Investeren in Consort BVBA (Win Win Lening)

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Waarderingsscore
3
Punten
38
brouce36 zei:
Maar 3% op 50.000 euro is toch 1500 euro of de prijs van een elektrische fiets of de prijs voor 2142 fietsbellen!
Btw. prijs van een fietsbel is al vanaf 0,70 Euro.

ps. Een fietsbel investeren en een auto verdienen kon alleen een tijdje geleden nog door te investeren in bitcoins! 

in corona tijden 50.000 euro investeren in een bedrijf dat in geldnood zit om max 1500euro te kunnen verdienen  ? 

en als het slecht afloopt hou je van je 50.000 euro in het beste geval nog 15.000 euro over

als 35.000 euro verliezen geen probleem is waarom dan wel geïnteresseerd in 1.500 euro mogelijke winst ?

ps. dus als je een tijdje geleden 0,70 euro investeerde in bitcoins , dan had je nu 50.000 euro verdient ? 

of was dat zoals die fietsbel ook ironisch bedoeld ?

Ik ben zeker geen beleggingsexpert en kan dus kans op faillissement niet goed inschatten maar feit is dat die gasten al een tijdje bezig zijn.  Publieke informatie bij de balanscentrale van de NBB raadplegen kan je al heel ver brengen wat dit risico betreft. En een goede herstructurering kan ook al eens helpen.
Ik wou eigenlijk alleen maar duidelijk maken dat beloofde winsten van bijvoorbeeld +5% eigenlijk geen normale winstmarges zijn.
Aandelen die gecrasht zijn (+-25% corona crash) kunnen natuurlijk terug beginnen herpakken maar dat is zeker geen garantie.

Wat de bitcoins betreft is het zeker geen grap geweest (BTC werd ergens in 2008 gelanceerd).
In 2010 werd er ooit een transactie gedaan van 10.000 BTC voor de bestelling van 2 pizza's.
Op dit moment schommelt prijs voor 1 BTC nog altijd tussen de 8.000 $ en 10.000 $! (op dit moment ergens rond 9.000 $ en stond 3000 $ nog in januari : dus terug 300% gestegen)
(all time high was zelfs even 19.000 $ voor 1 BTC)

ps. Dit is zeker geen beleggingsadvies maar gewoon mijn persoonlijke mening.

brouce36

Lid
Lid geworden
6 aug 2007
Waarderingsscore
2
Punten
18
bitcoins is zoals een piramide spel , iemand gaat het gelag betalen 

ik in ieder geval al niet want mijn geld zit en blijft in mijn matras 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Waarderingsscore
3
Punten
38
brouce36 zei:
bitcoins is zoals een piramide spel , iemand gaat het gelag betalen 

ik in ieder geval al niet want mijn geld zit en blijft in mijn matras 

Ah, neen, juist niet! De voorraad voor bitcoin (BTC) is maar 21 miljoen waarvan er vandaag 18 miljoen gedolven zijn. Het is onmogelijk om er meer dan 21 mlj te creëren!
(de laatste zal vermoedelijk rond het jaar 2060 gedolven worden of vroeger, maar maximum dus maar 21 mlj mogelijk)
Je hebt heel veel energie nodig om ze te delven en je hebt het element schaarste.

Het zijn net de dollars en de euro's en Chinese yuans die onbeperkt worden bijgemaakt: met duizenden miljarden alleen al om de economie na de coronacrisis op te lossen.

ps. De keys van mijn bitcoins zitten veilig verborgen op verschillende memory sticks geëncrypteerd (en ook onder de matras
) en dus niet te stelen door de overheid of door gansters! Bovendien is de registratie op de blockchain anoniem en zonder derde partij.

jandc

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
38
Met dank aan corona zijn de modaliteiten wat veranderd. Max investeringsbedrag is 75.000 ipv 50.000. Maar wat veel belangrijker is: de waarborg is nu 40% ipv 30%. Looptijd tussen 5 en 10 jaar (ipv 8).

Max rente is 1.75% en belastingskrediet is 2.5% wat neerkomt op een netto rendement van 3.725%

Bovenaan