• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

installeren van ophangsysteem wc

Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zijn van plan om de badkamer en wc zelf te installeren. Mijn vader is een handige harry dus dat is geen probleem. Het enige wat we aan de loodgieter vragen is er voor te zorgen dat de leidingen en afvoer wc op de juiste plaats komt.

Nu zegt hij dat het systeem voor de ophangwc's door hem nu geplaatst moeten worden tesamen met de afvoer.

Ik geloof er niet veel van, volgens mij kan dat nadien toch gewoon door ons zelf gebeuren of niet?



Zijn offerte voor het plaatsen van 2 Systemfix Geberit is 587€ (incl BTW). We kunnen identiek hetzelfde kopen bij megabad voor 275€ (incl BTW) en zelf plaatsen, dat is dus minder dan de helft.



Raad/advies graag?
 
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
264
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gesteld dat je het zelf doet, ben je die 275 euro sowieso kwijt. Tel daar bij op de kost van de loodgieter die de afvoer regelt (zal vermoedelijk rap meer als 100 euro zijn?). Dan zit je op pakweg 400 euro. Het verschil met zijn offerte zou dan voor mij klein genoeg zijn om "doe maar" te zeggen... :cool:
 

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
3.595
Waarderingsscore
4
Punten
38
557A;1803514 wrote:
Gesteld dat je het zelf doet, ben je die 275 euro sowieso kwijt. Tel daar bij op de kost van de loodgieter die de afvoer regelt (zal vermoedelijk rap meer als 100 euro zijn?). Dan zit je op pakweg 400 euro. Het verschil met zijn offerte zou dan voor mij klein genoeg zijn om "doe maar" te zeggen... :cool:



+1, ik vind precies ook niet dat die gast serieus doorrekent.
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Een systemfix/sanbloc/ofwatdanook plaats je VOOR de chape/bezet/vloer/tegelwerken. En dan nog voor de prijs dat hij het wil komen doen incl materiaal en incl btw?
 
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het gaat me niet zozeer om het bedrag. Heb ook negens vermeld dat die serieus doorrekend, ik heb gewoon het berag vemeld. Dat bedrag is dus ook enkel voor het plaatsen van de systemfix, het leggen van de ledingen afvoer etc betalen we al appart.

We betalen die man bijna 20K voor chauffage en sanitair, dat is nu de 2de extra offerte die we ontvangen. Nochthans is hij ter plaatse geweest en wist hij perfect wat er allemaal te doen was.

Ik wil gewoon niet in 't zak gezet worden met het excuus, dit "moet nu gebeuren"



By the way, het betreft een volledige renovatie, de badkamer is volledig gestript dus we moeten daar zowieso van 0 beginnen (en dus ook prijs me 6% btw)
 

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
962
Waarderingsscore
170
Punten
43
m1chaelm;1803518 wrote:
Een systemfix/sanbloc/ofwatdanook plaats je VOOR de chape/bezet/vloer/tegelwerken. En dan nog voor de prijs dat hij het wil komen doen incl materiaal en incl btw?





TS, hoe hebben jullie dit opgelost? Toch zelf geplaatst? Zoja, aangekocht bij megabad?

En voor/na welke werken? Wij gingen deze eigenlijk na de PUR plaatsen - voor de vloerverwarming en betegeling, maar wel na het pleisterwerk.

Lukt dit of zetten we die nu best toch nog snel voor het pleisterwerk?





Thx!
 
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
3.738
Waarderingsscore
1
Punten
0
Zo'n systeemfix staat met zijn poten op een hard/vaste ondergrond. En kan dus niet op de PUR staan.



Ofwel zet je die eerst, rechstreeks op de betonplaat. Ofwel zet je die laatst, nadat de chape er ligt. Poten zijn in hoogte regelbaar, zodat beide oplossingen kunnen.



Ik verkies zelf om de PUR te laten doorlopen en de systeemfix dus pas te plaatsen als de chape er ligt.



Of er nu wel of niet geplakt is, maakt niets uit.
 

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
962
Waarderingsscore
170
Punten
43
Bedankt voor je snelle antwoord, Jeter.

We plaatsen die dan beter nog voor de PUR, want onze vloer zal in een gestabiliseerd zandbed worden geplaatst.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan