• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Isolatie achter inbouwkast

Lid geworden
6 mei 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik zou inbouwkasten willen zetten op onze zolderkamer. Deze kamer is onze slaapkamer. Het grootste stuk van het dak is 30cm geisoleerd. Maar om plaats te laten voor de inbouwkast, is er op die plaats momenteel maar 10cm geisoleerd. Ik heb echter gelezen dat sommige mensen last krijgen van vocht/condensatie/schimmal achter hun inbouwkasten. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt die 10cm isolatie voldoende? Moet ik een extra dampscherm voorzien daar tussen de kast en die extra ruimte?

Er is momenteel ook een kleine opening naar buiten toe in de ruimte achter de inbouwkasten. (T is te zeggen, als we de inbouwkasten zo zouden plaatsen.) Is het beter om dit dicht te maken? Of zorgt dat net voor wat ventilatie? Of kan ik beter met roosters ventilatie naar binnen maken?

Thx!

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Waarderingsscore
120
Punten
63
Meestal is het beter om de kast een aantal cm van de muur te zetten. Hoe groter het verschil tussen de temperatuur van de muur en de betreffende ruimte hoe meer cm nemen. Bijvoorbeeld heeft die muur met buiten ergens isolatie.
Zet de kast van de vloer zodat er achter de kast langs van onder naar boven lucht kan stromen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan