• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

isolatie plat dak boven slaapkamers

Lid geworden
9 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik werk met VVW.

Boven gelijkvloers zullen we in het plat dak 10cm PUR gebruiken.

Het gedeelte plat dak boven de slaapkamers daarentegen zou ik met 8cm PUR uitvoeren.

Of is dit overkill ? gezien verwarming op slaapkamers minder belangrijk is ? anderszijds zit badkamer ook in dit gedeelte, daar is het wel belangrijk, dus toch die 8 cm PUR boven niveau 1 behouden ? of daar zelfs nog minder gaan en met 8cm Rockwool werken ? (zoals het lastenboek van mijn architect voorschrijft)

wij zitten hebben eveneens een plat dak boven een leefruimte en een deel plat dak boven 1 slaapkamer. Wij hebben geopteerd voor 12cm pur voor beide platte daken.

Zo blijft het ook frisser in de zomer.

Trouwens, wie weet wordt de verwarming in de slaapkamer toch belangrijk?

beetje off topic maar wat kost een dergelijke pur isolatie van een plat dak/m2 ongeveer? Wij hebben een plat dak van 15 m2 boven onze keuken en weten nog niet hoe we dit gaan isoleren.

Beter een beetje meer isoleren, dan te weinig. Kan nooit geen kwaad. Echter wel steeds voldoende verluchting voorzien.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan