Inpandige garage of niet ? Door verplichten elektrische auto's

MarcMarc

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 okt 2012
Berichten
1.174
Waarderingsscore
189
Punten
63
Al een geluk dat ik nog een artikel tegenkwam om in dit topic te posten zodat ik die foto van @marc.vv met de kopsteun zie, daar wordt een mens gelukkig van :love:

Het artikel dus : Touring : elektrische overtuigen en ondergrondse garages Dat is toch al iets feitelijker dan een hoop meningen :whistle:
Ik citeer uit het bericht : We vroegen het aan Bart Massin, oprichter van het bedrijf Stroohm, dat gespecialiseerd is in de installatie van laadpalen
Van een objectieve mening gesproken ......
Anderzijds lees ik ook dit : https://insurex.be/nieuws/grote-zorgen-over-ondergronds-laden-elektrische-auto’s-vanwege-brandgevaar
Ik citeer uit het bericht : Veiligheidsexperts van Burghgraef van Tiel en Partners en Buro C+B Advies zijn van mening dat ondergronds laden verboden zou moeten worden. Ook Emeritus Hoogleraar Veiligheid en Rampenbestrijding Ben Ale zegt dat het wachten is op de eerste ramp waarbij een grote is kans op slachtoffers.
Wie moet ik nu geloven ?
Er is natuurlijk een groot verschil tussen een particuliere garage waar je controle hebt over het type EV en kan kiezen voor een EV met LFP accu (veel kleinere kans op thermal runaway en bijbehorende brand), en publieke garages waar je geen controle hebt en moet uitgaan van worst case situaties als de Chevrolet Bolt waar alle LG accu's vervangen gaan worden vanwege brandgevaar.
 

SanderR

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
801
Waarderingsscore
335
Punten
63
Wat is het verschil tussen een Tesla in de garage opladen of thuisbatterijen opladen bij een enorme zonnepanelen opbrengst.
Je kan de Tesla alsnog buiten zetten, de thuisbatterij staat binnen.
Dat een thuisbatterij 2-10kWh is en een Tesla 70-100kWh. Ik zou ze beiden niet in huis willen hebben bij een brand, maar in die Tesla zit een pak meer energie die kan vrijkomen.
 
Lid geworden
7 okt 2018
Berichten
497
Waarderingsscore
12
Punten
18
Wat is het verschil tussen een Tesla in de garage opladen of thuisbatterijen opladen bij een enorme zonnepanelen opbrengst.
Je kan de Tesla alsnog buiten zetten, de thuisbatterij staat binnen.
Dat een thuisbatterij 2-10kWh is en een Tesla 70-100kWh. Ik zou ze beiden niet in huis willen hebben bij een brand, maar in die Tesla zit een pak meer energie die kan vrijkomen.
Meestal is het al te laat en staat heel de boel in lichterlaaie. Een Tesla kan je misschien nog naar buiten trekken met de brandweer. Maar bij een garage met betonnen plafond zou ik me minder zorgen maken. Hier zou ik en mn buur volledig platbranden zonder vroeg ingrijpen.
 
Lid geworden
7 okt 2018
Berichten
497
Waarderingsscore
12
Punten
18
Wat is het verschil tussen een Tesla in de garage opladen of thuisbatterijen opladen bij een enorme zonnepanelen opbrengst.
Je kan de Tesla alsnog buiten zetten, de thuisbatterij staat binnen.
Dat een thuisbatterij 2-10kWh is en een Tesla 70-100kWh. Ik zou ze beiden niet in huis willen hebben bij een brand, maar in die Tesla zit een pak meer energie die kan vrijkomen.
Meestal is het al te laat en staat heel de boel in lichterlaaie. Een Tesla kan je misschien nog naar buiten trekken met de brandweer. Maar bij een garage met betonnen plafond zou ik me minder zorgen maken. Hier zou ik en mn buur volledig platbranden zonder vroeg ingrijpen.
Ofwel moeten ze die auto's maken met een accu uitwisselsysteem zoals bij de elektriche transpaletten.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
17.986
Waarderingsscore
2.768
Punten
113
vergeet die accu's
ze zijn al bezig met proefprojecten om de auto via ' rails ' in het baanvak te laten opladen en rijden.

Oja dat idee was al ergens in 1880 bedacht door Jules Verne.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
1.707
Waarderingsscore
623
Punten
113
vergeet die accu's
ze zijn al bezig met proefprojecten om de auto via ' rails ' in het baanvak te laten opladen en rijden.

Oja dat idee was al ergens in 1880 bedacht door Jules Verne.
Zo zijn "ze" ook bezig met alternatieve "brandstoffen" zoals waterstof ......Volgens mij gaan "ze" ons eerst allemaal zo'n auto op batterijen aansmeren, om dan na enkele jaren deze zo hoog te belasten zodat wij met z'n allen noodgedwongen zullen overstappen op nog iets nieuws.
 
Lid geworden
24 jul 2016
Berichten
62
Waarderingsscore
29
Punten
18
vergeet die accu's
ze zijn al bezig met proefprojecten om de auto via ' rails ' in het baanvak te laten opladen en rijden.

Oja dat idee was al ergens in 1880 bedacht door Jules Verne.
Zo zijn "ze" ook bezig met alternatieve "brandstoffen" zoals waterstof ......Volgens mij gaan "ze" ons eerst allemaal zo'n auto op batterijen aansmeren, om dan na enkele jaren deze zo hoog te belasten zodat wij met z'n allen noodgedwongen zullen overstappen op nog iets nieuws.
Ja, komende belasting zal waarschijnlijk op gewicht zijn? Daar scoren elektrische wagens niet zo goed :)
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
1.710
Waarderingsscore
651
Punten
113
Dit is een document voor Elektrische voertuigen in parkings.
 

Bijlagen

  • Regel van Goed Vakmanschap Brandveiligheid Thema Elektrische voertuigen in parkings 20210916a.pdf
    828 KB · Weergaven: 18
Bovenaan