isolatie onder onderste diba

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo,

ik ga isoleren met 2 X 4 cm rockwool en 3 cm luchtspouw,

onder mijn diba steek ik 2 X 4cm harde platen, om de diba wat ondersteuning te geven, zoals sommige anderen dit doen.

maakt het iets uit welke platen dit zijn? welke zijn de best isolerende?

dit is de situatie iet of wa:

tussen de t(hermoblokken) steekt dus D(iba) die schuin naar onder afloopt

de x-en zijn de harde platen, een kort stuk, vanaf de betondek, en dan een langer stuk, dat eveneens de betondek isoleert. de isolatie tegen de thermoblokken ligt dus volledig onder de 2de plaat verscholen.

hopelijk kan iedereen vogelen, euh volgen...

(G is gevelsteen die ietwa overhant (+/- 2cm)

----
t |
|
-D-D D G
t | X D G
| X X D
-------- X G
beton | X G
(dek) | X G
--------------
betonblok |
(bierbak |
--------------

het liefst zou ik deze platen met zo min mogelijk spouwhaken willen vasthangen, aangezien schoonvader het niet nodig achtte om veel spouwhaken te voorzien en zijn er dus maar enkele aanwezig.

kan eventueel ook wel van die inklopbare spouwhaken gebruiken...

kan ik deze platen ook vastkitten met tec7? of lost dit na een tijd?

of hoe zou ik deze anders nog kunnen vastzetten?

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik kan niet zo goed uit aan je tekening...

Bij ons zaten er geen spouwhaken onder de diba (zelf gemetst...dus eigen schuld :D ). Ik heb toen gewoon om de 2 meter een spouwhaak met schroefdraad geplaatst (met plug in de muur). Daar heb ik styrofoam op bevestigd. De spouwhaak kan je vervolgens mooi plooien en in de styrofoam kloppen...zit potvast...

Tiele

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
36
@jyrun: Windows paint *hint*hint*

@Moe: ik zie niet in waarom je spouwhaken onder de diba nodig hebt.. ik heb die isolatie er gewoon onder gestopt, diba errond geplooit en gevel gemetst. Zit misschien niet 'potvast' maar ik zie niet in waar die naartoe zou waaien ;-)

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
tja..Kwestie van zo goed mogelijk tegen mijn binnenmuur en betonnen dek aan te sluiten :wink:

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
de layout is helemaal verneukt, had hetniet gezien, en heb momenteel geen tijd om te painten, zal morgen proberen

ssen
Code:
 haakjes zetten!

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
geen tijd meer om een tekening te plaatsen,

maar nog een vraag: hoe vult men de kiertjes normaalgezien op, tussen de platen? Kan ik hier iets tussenspuiten?

gaudi

Lid
Lid geworden
7 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
kiertjes tussen isolatie? gewoon PU schuim zeker?

klaus

Lid
Lid geworden
23 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
Oud topic maar wil geen nieuw aanmaken als het over hetzelfde gaat.

Onze aannemer heeft - naar wat ik zie - 3 lagen diba geplaatst. Enee op de vloerplaat onder de aanzetsteen, 2 erboven waarvan er ene schuin afloopt naar de buitenmuur.

Nu heb ik op een klein stuk die isolatie al geplaatst onder de dpc, dus afgesneden onder 45° zodat de folie er mooi tussenkan, maar hoe zet ik die isolatie nu goed vast. Zou ik die 3e laag mogen doorprikken met een plug om de 1m20? (lengte van 1 plaat)

Weet eig niet goed wat die 3e laag daar doet, volgens de wtb is het idd goed om ene onder de steen op de vloerplaat te leggen en zeker en vast ene erboven die schuin afloopt naar buitenmuur, maar als je logsich kijkt kan er toch normaal geen water aan die 3e laag aangezien die ingesloten zit tussen 2 lagen?

update : bij nader inzien kan er toch van zijdelings nog wat vocht binnenkomen in de spouw, dus allicht is het daarom dat er nog een folie zit daar. Anyway..

Kan het dus veel kwaad om die om de 1m20 te doorprikken? Of vastzetten met lijm best?

Thx

zie tekening :

isolatie_dpc.png

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vastzetten met dikke proppen tec7, da komt wel goed dan

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief