• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Is ons schuifraam binnen de norm?

Lid geworden
27 dec 2017
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben in 2015 gebouwd met Matexi.
Dit is absoluut niet goed verlopen.
Ons schuifraam is niet goed geplaatst waardoor het heel moeilijk opengaat.
Het profiel waarover het raam schuift is krom en daardoor spant het heel veel.
Het profiel op de dorpel staat bol en dit zal ongeveer een cm ofzo zijn.
Binnenkort komt de expert van Deceuninck om het raam te bekijken.

Kan iemand me zeggen wanneer een schuifraam goed of slecht bevonden wordt?
 Hoe meet men dit op? 
Niemand staat aan onze kant dus graag reactie aub.
Alvast bedankt,
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Misschien eerst wat foto's want zo praten we maar in het ijle.
Als u uw woning hebt in gebruik genomen werd er dan opgeleverd?
 
Lid geworden
27 dec 2017
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
De woning was al opgeleverd maar het krom trekken is pas later begonnen.
Ik heb wel een dading met Matexi hierover.
Ik zou wel foto's willen plaatsen maar de bestanden zijn te groot.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Dan moet je ze even verkleinen of ergens anders plaatsen met een link er naar toe.
 
Lid geworden
27 dec 2017
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
In bijlage de foto's van ons schuifraam
 

Bijlagen

  • foto_1_schuifraam.jpg
    foto_1_schuifraam.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 46
  • foto_2_schuifraam.jpg
    foto_2_schuifraam.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 46
  • foto_3_schuifraam.jpg
    foto_3_schuifraam.jpg
    895,3 KB · Weergaven: 46

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Wat Figo aanhaalt via het WTCB doc is niet volledig van toepassing.
Dit is hier mogelijks direct gevolg van de inwerking op het profiel door de zon.
Andere mogelijkheid is een van de meest voorkomende problemen die ik al duizend keer hier heb herhaalt en ook op werven blijf herhalen.

Ondersteuning van schuifdeuren zorgt voor 90% van de problemen!

Of althans het ontbreken ervan en ik wijs naar de meerderheid van collega schrijnwerker plaatser die nog steeds denkt dat als een schuifdeur een inbouwdiepte heeft van 18 cm en we zetten dat de eerste 3 cm op de dorpel / blauwsteen dat de rest van de 15 cm daar al zwevend zonder consequenties dat dan wel zalhouden.
En laat die 15 cm nu net die plaats zijn waar de schuivende vleugel over de rail rolt.
Dus ofwel worden daar instelbare voeten ondergeplaatst ofwel moet op de breedte van de schuifdeur een bijkomende laag worden gemetseld in Ytong of ander beter isolerend materiaal.
De wijze is dan gevelsteen/dorpel.
Tegen de dorpel dezelfde isolatie bouwen als in de spouw.
Ventilatie niet vergeten en dan dus over de gehele breedte in de zelfde lijn as de binnenmuur die extra laag.
  Dit geniet de voorkeur nog meer dan verstelbare voeten hoewel daar wat discussie omtrent is.
Met verstelbare voeten kan je een pak meer isolatie steken maar soms heb je daar luchtlekken.
Veel hangt af van bv. de PU spuiter of andere vakman die de isolatie aanbrengt .

De reden van het krom trekken in het horizontale vlak, foto met Aalu rei, zou dus best wel kunnen liggen in het feit dat de rail aan de binnenzijde gewoon is weg gezakt wegens ontbrekende ondersteuning en dan heeft de SOD toch wel een flinke fout gemaakt.

Maar zoals zovele zaken kan je dit alles pas concluderen door een onderzoek ter plaatse.
 

Bouwinfo-Admin

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2014
Berichten
490
Waarderingsscore
0
Punten
16

Tussenkomst Moderator

Ik heb van 2 pagina's off topic discussie, 5 reacties on topic gemaakt. Heb je ergens een probleem mee, contacteer dan de moderator in kwestie of de beheerder van deze site (en dat ben ik toevallig). Dit topic was aan mijn aandacht ontsnapt, en gelukkig heeft er mij iemand attent op gemaakt en dat wel volgens de forumregels.

Alle andere discussies hoeven hier niet meer verder gezet worden, wil je discussiëren over de regels & voorwaarden van dit forum, contacteer mij dan persoonlijk, maar nie om te zeveren want daar heb ik jammer genoeg geen tijd voor...

En als laatste : Iedere dag wordt het erger... Mensen denken dat op internet alles kan. Schelden, roepen, tieren, iemand los de grond in boren... Hou het beleefd en beschaafd, en als er iets je niet aanstaat, reageer dat dan niet publiekelijk af, maar probeer dat toch maar even privé te regelen...


En dan nu zonder zeuren on topic als het kan en op een beleefde, constructieve manier!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lid geworden
24 okt 2014
Berichten
145
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dus ofwel worden daar instelbare voeten ondergeplaatst ofwel moet op de breedte van de schuifdeur een bijkomende laag worden gemetseld in Ytong of ander beter isolerend materiaal.

Voor wie het nuttig kan zijn, ik heb hier toevallig een voorbeeld van een pvc-schuifraam met ondergeplaatste instelbare voeten (zie foto's).
 

Bijlagen

  • 201_150426.jpg
    201_150426.jpg
    793,1 KB · Weergaven: 32
  • 201_150431.jpg
    201_150431.jpg
    785,5 KB · Weergaven: 31

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Magalie marien zei:
Ik heb wel een dading met Matexi hierover.
 

Als je een 'dading' hebt, wil dat dan niet evenveel zeggen als 'hier heb je geld, en laat ons (matexi dus) nu gerust en zaag er niet meer over' ?
 
Lid geworden
3 apr 2022
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem: ons schuifraam gaat niet meer goed open/dicht doordat de raamlijst begint te verbuigen. Wij vermoeden door slechte installatie. Iemand hier ervaring mee?
 

Bijlagen

  • 4E361463-92FF-40FD-9F7D-26CDC2548F9E.jpeg
    4E361463-92FF-40FD-9F7D-26CDC2548F9E.jpeg
    200 KB · Weergaven: 58

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Dat gebeurt toch niet van de ene dag op de andere hé?
Hoe is die dorpel geplaatst? Want die is ook 2cm gezakt?
Heb je foto's van tijdens de plaatsing? Of achtergrond over fundering,...

Plak al maar tape over de raam want die springt er mogelijk één van de dagen uit.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem: ons schuifraam gaat niet meer goed open/dicht doordat de raamlijst begint te verbuigen. Wij vermoeden door slechte installatie. Iemand hier ervaring mee?
Uw huis zakt weg :devilish:
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Waar wil je landen in dit verhaal?
weten wat de oorzaak is opdat je het kunt laten herstellen?
weten wat het is opdat je eventuele rechten kunt vrijwaren?
Hopelijk besef je dat niemand hier een correct antwoord kan geven vanachter zijn pc.
met zal dus iemand ter plaatse moeten komen om te bepalen wat er daar precies aan de hand is.
eens je dat weet, kan er gedacht worden aan herstellen.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Een dorpel breekt zomaar niet.
Je terras ligt wel hoog, toch niet boven de waterkering en zo vorstschade ?
Zoals art zegt, je zal moeten zoeken naar de oorzaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan