Hallo
Ik ben van plan om mijn mijn zolder/dak extra te isoleren. Het huis is van 1998, en er ligt een dun laagje isolatie (glaswol) op de zoldervloer. Dit is niet voldoende, in de winter wordt het zeer koud in de slaapkamers en in de zomer zeer warm.
De eerste verdieping zit ook deels onder het schuine dak. Mijn plan is om langs binnen extra to isoleren.
Een bijkomende vraag, moet ik bij de gelinkte glaswol nog steeds een dampscherm plaatsen?
Alvast bedankt!
Ik ben van plan om mijn mijn zolder/dak extra te isoleren. Het huis is van 1998, en er ligt een dun laagje isolatie (glaswol) op de zoldervloer. Dit is niet voldoende, in de winter wordt het zeer koud in de slaapkamers en in de zomer zeer warm.
De eerste verdieping zit ook deels onder het schuine dak. Mijn plan is om langs binnen extra to isoleren.
- Groen: Extra isolatie tegen het binnendak leggen (tussen de balken) (https://www.brico.be/nl/bouwmateria...waarde-4-5m2-k-w-180mm-45x400cm-3-6m2/5011539)
- Rood: Zo laten, is 8cm glaswol ofzo
- Paars: Hier zit ook al een beetje isolatie tussen (waarschijnlijk diezelfde 8cm). Maar ik weet niet goed wat er met te doen, ik zie het niet zitten om mijn dakpannen er af te halen om zo extra te isoleren, en het dak langs binnen open breken lijkt mij ook niet echt een goed idee? Momenteel denk ik er aan om hier wat glaswol proberen bij te duwen? Wat is jullie idee?
Een bijkomende vraag, moet ik bij de gelinkte glaswol nog steeds een dampscherm plaatsen?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: