• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Is een uitgietbak nodig?

Lid geworden
22 okt 2009
Berichten
110
Waarderingsscore
0
Punten
0
De titel zegt eigenlijk genoeg.

Mijn zus gebruikt hem nooit en die ruimte is

op ons plan beter ingevuld al een opbergkast.



Tegenwoordig zijn bijna alle keukenkranen voorzien van zo'n lange

uittrekbare slang waardoor je evengoed water kan nemen in de keuken.

mss wel buiten een putteke voorzien om de emmer uit te gieten?

of gewoon in de spoelbak van de keuken?...





Grtz.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik heb er geen en ik mis dat



verfgerief, vuile schoenen, kattenbak, ..... Allemaal af te wassen in de keuken of in het bad of buiten in een emmer.

en het gaat niet altijd over emmers vullen, maar waar kieper je je emmers met vuil water in leeg?
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
Absoluut noodzakelijk is het niet, maar 't is wel handig.
 
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu hebben we dit ook niet, maar in ons nieuwe (lees gerenoveerde) huis is dit er wel gekomen.

Ik mis dit nu ongelooflijk, want echt proper vind ik het niet om vuile producten in de gootsteen uit te gieten of spoelen.

In de zomer als het warm is is het plezant om dit buiten met koud water te doen, maar in de winter is het toch aangenamer binnen met warm water.



Ik zou dit toch wel voorzien.
 
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
821
Waarderingsscore
0
Punten
0
is een groot gemak: verfborstels uitspoelen, emmer water vullen op een gemakkelijke hoogte, vuile dingen afspoelen, handen wassen na tuinieren, etc

hij staat er bij ons nog niet zo lang, maar al geweldig veel 'plezier' aan beleefd
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
mijn best gespendeerde 150€ van mijn huis! De keukenwasbak gebruiken we enkel voor groenten te kuisen, een klein afwaske te doen,...

De uitgietbak voor vuile handen te wassen, verfborstels af te spoelen, emmers water voor te kuisen in te vullen en te ledigen, grote zaken af te wassen (rooster van de oven en zo), ik verpot er mijn kleine kamerplantjes boven,...



Ik heb er trouwens drie kranen boven hangen (warm, koud en regenwater)
 
Lid geworden
2 nov 2009
Berichten
561
Waarderingsscore
0
Punten
0
en waarom zou je voor al deze zaken niet gewoon de spoelbak in de keuken gebruiken? Als je de spoelbak erna gewoon even proper maakt is het toch in orde?



Onze architect heeft ook een spoelbak voorgesteld, maar ik ben toch niet zot van het idee.
 
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
235
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voorzie in ieder geval de toevoerleidingen en de afvoer, dat kost niet zoveel, en moest je je nog bedenken, dan is het maar aan te sluiten.
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
Is persoonlijke keuze maar ik zit niet graag te klodderen met verf in mijn nieuwe keuken om er daarna mijn prei in te wassen.

als ik de afweging maak van 150euro en 50 cm ruimte tov het comfort dat het ons geeft vind ik het dubbel en dik waard. ik denk dat er minder "rendabele" keuzes gemaakt worden in sommige huizen.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
Stella52 wrote:
en waarom zou je voor al deze zaken niet gewoon de spoelbak in de keuken gebruiken?

niemand die u zal tegenhouden
 
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
951
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij hebben sinds kort ook besloten dat er een spoelbak zal komen in de berging.

Wij hebben het thuis ook en die wordt toch regelmatig gebruikt.



Maar zonder is natuurlijk ook leefbaar, de keuze ligt dus bij jezelf.
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Bij mijn ouders thuis was de 'uitgietbak' een gewone keukenspoelbak in de garage (dus niet speciaal diep ofzo). Het kraantje stond er wel hoger en had een stukje tuinslang eraan om emmers te vullen.



Wij hebben geen uitgietbak en ik mis dat zelden of nooit. Onze spoelbak in de keuken is diep genoeg om een emmer onder de kraan te krijgen, en wat vuil water betreft: je kuist dat toch uit als het vuil is en/of voor je er groentjes in gaat kuisen?
 
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
821
Waarderingsscore
0
Punten
0
Stella52 wrote:
en waarom zou je voor al deze zaken niet gewoon de spoelbak in de keuken gebruiken? Als je de spoelbak erna gewoon even proper maakt is het toch in orde?

omdat je dan met je vuile spullen doorheen de keuken moet

in de berging/wasplaats waar de uitgietbak hangt kan je lekker smodderen :mrgreen:
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
monalisa wrote:
Bij mijn ouders thuis was de 'uitgietbak' een gewone keukenspoelbak in de garage (dus niet speciaal diep ofzo).

Bij mijn ouders was dat ook een gewone spoelbak in de bijkeuken.
 

Milo72

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
2.719
Waarderingsscore
0
Punten
36
pas uitgewassen verfborstels / rollen laten uitdruppen zie ik me toch niet doen aan de spoelbak in de keuken ... En daar is een uitgietbak dan wel weer voor geschikt ...



Kleine kostprijs, grote meerwaarde is dus ook mijn idee
 

JL

Lid geworden
18 aug 2009
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben beslist om een uitgietbak op het verdiep te plaatsen. In de ruimte waar ook de wasmachine/droogkast komt te staan. Zo moeten we geen emmers water de trap opsleuren als we de ramen moeten wassen boven, kunnen we de uitgietbak gebruiken om kleren/schoenen/.. in te laten weken/hand was, ...



Moesten we hem na x-aantal jaar toch nooit gebruiken, kunnen we hem nog afkoppelen.



Wij heben dezelfde discussie gehad met het handwasbakje op de toilet. Nodig of niet? Beslist: plaatsen de leidingen, en dan kunnen we nog altijd kiezen!
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
nog bijkomend voordeel is dat je altijd twee wasbakken ter beschikking hebt als er eens iets ligt te weken of iemand is aan het afwassen terwijl kinderen handjes willen wassen.
 
G

Guest

Guest
de echte uitgietbak, een lage , hebben we hier thuis. Ik gebruik em bijna nooit,want hij staat in de berging.

De bijkeuken heeft een gewone stomme wasbak met afdruiprekje, en dat gebruik ik es een keertje meer. maar standaard giet ik gewoon mijn vuil water van het dweilen vb in de gootsteen van de keuken. Water nemen, in de keuken. Nadien bak schrobben, en alles proper.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
en waar was je bijvoorbeeld je handen als ze vol aarde hangen van in de tuin?



Ik doe dat zelf niet graag in mn keuken.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan