• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Isoleren vloer

Lid geworden
9 jun 2010
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vraagje over het isoleren van de vloer.

Tussen de living en de keuken is er een verschil van 8cm, nu zouden wij graag de vloer op gelijke hoogte krijgen.

Ik eerst chape te gieten tot we op gelijke hoogte zaten en dan te vloeren zodat alles 1 mooi geheel is. Probleem is dan dat de vloer van de living niet is geisoleerd.



Zou het mogelijk zijn om ipv. chape gewoon een houten kader te leggen met daar isolatie tussen en daarop osb van 18mm. Kan ik daarop dan vloeren (op osb) tegels van 60 op 60cm?

Er ligt dan wel geen chape maar wel isolatie.



Wat zou het beste zijn?

Alvast bedankt
 

eve1

Lid
Lid geworden
25 feb 2010
Berichten
113
Waarderingsscore
0
Punten
16
Misschien niet helemaal hetzelfde, maar wij hebben in onze gang dacht ik, eerst geïsoleerd met een zwevende vloerplaat (isolatie van verschillende dikte, vrij hard, dat drukverschillen kan opvangen), folie erop en daarna nog beetje gechapt en dan gevloerd. Als je het echt exact wil weten moet ik het opzoeken in de werfverslagen van de architect.



Alleen hadden wij wel meer dan 8 cm, ik geloof tussen de 12 of 15 cm...
 
Lid geworden
19 mrt 2011
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
0
boven op de osb die stevig is vastgeschroefd moet men dan nog wel een ontkoppelingsmat gebruiken"Ditramat" bekenste in de vakhandel...

:wink:
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan