• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Isolatie tot in de nok of niet?

Lid geworden
22 feb 2019
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wij hebben recentelijk een woning gekocht. Nu wil ik deze volledig in orde zetten. De zolder is niet geïsoleerd.
Nu heb ik isolatie gekocht om muur - vals plafond - muur te isoleren en dan extra dampscherm er tegen te plaatsen. Nu komt er opeens een kennis bij mij langs en die zegt dit moet tot in de nok (iemand met wat bouwkennis). Nu heb ik links en rechts nagevraagd de ene zegt geen enkel probleem met plafond te isoleren de andere zegt tot in de nok. Graag jullie mening en input :)

Bijlagen

• zolder.jpg
    zolder.jpg
    160,8 KB · Weergaven: 31

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
817
Punten
113
Wat was zijn uitleg dan? Als je het goed doet moet het niet tot in de nok. Zal gemakkelijker zijn voor je dampscherm ook.

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.238
Punten
113
Nok zal het probleem niet zijn.
knieschot des te meer.

Fuss

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 sep 2016
Waarderingsscore
232
Punten
43
Als je de nok niet toegankelijk plant te maken heeft het geen zin om dit tot in de nok te isoleren.
Ben ook benieuwd naar de uitleg waarom dit wel zou moeten.

Enkel voordelen bij niet isoleren tot in de nok:
* Minder isolatie
* Minder werk
* Minder beschermd volume (zeker in de nok stapelt de warmte zich op)

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan