• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Inrichting Badkamer - Toon jouw badkamer

Lid geworden
8 jul 2006
Berichten
32
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo iedereen,



Graag had ik een paar ideeen opgedaan om mijn badkamer in te richten. Ik ben meer opzoek naar kleurcombinatie's voor de betegeling. de vloertegel heb ik al, dit is een grijze tegel met bruinachtige wolken erin...



Wie foto's heeft mag deze ook hier op 't forum zetten. (link ofzo)



Alvast bedankt



Peter
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
bonte, zeer mooie badkamer, met wat heb je de badwand afgewerkt?
 

bonte

Lid
Lid geworden
1 dec 2007
Berichten
776
Waarderingsscore
0
Punten
16
zelfde mozaiekjes als de vloer. Of bedoel je de achterkant?
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
bonte wrote:
zelfde mozaiekjes als de vloer. Of bedoel je de achterkant?

:oops: 'k had zelfs niet gezien (of gelezen) dat het mozaïekjes waren, op 't eerste zicht leek dat een egaal vlak. Toch mooi gedaan zo, dat geeft een heel ander effect dan gewoon in dezelfde kleur als de muur.
 

bonte

Lid
Lid geworden
1 dec 2007
Berichten
776
Waarderingsscore
0
Punten
16
ja, het is ook express heel donker ingevoegd. Door op de wand verder te gaan lijkt het grond oppervlak groter.
 
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
135
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor de liefhebbers van Engelse badkamers.

Dit is de onze. Maar je moet ervan houden.

foto-nb4p7eb7.jpg


De douche

foto-ed8gvlko.jpg


En de aparte toilet.

foto-7a4cczm3.jpg
 
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
361
Waarderingsscore
0
Punten
0
Supermug wrote:
Voor de liefhebbers van Engelse badkamers.

Dit is de onze. Maar je moet ervan houden.

foto-nb4p7eb7.jpg


De douche

foto-ed8gvlko.jpg


En de aparte toilet.

foto-7a4cczm3.jpg



Mooi werk,die lambrisering in de wc hoe is die gemaakt,met mdf panelen of schroten? En die kleur komt mij ok bekend voor,toevallig geen kiezelgrijs?



groetjes
 
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
135
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Mooi werk,die lambrisering in de wc hoe is die gemaakt,met mdf panelen of schroten? En die kleur komt mij ok bekend voor,toevallig geen kiezelgrijs?



Die lambrisering en wandrek heb ik zelf gemaakt met mdf panelen en daar groeven in gefreesd. De kleur komt van Flamant en noemt Zinc.



Hier wat details van de wandrek.

foto-xdwqruqs.jpg




foto-b3kehgko.jpg




Groetjes
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
iets totaal anders, maar k vond dat deze hier toch ook paste:

Bounce wrote:
willem_anneleen wrote:
ook niet te veel besparen op het aantal kleuren en aantal tegeltjes, anders lijkt het weggelopen uit een goedkoop computerspel ;)



Wat al bij al ook wel cool kan zijn! ;)



21648213_bf7daf3031.jpg


21648225_52822cb2ab.jpg


21648205_8d3fc5cfce.jpg
 
Lid geworden
9 okt 2006
Berichten
635
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wow!!!!!!

Supermug ik ben ook echt fan van die stijl en die je naar mijn mening echt eer aangedaan.



Hoe zit het juist met de douche zit daar nog glas voor of zo?

Welk tegels zijn dat in douche en wc? (leisteen?)



Voel je gerust vrij om nog foto's te posten (hint hint)!



Groetjes
 
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
135
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt, je moet er van houden natuurlijk. Maar dat doen we hoor!!!



Quote:
Hoe zit het juist met de douche zit daar nog glas voor of zo?

Nee, praktisch is het niet, we leggen altijd handdoeken op de grond. Maar het is een regendouche en daardoor vallen de spetters wel mee.



Quote:
Welk tegels zijn dat in douche en wc? (leisteen?)

In de douche is dat natuursteen (blauwe hardsteen) van 50cm op 10cm.

In het toilet ligt een leisteen.



Quote:
Voel je gerust vrij om nog foto's te posten (hint hint)!

Bij deze;

foto-m863xyug.jpg


foto-g8aviawx.jpg


Dit is de zelfde vloer als in het toilet.

foto-jt6rdynv.jpg


En dit is de vloer in de badkamer.

foto-lw3ykcjy.jpg




Groetjes
 
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
Deze avond voor het eerst mijn bijna afgewerkte badkamer gebruikt en voordien nog wat foto's getrokken!



badkamer1-1.jpg




badkamer4.jpg




badkamer2-1.jpg




Vloertegels 60x60, wandtegels zelfde materiaal maar 30x60 en 1 strook mozaïek in de douche eveneens in hetzelfde materiaal!
 

KH

Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
750
Waarderingsscore
0
Punten
0
2008-02-16-2.jpg


2008-02-16-1.jpg


2008-02-16-3.jpg




nog een grotere spiegel en een glasplaat op het einde van de douche en dan is ie af (op verlichting na).
 
Lid geworden
9 okt 2006
Berichten
635
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aan KH en Thierry



Hoe zit het met jullie douches? Is daar nog een deur voor? Hoe diep is jullie douchebak? (of hoe diep tot aan de open zijde). Wij moeten zo nu ongeveer beslissen en maken ons nog wat zorgen rond spatten.



Groetjes
 

KH

Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
750
Waarderingsscore
0
Punten
0
douchebak is ongeveer een 3cm diep (dacht ik) en 90 op 140cm.



in principe spat er niet zo erg veel meer op de grond, maar aan het uiteinde van de 140cm (naast de CV) komt nog een glasplaat van 90cm breed als we wat meer tijd (lees: geld) hebben.
 
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
liescapoen wrote:
Aan KH en Thierry



Hoe zit het met jullie douches? Is daar nog een deur voor? Hoe diep is jullie douchebak? (of hoe diep tot aan de open zijde). Wij moeten zo nu ongeveer beslissen en maken ons nog wat zorgen rond spatten.



Groetjes



Lies,



De mijne is ongeveer 90 cm diep en dat is eigenlijk net iets te krap om zonder douchewand te werken. Als single zonder kids lukt het me wel om te douchen zonder dat mijn volledige badkamer onder water staat maar in de toekomst zal er toch een wand en/of deur moeten komen!



Op het plan was ik al niet zeker of het zou lukken zonder maar ik had geen mogelijkheden om de douche dieper te maken (verbouwing)! Hoogstwaarschijnlijk komt er binnenkort een simpel gordijn met stang om tussen de muren te spannen en ga ik volop beginnen zoeken naar een douchewand naar mijn goesting. Mijn goestingen zijn echter meestal niet goedkoop ! :p
 

Wes

Lid geworden
8 jan 2007
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze badkamer toen ze pas af was (1,5 jaar geleden). Alle tegels zijn voor Porcelanosa. Muurtegel mat wit 30X90; vloertegel wenge kleur met houtstructuur. Meubel is wenge met corian wasbak. Kranen Axor by Starck. Bad, douchebak en wc duravit by starck. lamp is van delta light. Heb voor 80% alles zelf gedaan, dit was nl een slaapkamer.

Ondertss staat de spiegel er ook in.

grotefoto-gjjcyvbs.jpg


grotefoto-asrua3ly.jpg


grotefoto-jwodouor.jpg


grotefoto-4u7iavgs.jpg
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan