• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Inrichting Badkamer - Toon jouw badkamer

Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo iedereen,

Graag had ik een paar ideeen opgedaan om mijn badkamer in te richten. Ik ben meer opzoek naar kleurcombinatie's voor de betegeling. de vloertegel heb ik al, dit is een grijze tegel met bruinachtige wolken erin...

Wie foto's heeft mag deze ook hier op 't forum zetten. (link ofzo)

Alvast bedankt

Peter

Hier onze bijna afgewerkte badkamer.

We zoeken nog een leuk kleurtje om de muren te verven die niet betegeld zijn.

Naast de douche moet nog het toilet komen. De muur links moet nog geschilderd worden.

badkamer3.jpg

Tegen deze muur komt het lavabomeubel. De muur links moet ook nog geschilderd worden.

badkamer4.jpg

De muur rechts moet nog geschilderd worden.

badkamer1k.jpg

We willen de badkamer niet te donker maken aangezien de tegels en vloer en donker zijn. Ook het lavabomeubel is donkergrijs met houtnerf in.

Eindelijk is onze badkamer klaar, op een lik verf en wat details na.

1.jpg

De lavabo, waarvan de bovenste lade nog aangepast moet worden.

2.jpg

De douche bevind zicht achter de lavabo.

3.jpg

Het toilet ook, maar aan de andere kant.

5.jpg

4.jpg

Ziet er goed uit! Is dat het Bologna meubel?

Tx, bijna juist, het is een broni meubel.

magik wrote:
Eindelijk is onze badkamer klaar, op een lik verf en wat details na.

5.jpg

4.jpg

Ik ben benieuwd hoe de kopse kant van die tegels aan het bad afgewerkt is. Profieltje ?

Even terug ophalen, deze interessante topic!

Hier nog geen badkamer om te tonen, maar wel al een ontwerp-idee (strak, zwart-wit)

Vooral van het badkamermeubel zoeken we mooie voorbeelden. We hebben een linnenkoker om in het geheel te verstoppen, dus zwevende kastjes zijn geen optie. We dachten eraan om een soort greeploze zwarte keukenkastjes met laden over de hele breedte van de lavabo-muur (2m70) te zetten en daar de linnenkoker in te verwerken. Bovenop die zwarte kastjes een wit werkblad met witte opbouwbakjes en daarboven een kamerbrede spiegel.

Verder zien we ook liefst inbouwkraanwerk, wat voor het bad zou betekenen dat de doucheslang met zo'n oprolsysteem in de badrand verwerkt zou zitten. Iemand daar een positieve/negatieve ervaring mee of mooie foto's van?

Dat is gemaakt met Ytongblokken en van die roze platen met zo'n draadstructuur (ik ken er de naam niet direct van).

Wat een mooie badkamer! Prachtige vloer en leuke indeling! Hou alleen niet zo van die groene wandtegeltjes, maar da's persoonlijk. Knap gedaan!

Hallo RiBa

Wij willen ook een teak vloer in de badkamer. Is dit echte teak? Of laminaat?

Is de vloer gevernist? Zijn de kasten van Ikea ?

Hallo allen,

bedankt voor de reacties.

De badomkasting is een houten skelet, groene gyproc, kerdimat en tegels.

De vloer is een driestrokenparket, massief, tand en groef. Behandeld met teakolie voor buiten, we zijn er zeer tevreden van.

De meubels zijn allemaal van Ikea, met de nodige aanpassingen: de hoge kast bv is een keukenkast, dus heb ik deze 'minder diep' moeten maken (een stuk afgezaagd).

Groene tegeltjes zijn gekozen door de madam;), desalniettemin vind ik ze ook geslaagd; een kleurige touch.

Bjorntje_be;1186584 wrote:
onze huidige badkamer:

zou je opnieuw voor een douchecabine kiezen? dat is bij ons het volgend project. we hebben enkel een ligbad en willen beneden een douche installeren.

bestmi;1706773 wrote:

prachtig! is dat de via tornambuori (of zoiets)? Wij zijn van plan om exact hetzelfde te laten plaatsen:)

Edit: LOL, ik zie net in een ander topic dat je keuken ook van hetzelfde merk als van ons komt. Kheb hier mijn gelijke qua smaak gevonden:wink:

pollepel;1706826 wrote:
bestmi;1706773 wrote:

prachtig! is dat de via tornambuori (of zoiets)? Wij zijn van plan om exact hetzelfde te laten plaatsen:) Het is de kleur "Perle" Kerlite Plus - Cotto d'Este

Edit: LOL, ik zie net in een ander topic dat je keuken ook van hetzelfde merk als van ons komt. Kheb hier mijn gelijke qua smaak gevonden:wink:
Haha leuk.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan