• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Inschatten afwerken ruwbouw zonder badkamer en keuken ....

Lid geworden
26 aug 2009
Berichten
231
Waarderingsscore
0
Punten
16
Beste ,



graag had ik even willen navragen of jullie mij zouden knn helpen met de inschatting van de afwerking van een woning.

Wij zijn immers van plan een woning te kopen die volledig af is maar waar ook nog een deel werd aangebouwd.



Dit deel staat er slechts in ruwbouw. Er zouden echter in die ruimte enkel slaapkamers moeten worden geplaatst. Ook is er reeds een verwarmingsketel en centrale voor elektriciteit voorzien maar de leidingen dienen wel nog worden gelegd.



Normaal rekent men 50% van de totaalprijs voor afwerking wat neerkomt op zo'n 600€/m² maar ik neem aan dat in dit geval het een stukje goedkoper kan ...



Iemand die wat kan helpen om dit in te schatten ?

Wat er nog moet gebeuren:

- chappen

- vloeren

- pleisteren

- radiatoren plaatsen + leidingen

- lichtpunten en elektriciteitskabels plaatsen

- plafonds afwerken



Bedankt alvast voor alle hulp,



Hunt
 
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
779
Waarderingsscore
1
Punten
0
Op dit forum vind je met de zoekfunctie wel referentieprijzen per m2 voor chappen, vloeren, pleisteren. Totaalbedrag is natuurlijk afhankelijk van het aantal m2...



Radiatoren, aantal is afhankelijk van het aantal kamers, afmeting van de kamers, isolatiegraad van de aanbouw. Electriciteit is de grote kost niet als de kast er al hangt.



Moet de vloer ook nog geïsoleerd worden? En het dak?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan