• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

inloopdouche met zijinloop?

doddel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 apr 2006
Waarderingsscore
312
Punten
83
We zouden graag aan de lange kant van de douche instappen. De douchebak is 180x90cm. Op de ene kopse kant is er een muur, daar komt de sproeikop. De andere kopse kant is een glazen wand. De ene lange zijde is een volle muur.

Vraag is nu: hoe lang zou de muur aan de andere zijde moeten zijn om enerzijds zoveel mogelijk het water binnen te houden, maar toch de instap comfortabel te maken? Zou een muur van 100cm volstaan?

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
1.242
Punten
113
wij hebben 120cm en dat houdt zo goed als alle spatten binnen de douche

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
3.233
Punten
113
100 lijkt me genoeg, hier is het 120 en dat is al goed.
Hier ligt een aftrekkertje om het water naar het gootje te trekken, dus leg je douchebak gelijk met je vloer.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.083
Punten
113
120 hier op een lengte van 176 en dat is OK

doddel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 apr 2006
Waarderingsscore
312
Punten
83
merci!

Twijfel nu enkel nog of ik op de kopse kant een glasplaat neem, of ook een muurtje

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Waarderingsscore
631
Punten
113
Wat zit er achter de glasplaat/ muur? Foto? / plannetje?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan