• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Invalzaag - 1 geleiderail voor zowel verstek als gewone zaagsneden?

Spoetnik

Actief Lid
Lid geworden
15 dec 2011
Berichten
125
Waarderingsscore
36
Punten
28
Ik overweeg de aankoop van een invalzaag met geleiderail. Allicht een domme vraag... Maar kan je één en dezelfde geleiderail gebruiken om zowel verstek als een gewone zaagsnede te maken? Of wordt de strip dan anders ingezaagd?

Mijn vorig project maakte ik met een geleende invalzaag waar de rail al zoveel te verduren had gekregen dat het eigenlijk allemaal niet veel meer uitmaakte. Het was gokken waar je ging uitkomen.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Als je een goeie invalzaag hebt, dan verandert het verstek niets aan het invalpunt kangs de rail. De strip wordt dus niet anders ingesneden. Dat is nu net het hele punt van zo’n configuratie.
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.487
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Ik heb een Makita, en daar gebruik je 1 rail voor alle standen. Daar wijzigt niks aan.
Die strip kan je trouwens vervangen als die verduurd/versleten is. Die is bij aankoop te lang, dus de eerste keer zaag je de strip op maat.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan