• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Intercom POE + deurslot

Mikailz

Nieuw Lid
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
44
Waarderingsscore
5
Punten
8
Goeiedag

Even rond gezocht, maar niets gevonden.
Ik zoek een aantal merken/modellen met volgende voorzieningen:
- Enkel UTP kabel beschikbaar aan de voordeur naar de plonkast
- UTP van living naar plonkast
- 2-draads van voordeur naar plonkast

Ik zou graag een intercom willen met:
- mogelijkheid Android App om te zien wie er belt
- Binnenunit living met monitor om de beelden te zien v/d camera
- Mogelijkheid om deur te openen met een elektrisch deurslot
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Kijk eens bij bticino:
  • Bticino videofoon kit - Bticino Linea 3000 + classe 300 X13E - 363911
Bij Bticino zit er ook nog een badge lezer in en zijn er badges bij

of niko:
  • Niko videofoon - controller, buiten- en binnenpost - 510-01501
 
Lid geworden
28 jan 2021
Berichten
18
Waarderingsscore
16
Punten
3
Kijk eens bij bticino:
  • Bticino videofoon kit - Bticino Linea 3000 + classe 300 X13E - 363911
Bij Bticino zit er ook nog een badge lezer in en zijn er badges bij
[...]

Hoe wordt de videofoon beveiligd tegen misbruik om de deur te openen? In de video van Bticino zie je hoe in de buitenvideofoon draadjes naar een elektrisch deurslot kunnen aangesloten worden.
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Welk slot wil je gebruiken? Is het een nieuwe deur of iets wat je achteraf moet opbouwen?
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Deurslot: Bij Bticino 2 mogelijkheden: of je neemt de uitgang op de buitenpost, maar dat is inderdaad vrij makkelijk te misbruiken, of je koopt een apart schakelrelais bij dat je in je zekeringkast kan steken (typenummer weet ik niet vanbuiten).
Bij Niko zit het contact voor de deuropener sowieso op de voedingsmodule in de zekeringkast.

Voor beide systemen heb je maar 2 draadjes nodig tussen voedingsmodule en buitenpost en idem naar het scherm.
Bticino vereist sowieso een scherm als je met de app wil werken. Bij Niko kan je ook enkel buitenpost & voeding kopen en bvb een tablet (al dan niet aan de muur) via wifi koppelen.

Niko is goedkoper dan Bticino, en met Bticino heb ik de laatste tijd niks dan zever en miserie met hun brol. Schermen die binnen de 3-4 jaar of zelfs vers uit de doos kapot zijn, buitenposten die niet tegen de regen kunnen, installaties die slecht werken hoewel ze goed aangesloten zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo-S

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Ik gebruik zelf Hikvision voor de deurbel en opener. De binnenpost heeft ook een 12v relais, die de deur kan openen. De buitenpost heeft er ook 2, maar dat is dan meer voor de poort.
Ik gebruik deze : https://www.hikvision.com/europe/pr...Products/IP-Series/Pro-Series/DS-KD8003-IME1/
Daar kan je dan weer modules aan toevoegen zoals een kaartlezer en een keypad.
Wel moet je een aparte binnenpost daarbij kopen zoals https://www.hikvision.com/europe/pr...Products/IP-Series/Pro-Series/ds-kh8350-wte1/ anders werkt de app op je smartphone niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo-S

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan