dieterdhondt
Lid
- Lid geworden
- 19 sep 2020
- Waarderingsscore
- 10
- Punten
- 18
Eerder werd op dit forum aangehaald dat er een serieus temperatuurverschil zat tussen de extractie en de pulsie. Dit zou komen omdat de leidingen deels bloot lagen in het onderdak en direct in contact kwam met koude buitenluchten in de wintermaanden zodoende de lucht afkoelde. Ondertussen is het dak opengelegd en werd daar extra isolatie gestoken.
Nu ga ik de buizen die tevens op een onverwarmde zolder lopen ook extra isoleren. De woning is tot de nok geisoleerd met glaswol maar ook hier merkten we dat het in de winter serieus kon afkoelen.
Maar ik heb een probleem hoe op bepaalde plaatsen de leidingen lopen en dus plaatsgebrek is. Op de goed bereikbare plaatsen werk ik met de climacover 50mm van isover die wordt aangebracht en zorgvuldig wordt afgekleefd met ALU-tape.
Op sommige plaatsen loopt de leiding tussen spanten/keepers/trekkers van het dakgebinte. Hierdoor is er geen plaats om rond om rond isolatie aan te brengen.
Nu is mijn vraag wat ik best doe:
Nu ga ik de buizen die tevens op een onverwarmde zolder lopen ook extra isoleren. De woning is tot de nok geisoleerd met glaswol maar ook hier merkten we dat het in de winter serieus kon afkoelen.
Maar ik heb een probleem hoe op bepaalde plaatsen de leidingen lopen en dus plaatsgebrek is. Op de goed bereikbare plaatsen werk ik met de climacover 50mm van isover die wordt aangebracht en zorgvuldig wordt afgekleefd met ALU-tape.
Op sommige plaatsen loopt de leiding tussen spanten/keepers/trekkers van het dakgebinte. Hierdoor is er geen plaats om rond om rond isolatie aan te brengen.
Nu is mijn vraag wat ik best doe:
- Tussen de trekkers isoleren met het flessendeken 5omm en waar ik het niet kan bevestigen (tussen 2 houten planken) glaswol rond doen zodat het erna opnieuw aansluit op een nieuw stuk flensendeken tot aan het volgende stuk waar opnieuw 2 (trekkers) planken lopen.
- Gans die ruimte met gewone glaswol isoleren rond de buis (bv 12 CM) en zien dat die volledig is ingewikkeld rond de buis. Enigste is wel dat er dan geen 'dampscherm' voorzien is. Dus kan op condens?