Internet over coaxkabel

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ik zou graag in één van mijn slaapkamers een vaste internetaansluiting hebben. Nu heb ik een distributieaansluiting en vroeg mij af of  ik via deze kabel een internetverbinding zou kunnen maken? Ik lees veel over een MoCa adapter maar weet niet precies hoe het werkt. Ik ben hier echt een leek in. Een trekveer aan de bestaande kabel bevestigen om een nieuwe kabel te trekken is geen optie. Link toont de bestaande aansluiting. 

https://ibb.co/473zzh9

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
1.973
Punten
113
Powerline is geen optie?

das ethernet op een 230V stopcontact. 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
Heb ik nu maar vertraagd mijn netwerk teveel.

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
1.973
Punten
113
Dan is het niet correct geplaatst. Ben je zeker dat je op dezelfde kring/fase zit?

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.231
Punten
113
https://www.kabelshop.nl/Kabels/Coax-kabel/Internet-over-coax-p24998.html

Hoe het werkt...net als een powerline.

Je zet aan beginkabel een omvormer. Als je in die kamer graag ethernet en coax hebt , neem je die waar je dan een in en uitgang hebt voor coax en en rj45. In de kamer die je dan dezelfde nodig. Dan krijg je daar coax en kan je ethernet afnemen. ( De 4de in de link werkt zo)

Wil je geen coax dan kan je een van de andere nemen. 

Is jou netwerk overal zwak of enkel over de powerline ? Welke powerline heb je ? 

Lid geworden
13 mrt 2018
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die INCA 1G van Hirschmann is echt de moeite waard! Ik heb deze ook sedert enkele weken in gebruik en ik haal dezelfde snelheden als over UTP kabel.

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
GlennLOD zei: