Internet over coaxkabel

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ik zou graag in één van mijn slaapkamers een vaste internetaansluiting hebben. Nu heb ik een distributieaansluiting en vroeg mij af of  ik via deze kabel een internetverbinding zou kunnen maken? Ik lees veel over een MoCa adapter maar weet niet precies hoe het werkt. Ik ben hier echt een leek in. Een trekveer aan de bestaande kabel bevestigen om een nieuwe kabel te trekken is geen optie. Link toont de bestaande aansluiting. 

https://ibb.co/473zzh9

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
1.973
Punten
113
Powerline is geen optie?

das ethernet op een 230V stopcontact. 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
Heb ik nu maar vertraagd mijn netwerk teveel.

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
1.973
Punten
113
Dan is het niet correct geplaatst. Ben je zeker dat je op dezelfde kring/fase zit?

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.231
Punten
113
https://www.kabelshop.nl/Kabels/Coax-kabel/Internet-over-coax-p24998.html

Hoe het werkt...net als een powerline.

Je zet aan beginkabel een omvormer. Als je in die kamer graag ethernet en coax hebt , neem je die waar je dan een in en uitgang hebt voor coax en en rj45. In de kamer die je dan dezelfde nodig. Dan krijg je daar coax en kan je ethernet afnemen. ( De 4de in de link werkt zo)

Wil je geen coax dan kan je een van de andere nemen. 

Is jou netwerk overal zwak of enkel over de powerline ? Welke powerline heb je ? 

Lid geworden
13 mrt 2018
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die INCA 1G van Hirschmann is echt de moeite waard! Ik heb deze ook sedert enkele weken in gebruik en ik haal dezelfde snelheden als over UTP kabel.

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
GlennLOD zei:
Die INCA 1G van Hirschmann is echt de moeite waard! Ik heb deze ook sedert enkele weken in gebruik en ik haal dezelfde snelheden als over UTP kabel.

Is het gewoon plug and play of iets ingewikkelder? Op de site van Hirschmann staat een filmpje en daar ziet de installatie er redelijk eenvoudig. 

In de set zit ook niet alles, ik heb nog adapters nodig voor stroomvoorziening? 

Het is wel zoiets dat ik zoek.

Alvast dank voor alle reacties hierboven. 

Lid geworden
13 mrt 2018
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je zo maar 1 verbinding nodig hebt kan je inderdaad zo een set van twee kopen.

Het ene zet je bij de modem, ethernet kabel erin, voedingskabel erin, coax kabel erin (zowel die vanaf je verdeler als die richting je slaapkamer). En in je slaapkamer hetzelfde. 

UTP kabel erin, en een eventuele coax erin als je daar TV wil kijken.

Héél eenvoudig.

Het "lastigste" was de coax kabel (die er bij zit) aanpassen zodat ik hem op mijn verdeler kan schroeven. De bijhorende coax kabels bevatten geen schroefkop maar gewoon een M/F kop. Maar ook dit was eenvoudig in orde gebracht.

De adapters zitten er inderdaad niet bij. Die heb ik er gewoon snel bijgenomen.

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
GlennLOD zei:
Als je zo maar 1 verbinding nodig hebt kan je inderdaad zo een set van twee kopen.

Het ene zet je bij de modem, ethernet kabel erin, voedingskabel erin, coax kabel erin (zowel die vanaf je verdeler als die richting je slaapkamer). En in je slaapkamer hetzelfde. 

UTP kabel erin, en een eventuele coax erin als je daar TV wil kijken.

Héél eenvoudig.

Het "lastigste" was de coax kabel (die er bij zit) aanpassen zodat ik hem op mijn verdeler kan schroeven. De bijhorende coax kabels bevatten geen schroefkop maar gewoon een M/F kop. Maar ook dit was eenvoudig in orde gebracht.

De adapters zitten er inderdaad niet bij. Die heb ik er gewoon snel bijgenomen.

Moet het een bepaald type adapter zijn?

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Waarderingsscore
948
Punten
113
USB. Als je nog ergens een vrij USB-poortje hebt op je modem of zo kan je dat ook gebruiken.
Ik geloof dat ze ook sets hebben waar de adapters wel bij zitten. Of je hebt misschien nog gsm-laders rondslingeren...

Type voeding

Micro USB

Stroomverbruik (W)

<3 W

Bedrijfsspanning (V)

5 V DC

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.231
Punten
113
Als er een digicorder staat, kan je die USB ook gebruiken als voeding. (Eventueel tv)

Bovenaan