• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

isolatie onder raam/schuifraam

jandc

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
38
We hebben nogal gigantische koudebruggen onder de ramen (elk raam staat letterlijk op de vloerplaat). Aangezien er nieuwe ramen gaan komen vraag ik me nu af hoe we die koudebruggen dus het beste oplossen.

Momenteel denken we er aan om de ramen op Ytong blokken te laten zetten. Zou een harde isolatieplaat ook mogelijk zijn of heeft dat spul niet genoeg druksterkte?

perinsul geen oplossing?

geen idee eigenlijk.

Perinsul : 0,45 N/mm2, lambda = 0.048

Ytong C2 : 2N/mm2, lambda = 0.1

Ik weet dus niet of Perinsul zo'n schuifraam (en andere ramen) kan dragen. Zowat alle ramen zijn 2m40 hoog.

perinsul is zeer sterk, mag je een aantal verdiepen snelbouw opzetten

7 ton/cm2 dacht ik ...

Foamglass Perinsul

DRUKSTERKTE: 0,45 N/mm2

Ofte 45 N/cm² wat 4,5 kg/cm² is. Dus 0,045 ton/cm ipv 7 ton/cm..... Geen klein verschil zou ik zo denken.

Opletten wat je schrijft!

Net omdat wij op enkele plaatsen te veel druk per cm² hadden, hebben we geen gebruik gemaakt van perinsul.

een gedacht, als je nu een rij snelbouw of iets in die trend zet, hier je raam boven en voor de snelbouwers pur

zo doe ik het in mijn bouw

nah, de hoogte is iets orde 15cm. Met snelbouwers op de vloerplaat heb je evengoed een koudebrug en het profiel is thermisch kortgesloten.

Wij hebben voor de muren op de eerste verdieping Persinsul gebruikt. Kost wel stukken van mensen.

Nevermore wrote:
Foamglass Perinsul

DRUKSTERKTE: 0,45 N/mm2

Ofte 45 N/cm² wat 4,5 kg/cm² is. Dus 0,045 ton/cm ipv 7 ton/cm..... Geen klein verschil zou ik zo denken.

Opletten wat je schrijft!

Net omdat wij op enkele plaatsen te veel druk per cm² hadden, hebben we geen gebruik gemaakt van perinsul.

Op een 14cm brede perinsul per lopende meter zit rond de 6,3 ton ( het is immers 0.0045ton/cm² )

Onder de nieuwe muur staat bij mij ook perinsul, enkel onder de schuifraam weet ik niet of dit lukt, misschien overstappen op ytong voor dat stuk.

mijn excuses, voor mijn foute waarde ...

perinsul is duur, maar je kan ook gewoon foamglas in repen snijden, dan heb je hetzelfde product maar een stuk minder duur.

enig nadeel: t stinkt als de pest ... (rotte eieren)

merci, 'k zal 't er ne keer met mijne aannemer over hebben want diene mens had nog nooit van perinsul gehoord.

De Foamglas F lijkt me dan inderdaad de beste oplossing aangezien er toch roofing op gebrand moet worden. Ik mag aannemen dat een drukweerstand van 16kg/cm2 voldoende gaat zijn?

Als ik een raamgewicht neem van 500kg over 2 meter en een schatting maak van de oppervlakten van de puntlasten van het profiel dan kom ik uit op 2.5kg/cm2 (oppervlak voor 2 meter is 200cm2).

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan