• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Is het een goed idee of een slecht idee om een open haard te installeren in mijn huis?

Lid geworden
2 jul 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
To Install or Not to Install a Fireplace?

I'm thinking about installing a fireplace in my house but I'm not sure if it's a good idea. On the one hand, it could add warmth and ambiance, but I'm worried about safety, cost, and environmental impact. Any advice or experiences you can share? Thanks in advance!

Gebruik eens de zoekfunctie op BI… de meningen zijn verdeeld en de temperatuur loopt erg snel op in een goed geïsoleerde woning.
Bovendien moet je bij een actief ventilatiesysteem gebruikmaken van een gesloten systeem met aanzuig van buitenlucht anders is er wel wat risico op het binnentrekken van verbrandingsgassen in de woning (CO is niet zo’n geeond iets en ook de PAK’s zijn niet zo fijn).
Ook na vernieuwen van bvb buitenschrijnwerk met betere luchtdichting kan het aanzuigen van lucht uit de woning een probleem zijn.
Milieu… tja, dat is een eigen keuze.

Ik zou het nooit doen. Heb ook bestaande haard in mijn woning uitgebroken.
Kost veel, vraagt plaats, maakt cv regeling moeilijker.
Van degene die ik ken die er een hebben, gebruikt eigenlijk niemand die. Sommigen hebben paar jaar na plaatsen in nieuwbouw die ook terug uitgebroken.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan