- Lid geworden
- 6 mei 2023
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 1
Ik zou inbouwkasten willen zetten op onze zolderkamer. Deze kamer is onze slaapkamer. Het grootste stuk van het dak is 30cm geisoleerd. Maar om plaats te laten voor de inbouwkast, is er op die plaats momenteel maar 10cm geisoleerd. Ik heb echter gelezen dat sommige mensen last krijgen van vocht/condensatie/schimmal achter hun inbouwkasten. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt die 10cm isolatie voldoende? Moet ik een extra dampscherm voorzien daar tussen de kast en die extra ruimte?
Er is momenteel ook een kleine opening naar buiten toe in de ruimte achter de inbouwkasten. (T is te zeggen, als we de inbouwkasten zo zouden plaatsen.) Is het beter om dit dicht te maken? Of zorgt dat net voor wat ventilatie? Of kan ik beter met roosters ventilatie naar binnen maken?
Thx!
Er is momenteel ook een kleine opening naar buiten toe in de ruimte achter de inbouwkasten. (T is te zeggen, als we de inbouwkasten zo zouden plaatsen.) Is het beter om dit dicht te maken? Of zorgt dat net voor wat ventilatie? Of kan ik beter met roosters ventilatie naar binnen maken?
Thx!