isolatieclips + ankers

• Tags bouwmaterialen isolatie isolatiemateriaal muurisolatie
  • Joo

Lid
    Lid geworden
    14 mrt 2006
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    16
    Ik weet dat het topic hier ergens staat, heb er zelfs in geantwoord, maar vind het niet terug. Dus nog een keer:

We voorzien 16 cm isolatie. Nu had ik graag isolatiepluggen gebruikt om in te boren, die zeker 5 cm in de muur zitten. Ik heb dus van die plastiek pluggen nodig van minstens 21 cm lang, waar ik dan de spouwankers wil inkloppen.

Ik heb gekeken bij gb.nl en bij batcontinental.nl maar daar hebben ze die afmetingen niet. Weet iemand waar ik dergelijke dingen nog zou kunnen vinden. Heeft iemand hier deze al ergens gekocht?

Kijk eens bij Fisher ... heb de mijne van dit merk (120mm isolatie)

Groeten Kurt

Wij hebben ook even gezocht naar wat we hiervoor konden gebruiken & krijgen.

http://www.mungo.ch/isolationbefestigun ... vfb44.html

spouwankers hebben we ingemetst, waar nodig hebben we deze nog erbij gestoken.

Als clips hebben we een combi clip van Gb gebruikt, zowel clip als afstandhouder.

Paesen in Peer heeft deze lange van 21cm in stock.

Hee, net wat ik zoek.

Heb voor te testen even een door van fisher besteld, maar deze zijn nogal aan de dure kant.

Wat kosten deze ongeveer bij Paesen ?

Voor de isolatiepluggen type MDD 21 hebben wij €0.30 ex per stuk betaald.

Combiclip was op bestelling per afname van €500 0.05 ex per stuk.

Heb hier 1000 stuks van genomen en heb er nog wreed wat over.

Bij gb vind ik dus niets terug van die lengte. Heb je soms een artikelnummer?

Deze bij mungo, zijn die altijd geleverd met pin of kan je ook zonder pin vragen? Heb je geprobeerd er met een spouwhaak ipv een pin?

Eigenlijk heb ik voor die van fisher dezelfde vraag, heb je er een spouwhaak ingeslaan?

Ik heb er ook nog gevonden bij Hilti, wel nog geen prijzen gevraagd.

Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar die van fisher omdat die toch nog iets langer zijn dan de rest, waarschijnlijk is het niet echt nodig, maar toch.

Van GB heb ik enkel de combiclips en inox spouwankers.

Van Mungo komen de pluggen met pinnen samen in de doos.

In de betonnenkolommen heb ik kozijnhaken & spouwhaken ipv de pin erin getikt tot einde gat. Kreeg het er niet met normale middelen uitgetrokken.

Als je specs bekijkt van de pluggen bij Mungo weet je precies hoelang ze moeten zijn voor welk materiaal.

nu heb ik eindelijk beslist, wil de bouwstoffer niet bestellen bij gb en bij fischer. het waarom laat ik in de midden, maar ik wil daar dus wel bestellen.

hoe hebben jullie bij gb besteld dan? zelf, of via de bouwstoffer? Was dat dan in Nederland of in Belgie?

Kan iemand die fischer pluggen gebruikt heeft eens kijken wat de diamater van de boor is (normaal 8 ), en wat de diameter van het spouwanker of de bijhorende pin is die erin past. (cross my fingers dat het 4 is en geen 6)

bedankt

Joo

Kies gewoon een andere bouwstoffer.

Ik heb er nog een aantal op overschot liggen (minder dan 100), 'k geloof dat ik ze ongeveer 60 c€ per stuk betaald heb.

De plug heeft een diameter van 10mm en de pin 4mm.

Ik heb zowel de isolatiepluggen van Mungo gebruikt maar ook die van Fisher.

Heb eerst 800Stuks Fisher aangekocht, leveringstermijn was 5 werkdagen.

Nu op het laatst kwam ik er 100 tekort en had deze dringend nodig, ik kon niet wachten dus, die van Mungo welke voorradig waren.

Nu moet ik wel zeggen dat ik vind dat er een kwaliteitsverschil zit in de pluggen. Die van Fischer zijn mijns inziens gemakkelijker te plaatsen en degelijker. De slagpin is veel sterker, Indien je bij die Mungo's even hard moet kloppen breken deze af.

Ik heb deze van Fisher 0,3719 Euro per stuk betaald (Excl BTW). Wel bij afname van 4 dozen (800ST)

Groetjes,

Stevo!

ik heb er nog wat meer nodig dan 100, moet nog beginnen isoleren. ik zal roepen als ik er een deel te kort heb

stevo, kun je eens kijken welke van fischer je had en welke spouwhaken je daarin gedaan hebt. Kwestie dat ik geen spouwhaken van gb bestel en al die klips van fischer om dan te zien dat de spouwhaken veel te smal zijn.

@Stevo!

Mag ik vragen waar jij die Fisher pluggen hebt gevonden aan die prijs? Ik heb hier een prijs van 62 eurocent per stuk, dus toch wel een heel pak duurder... Dus je kan mij (en waarschijnlijk vele anderen) een pak geld besparen als je even je leverancier wil vernoemen...

Bedankt alvast!

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan