• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

is bouwen realistisch voor mij?

kv12

Nieuw Lid
Lid geworden
23 okt 2024
Waarderingsscore
17
Punten
8
Hallo,

Ik ben in het bezit van een mooi stukje bouwgrond (onbebouwd) , sinds ik recent alleen gevallen ben zou ik daar graag op willen bouwen .

ik heb een online woonlening simulatie gedaan bij een bank en met mijn inkomen kan ik zo'n 80.000euro lenen over 25j .

Is het realistisch om daar een woning mee (zelf) te bouwen? ik vermoed dat er een heel aantal vast kosten zijn , epb , riolering , electriciteit aansluitingen etc...dat daarmee mijn budget al een heel eind opgesoepeerd is .

Ik heb een bedrijf in estland gevonden dat A-frame kits opstuurd in alle formaten , een kit voor een 40m² kom je op een 35.000euro , ramen en deuren erin .

zou dat haalbaar zijn?

keuken etc zou ik zoveel mogelijk gratis willen bekomen , op 2dehands zie ik aanbiedingen van mensen die een keuken gratis aanbieden , zelf uit te breken bijvoorbeeld.

Hopelijk voor u zijn die prijzen in het zwart kadertje niet van de bekende bouwfirma die ook dat mooi dik boekje heeft met alle voorbeelden erin:devilish:
mag ik dat niet plaatsen hier een stukje uit een vrij verkrijgbare cataloog?
Van mij wel, maar ik had het op de prijzen:
Je zal verdorie goed je tenen moeten uitkuisen om deze te halen, zelf al doe je veel zelf.
Die mensen hebben genoeg kennis en ervaring om alles zo goedkoop af te leveren
die hebben idd betere prijzen voor materialen dan ik maar denk je dat zelf bouwen niet goedkoper kan dan laten bouwen? (standaard ontwerp van hun)

en die prijzen van hun is uiteraard alles goedkoopste afwerking , elk stukje je veranderd en de prijs gaat omhoog, dat weet ik wel
Uiteraard moet zelf bouwen nog ietsje goedkoper kunnen, maar verwacht geen wonderen.

Kelder kan jezelf storten. Er zijn een aantal bekistingsfirmas die u alles uittekenen en waar je de kisten kan huren.

Uiteindelijk is een kelder zitten ook maar een eenvoudig klusje dat als diy op minder dan 5 dagen moet kunnen doen.
Zou ik toch mee oppassen hoor, onderschat het werk maar niet
Enerzijds wegen zo'n bekistingsplaten nogal wat, en die platen moeten tenslotte in de kelder
Anderzijds ook de waterdichtheid niet uit het oog verliezen. Als ik andere topics hier lees, blijkt dat toch moeilijker dan velen denken (zelfs voor professionele kelderbouwers :p
Ik had in eigen naam en ervaring gesproken.

Wat sommige kelderbouwers betreft verschiet ik daar niet van. Sommige zijn "Joske beunhaas en broeders" :LOL:.

• Haha
Waarderingen: kv12
1730924534757.png

van een bekende sod bouwer .... da's makkelijk , ik tel alles uit van materialen en vraag dan hoever ze onder de prijs kunnen gaan en het bouwen voor mij. :LOL:

Al beslissing gevallen?

Al beslissing gevallen?
niet echt iets beslist , volop in de teken en reken fase momenteel.
Wat ik nu heb is is 63m² bewoonbaar oppervlak (dus 40cm buitenmuur niet mee in rekening gebracht .)
daar komt dan een zadeldak op waar je voor 80% van de ruimte kan staan.

beneden een toilet en douche , maar die douche kan er later uit als de boven af is waar ook een badkamer komt.
zou graag beneden voldoende af krijgen om te wonen en vandaar verder afwerken .

heb een aansluitende bouw voorzien van 36m² plat dak en ervoor nog een carport maar dat zijn dingen die niet in de eerste fase zullen gebouwd worden, als het op het plan staat kan het eender wanneer gedaan worden.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan