Internet provider

• Telenet

Stemmen: 0 0,0%
  • Belgacom

Stemmen: 9 75,0%
  • Edpnet

Stemmen: 3 25,0%
  • Dommel

• ...

• Totaal aantal stemmers
    12

Internet provider

Lid geworden
2 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben al vanaf het begin een telenet klant, maar elke maand opnieuw problemen met de limiet en ben het beu.En redelijk duur!

Binnenkort is de verhuis maar weet niet welke provider-abb te nemen.

Wat hebben jullie en zijn jullie tevreden?

Bedankt alvast

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
stefan wrote:
over limit = geen normaal surfgedrag voor een doornsee particulier
Daar ga ik dus totaal niet mee akkoord, zo zot moet je niet doen om er enkele GiB door te draaien. Ik zou zeggen, formateer je PC eens, zet er een XP op en haal eens je SP en updates binnen, direct al een GiB die verdwenen is. Streaming radio (en dan hebben we het nog niet over video) is ook een enorme verbruiker. elke dag 1 uur radio luisteren (aan 128kbps) verbruikt per maand reeds meer dan 1,5GiB.

Download eens een demo van een computerspel, kans is groot dat je met 1GiB niet meer toekomt. Of wat als je een spel koopt via Steam? GTA IV is 13,85GiB download :!:.

Regelmatig Youtube kijken is honderden MiB erdoordraaien. Of wat als ik Linux wil installeren? Heb hier meerdere VMs draaien met verschillende linux smaakjes, dat zijn meerdere GiB die ik erdoor heb gedraaid bij installatie en die moeten ook geupdate worden.

En dan zijn er nog legale films (Star Wreck is een echte aanrader), ook weer ettelijke GiB die daaraan verloren gaan.

Moet ik echt verder gaan? Ik kan als het moet wel enkele A4tjes vullen met GiBs die je legaal van het net kunt plukken.

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
463
Punten
83
Je mag nog even verder gaan, tegen dat ik die 100Gb erdoor gedraaid heb ben ik al even bezig.

Slapen zal niet meer lukken denk ik. :roll:

Lid geworden
5 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Telenet natuurlijk.

Met 35 GB kom ik ruim toe per maand.

En Digital TV van Telenet vind ik super, ook al kijk ik niet veel tv.

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Of je er mee toe komt of niet maakt niet uit, het is niet omdat er mensen zijn die er niet mee toekomen dat je die mensen zomaar een stempel moet opkleven van illegale downloaders.

Er zijn mensen die toekomen met nog geen halve GiB, moeten we dat dan misschien als referentie gaan nemen? Heb net nog even op de telemeter gekeken, mijn vader heeft vorige maand 376MiB verbruikt.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.928
Punten
113
Blokker_1999 wrote:
Of je er mee toe komt of niet maakt niet uit, het is niet omdat er mensen zijn die er niet mee toekomen dat je die mensen zomaar een stempel moet opkleven van illegale downloaders.

Er zijn mensen die toekomen met nog geen halve GiB, moeten we dat dan misschien als referentie gaan nemen? Heb net nog even op de telemeter gekeken, mijn vader heeft vorige maand 376MiB verbruikt.

ik schreef niet over downloaden

en 376 GB kan je moeilijk doorsnee surfer noemen

XP opnieuw installeren doe je niet iedere maand, nieuwe demo van GTA is er ook niet iedere maand, verschillende besturingssystemen draaien doet ook niet iedereen

ik vermoed wel dat jij werk of hobby hebt in ICT? zo heeft iedereen wel iets

vdw

Lid geworden
31 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Telenet voor internet en digital tv.

Internetabo is expressnet.

elke maand is mijn limiet (25 gig) op.

Dat is eigenlijk het enige minpuntje.

Ik heb nog wel een vraagske.

Stel dat ik overstap naar belgacom ... hier in de straat zijn 2 streams mogelijk. Speelt de afstand tot de centrale geen rol meer ivm de snelheid voor adsl internet ?

Moest bommel , heu, dommel (cityconnect) hier beschikbaar zijn, zou ik het wel weten.

24 mbps, 40 gig maandelijks dataverkeer en dat voor 24€ ? Tjonge jonge

Greetz

vdw

Lid geworden
31 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
stefan wrote:
Blokker_1999 wrote:

Neenee, 376 gb en 376 mb zijn moeilijk doorsnee smurfers te noemen :wink:

Lid geworden
2 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Of je nu alles wettelijk doet of niet, stel dat ik men internet veel nodig heb voor men werk ,

de kinderen veel online naar kinder filmpjes kijken :

Het minste wat je doet zie je gewoon die telemeter de lucht ingaan.

En kwa maandelijkse prijs is telenet ook niet de goedkoopste he, ze zijn misschien wel de snelste maar denk dat edpnet een zware concurrent aan het worden is. Die doen het ook goed met hun maandelijks volume he.

Lid geworden
19 mrt 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
vdw wrote:
Moest bommel , heu, dommel (cityconnect) hier beschikbaar zijn, zou ik het wel weten.

24 mbps, 40 gig maandelijks dataverkeer en dat voor 24€ ? Tjonge jonge

Ik heb Cityconnect sinds januari. 24 mbps is maximumsnelheid hoor. Ik haal zo'n 10 à 13 mbps op 1,2 km van de centrale. Er zijn er met betere apparatuur die tot 18 mbps zouden geraken op die afstand. Vanaf 4 km kan je beter gewoon adsl nemen, zie link. Ik ben er zeer tevreden over, maar naar het schijnt geraken problemen -ik heb er gelukkig nog geen noemenswaardige gehad- niet altijd even vlot opgelost.

Limieten zijn echt wel ruim: upload telt niet mee en tussen 1.00 en 13.00 is het happy hour (download telt maar voor 50%) en als je toch over de limiet zou gaan heb je nog een redelijke snelle verbinding. Heb je nog meer nodig dan neem je gewoon de limietloze versie.

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vanaf 4km kan je beter kabel nemen, zelfs op ADSL gaat de snelheid dan al niet echt goed zijn. Die grafiek is trouwens niet helemaal representatief aangezien belgacom op gewone ADSL al tot 12mbps kan gaan. Mijn modem rappporteerd ook 12mbps en in de praktijk haal ik er 10.

vdw, staar je niet blind op dommel of die 24mbps, ga op zoek naar value/money en je zal zien dat er andere adsl aanbieders zijn die een beter aanbod hebben.

Lid geworden
27 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je het over hoeveelheden of snelheden hebt, gebruik dan alsjeblieft de juiste symbolen!

M = mega

m = milli

G = giga

B = byte

b = bit

etcetera...

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.928
Punten
113
vdw wrote:
stefan wrote:
Blokker_1999 wrote:

Neenee, 376 gb en 376 mb zijn moeilijk doorsnee smurfers te noemen :wink:

Oeps, juist, ik had niet goed gelezen, maar 376 MB is dan inderdaad heel laag

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.928
Punten
113
iemand die VDSL heeft thuis? een paar jaar geleden is Belgacom hier mee beginnen en dat zou toekomst worden? ADSL was aan het uitsterven?

vdw

Lid geworden
31 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Welja,

is het niet zo dat, als je 2 streams kan hebben bij u thuis, dat je dan automatisch internet hebt via vdsl ? Of is dit een apart abonnement ?

Het is maar, toen ik info ging vragen in een belgacom verkooppunt, vroeg ik de afstand tot de centrale, speelt geen rol zei die mens, ge zit in de groene zone.

Ik geloof wel dat er reeds rops geplaatst zijn in de straat.

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
crepusculum wrote:
Als je het over hoeveelheden of snelheden hebt, gebruik dan alsjeblieft de juiste symbolen!

M = mega

m = milli

G = giga

B = byte

b = bit

etcetera...

je gaat zelf al in de fout, byte mag zowel met b als B worden geschreven aangezien de schrijfwijze nooit gestandariseerd is geweest en beide manieren gebruikt worden. byte en bit zijn dus bijna onmogelijk uit elkaar te houden en je moet dus goed kijken naar de context.

En als iemand mbps schrijft of Mbps of MBps in een post die over internetsnelheden gaat dan weten de meeste mensen wel dat het om mega bit per seconde gaat.

daarnaast moet je in de digitale wereld nog met meer zaken rekeing houden. Mega en kilo zijn erkende standaarden die voor 1 000 000 en 1000 staan. In de computerwereld word vaak binair geteld en gebruikt men dus veelal veelvouden van 1024. Wanneer je met die veelvouden werkt moet je gebruik maken van de termen kibi en mebi ofte kiB en MiB , ook wel kilo binair en mega binair genoemd. 10Mbps komt dus overeen met 1,25MiB/s

Lid geworden
27 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Blokker_1999 wrote:
je gaat zelf al in de fout, byte mag zowel met b als B worden geschreven aangezien de schrijfwijze nooit gestandariseerd is geweest en beide manieren gebruikt worden. byte en bit zijn dus bijna onmogelijk uit elkaar te houden en je moet dus goed kijken naar de context.

En als iemand mbps schrijft of Mbps of MBps in een post die over internetsnelheden gaat dan weten de meeste mensen wel dat het om mega bit per seconde gaat.

Neen, je weet niet of het over megabyte of megabit gaat als men het door elkaar gooit. De ene rekent in bit; de andere in byte, maar men schrijft het op dezelfde manier. Hoe kan je dan vergelijken? Dat is juist het probleem.

Blokker_1999 wrote:
daarnaast moet je in de digitale wereld nog met meer zaken rekeing houden. Mega en kilo zijn erkende standaarden die voor 1 000 000 en 1000 staan. In de computerwereld word vaak binair geteld en gebruikt men dus veelal veelvouden van 1024. Wanneer je met die veelvouden werkt moet je gebruik maken van de termen kibi en mebi ofte kiB en MiB , ook wel kilo binair en mega binair genoemd. 10Mbps komt dus overeen met 1,25MiB/s

't Zal wel omgekeerd zijn, zeker?

Lid geworden
19 mrt 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Blokker_1999 wrote:
Vanaf 4km kan je beter kabel nemen, zelfs op ADSL gaat de snelheid dan al niet echt goed zijn. Die grafiek is trouwens niet helemaal representatief aangezien belgacom op gewone ADSL al tot 12mbps kan gaan. Mijn modem rappporteerd ook 12mbps en in de praktijk haal ik er 10.

Belgacom gebruikt voor die 12 mbps dezelfde ADSL2+ technologie als Dommel voor zijn Cityconnect. Ze hebben dus een zelfde theoretische snelheid van 24 mbps down 3,5 mbps up ter beschikking (al lang trouwens, pas deze zomer verplicht moeten openstellen door BIPT).

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Ik zie stilaan het bos niet meer door al die bomen, is er ergens een goede website met duidelijke uitleg over telefonie/internet/ADSL/router/... ?

Lid geworden
13 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb telenet al jarenlang ben.

heb de expresnet turbo en heel tevreden van

G

Guest

Guest
as said : over limiet = niet echt normaal internet gebruik ( zelfs 24/24 games en mails checke, dan kom je nog niet aan 15 gig/maand ).

Wat je dan wel doet laat ik tussenbeide.

Maar ik zou Telenet houden.

Met hun Goldshake heb je prijs/kwaliteit zowat het best in huis.

Vroeger Skynet van Belgaocm gehad, was wel goed, maar 40 euro/maan dis veel, en ook zij hebben een limiet

Nu heb ik dommel, maar mits de raw coper line en ht abbonnement zit ik nog altijd op 42 euro/maand, als je dat bekijkt met de gold shake van telenet, dan krijg je voor niet veel meer geld, een boel extras in de vorm van digitale TV en telefoon extra !

Scarlet hebben ze bij men ouders ( het telenet gold shake a like paket ), maar daar ligt de telfoon er meer uit dan dat hij werkt doordat ze nogal ver van de centrale wonen en blijkbaar rematig instellingen in hun box gereset raken en dus de lijn er weer uitgaat.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan