• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

isolatie onder gevelbepleistering

Lid geworden
9 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij gaan ons huis grotendeels met Willco silicoonharspleister afwerken. Het is een HOB en de buren wonen aan de noordelijke kant.

Op de snelbouw worden naadloos isolatieplaten EPS van 8cm gekleefd. Deze wordt uitgevlakt met mortel en bewapent met glasvezel en pvc hoekbeschermers. Daarop een voorstrijk silicoonhars. Daarboven de silicoonharspleister. Alle hoeken en kanten worden opgespoten met transparante silicoon.

Mijn vraag, die mannen willen niet met Pur werken bij gebrek aan garanties of barsten of weet ik veel, enfin ze doen het niet. Ze gebruiken dus enkel polystyreen EPS. 8cm lijkt me niet echt veel gezien we enorme glaspartijen hebben. Kan ik dit niet beter opwaarderen ? Ik gebruik ook reeds PUR op de vloer en het plat dak (10cm).

tsja, ik heb ook niemand gevonden die met PUR wil werken: hoewel ik in de buurt wel een werf passeerde waar men de isolatie al had gestoken alvorens te bepleisteren: het ging hier om PUR-eurowall platen (geel met grijze buitenkand).

Iedereen die ik zag wil met EPS werken + siliconenhars. Verhogen van dikte is nergens een probleem: prijs stijgt echter met 1€ per cm.

teizman

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan