• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

isolatie tot nok of tot onderdak ook ok?

Yveske1985

Nieuw Lid
Lid geworden
25 aug 2020
Waarderingsscore
3
Punten
8
Wij hadden graag deze periode ons dakisolatie geplaatst of laten plaatsen, Nu vroeg ik me af of het verplicht is om tot aan de nok te isoleren of mag ik het houtwerk volgen en zo isoleren? Of geeft dit problemen, ik zou graag het plat houtwerk volgen mocht dit geen problemen veroorzaken omdat dit hoog genoeg blijft als zolderruimte en ook minder snijwerk zou hebben aan het dampscherm in vergelijking met tot de nok isoleren moet ik het platte houtwerk uitsnijden in het dampscherm. de nok zou dan als zolder ook dienen maar hoeft voor ons niet geisoleerd te zijn

Ik dacht ik vraag het eerst eens hier want wil zeker geen fouten of problemen veroorzaken, voor ons persoonlijk als dit geen nadelen geeft zouden wij onze isolatie zo plaatsen omdat het makkelijker werken is, nog hoog genoeg is plus het dampscherm veel minder onderbroken moet worden, ik denk omtrent circulatie of dergelijke dit ook geen probleem/verschil maakt omdat ik boven het platte houtwerk platen zou leggen zodat ik daar ook vloer heb plus de isolatie er niet tussendoor kan duwen

Bennyd

Actief Lid
Lid geworden
14 aug 2020
Waarderingsscore
60
Punten
28
Ik heb het allebei geïsoleerd, ene voor de isolatie, andere voor dampscherm.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan