• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Invisidoor van Argentalu

Lid geworden
31 mei 2009
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo iedereen,



ik volg al enige tijd de topics rond deuren die naadloos aansluiten op de muur (anyway doors, xinnix, blokdeuren, ...), en we hadden dan ook al zo goed als beslist om voor Xinnix deuren te kiezen omwille van de goeie prijs/looks verhouding.

Nu stootten we echter vandaag op een nieuw product op de markt (Argent Invisidoor profiel & Argent Invisible scharnieren) die min of meer via hetzelfde principe werken. Blijkbaar werd dit product dit jaar voorgesteld op batibouw.. maar zijn er dit jaar zelf niet geraakt.



Zijn er toevallig mensen die hier reeds ervaring mee hebben of die deze stand bezocht hebben en hun indrukken kunnen nalaten? En hoe verhoudt deze deur zich qua prijs/kwaliteit tov een xinnix bijvoorbeeld?



Alle informatie is welkom, voorlopig lijken mijn Google zoekopdrachten nog niet super veel informatie (laat staan ervaringen) naar boven te brengen.



Thx!

Lode



Nog enkele links:

http://www.architectura.be/nieuwsdetail ... gent%20Alu

http://www.argentalu.be/website/fronten ... NL_0111_LR

http://astra.grapsol.be/argentalu2/webs ... los_LR.pdf

http://www.renson.be/fb111tskh1163deud1smhc101.aspx
 
Lid geworden
10 jan 2012
Berichten
186
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou ook graag meer weten over deze argentalu invisible doors. Ervaringen? voor/nadelen tov Xinnix X1?





waar te verkrijgen/bezoeken regio waasland?(heb daarnet mail gestuurd naar argenta alu in verband met verdelers etc))





Ik neig momenteel naar deze frames nadat ik een topic gelezen had waarbij ene BartDG scheuren had in het pleisterwerk na een jaar bij de Xinnix X1 deur. De reden zou iets te dunne pleister zijn en dit zou niet voorkomen bij de X2. Naar verluidt zou dit minder het geval zijn bij de argenta deuren. (tenzij het alu kader van xinnix ondertussen aangepast is)
 
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
95
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij plaatsen deze al enige tijd op het werk.

Vindt deze stabieler als de kaders van xinnix.

Ook de scharnieren vind ik beter. je kan kiezen tussen de standaard invissible scharnieren of de nieuwe neo scharnieren. Deze laatste kunnen meer gewicht aan en zijn uiterlijk ook mooier.



http://www.argentalu.com/website/images/Image/documenten/leaflet_INVISIBLE_neo_ned.pdf



Bij beide systemen is de plaatsing belangrijk ! wij bevestigen deze kaders met chemisch anker in de muur i.p.v. enkel met schroeven en schuim zodat deze zeker niet kunnen loskomen.
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
2.030
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bij ons worden er deze week twee geplaatst. Onze schrijnwerker werkt enkel met dit systeem.

We vertrouwen dan ook op hem. Nadien komt de schilder om af te werken.
 
Lid geworden
10 jan 2012
Berichten
186
Waarderingsscore
0
Punten
0
plaatsers van beide systemen zijn ook welkom ;-)



> waasland ; sint-niklaas



@burton: ik vermoed dat uw firma te ver ligt voor 1 a 2 deuren?





Ik ging er vanuit dat we voor Xinnix gingen gaan - ik weet dat deze alu frames op voorraad zijn. Ik ken slechts 1 verdeler van argenta in de buurt maar daar is er een levertermijn van 6 weken te respecteren.



Btw. Is het een risico om het frame te (laten) installeren en het deurblad later pas aan te kopen indien deze niet tijd gemaakt kan worden? installatie zou eigenlijk binnen 2 weken moeten gebeuren *shamed*



Qua risico bedoel ik - dat alles geplakt is en dat deur er niet echt inpast :)
 
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
95
Waarderingsscore
0
Punten
0
Deurkader kan geplaatst worden zonder de deur als hij deze perfect pas zet.



Is inderdaad wel wat ver voor 1 a 2 deuren te gaan zetten :)



De standaard formaten hebben ze normaal in stok liggen.

Maatwerk is 4 weken leertermijn.

Misschien best eens met argentalu zelf bellen dat om een verdeler in u buurt te zoeken.
 

tamara1

Lid
Lid geworden
1 mrt 2014
Berichten
317
Waarderingsscore
0
Punten
16
@ Burton: ik ben op zoek naar een plaatser in de regio Geel/Mol. Waar werk jij dan als ik dat mag weten?
 

Dortje

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 nov 2011
Berichten
1.446
Waarderingsscore
2
Punten
38
Sorry voor het omhoog bumpen van dit topic maar als er ondertussen iemand verdelers (buiten diegene die op Argent Alu hun site staan) weet in de omgeving van Mol, altijd welkom.

Wij hebben 3 invisidoors en 1 pivotica nodig.
 

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
1.426
Waarderingsscore
501
Punten
113
Dortje zei:
Sorry voor het omhoog bumpen van dit topic maar als er ondertussen iemand verdelers (buiten diegene die op Argent Alu hun site staan) weet in de omgeving van Mol, altijd welkom. Wij hebben 3 invisidoors en 1 pivotica nodig.

Dortje,  zou je u er zelf niet aan durven wagen ?    Ik overweeg het zelf uit voeren.
 

De-Kempen

Lid
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
389
Waarderingsscore
0
Punten
16
Bij onze zoektoscht naar ingepleisterde deuren hebben we een offerte van Ronny Wens in Retie gehad, die had Invisidoor.
Qua referentie geen idee, uiteindelijk ander merk gekozen.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan