïsoleerd is en wordt daardoor niet gebruikt. Toekomst wens is wel als opslag te dienen.
Dit lijkt mij de beste oplossing economisch en thermisch gezien.
Omdat ik niet dagelijks huizen isoleer ben ik erg benieuwd naar jullie mening en of adviezen!