• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

(inloop)douche met deur aan 120x90

Reaction score
1
Hallo,

Ik ben overal aan het rond kijken en ben op zoek naar iets dat precies niet mogelijk is?
Ik schets even wat ik zou willen

Een douchebak van 120x90
Daarop komt een douche wand in glas van 120cm lang
en dan nog een douche deur in glas van 90 breed.
De andere 2 zijden zijn dan gewoon de muur.

Het lijkt een beetje op een inloopdouche maar dan met een deur eraan.
De deur moet er vooraan aanhangen weliswaar en dat maakt het precies niet mogelijk.

Zijn er mensen die weten of gedaan hebben wat wel kan?

Dankuwel!
Lorre

Kan je daar een tekening van maken ? De vraag is niet echt duidelijk voor mij

Bedoel je scharnieren van de deur aan glaswand?

Heb er een schets aan toegevoegd,
Dus ik dien dan enkel een profiel op de douchewand te monteren waar de douchedeur tegen kan sluiten?
De douchedeur wordt aan de meur vastgemaakt en de douchewand zou 8mm dik zijn.

Enig id waar ik zo'n profiel kan vinden?

Groeten,
Lorenzo

Attachments

• schetsdouche.png
    schetsdouche.png
    7,7 KB · Views: 12
Je kan ook gewoon een glazen wand plaatsen van 120 en een nisdeur plaatsen (scharnieren aan de muur zijde en zorgen dat je enkel een dichtingsstrip op de glazen wand hebt. Eventueel met waterkering profiel onderaan

Ter info, afhankelijk van waar je douchekop komt, is een deur niet noodzakelijk om de vloer rondom droog te houden.
Hier ook een gelijkaardige opstelling zonder deur en geen problemen met water.
Beantwoordt de vraag niet maar kan handig zijn om te weten ?

lijkt mij een standaard opstelling. Waar heb je het al nagevraagd?

Ter info, afhankelijk van waar je douchekop komt, is een deur niet noodzakelijk om de vloer rondom droog te houden.
Hier ook een gelijkaardige opstelling zonder deur en geen problemen met water.
Beantwoordt de vraag niet maar kan handig zijn om te weten ?
Met een douche van 120 cm gaat er serieus wat water voorbij de doucheplaat komen hoor.

Ik zie niet in waarom dit niet mogelijk zou zijn?
Informeer ook eens bij iemand die zo'n wanden op maat zet. De prijs voor een douchepaneel op maat was bij ons gelijkaardig als zo'n DIY pakket en je zat niet met zo'n zwaar profiel dat enkele cm moet overbruggen. Indien regio west-of oost-vlaanderen, dan kan ik Construktglas wel aanbevelen, maar er zullen zeker nog gelijkaardige firma's zijn die je kunnen helpen.

Ter info: we hebben nog een 2e douche, 90x90 met 3 muren en zonder douchegordijn of douchedeur en ja, er komt spatwater uit de douchebak, maar niets dat een handdoek niet kan oplossen. Tmoet wel gezegd dat die handdoek wel een stukske natter is wanneer de kinders de douche hebben gebruikt dan wanneer één van de ouders dat doet.

120 cm ?
Ik denk dat mijn douche kleiner is. weliswaar organisch van vorm ( ja die cirkel he)
heb hier ergens een plan liggen
Maar geen deur. No Way
Enigste probleem als we met 2 samen douchen dan is de vloer buiten de douche ook nat . Maar we staan dan ook niet stil .

120 cm ?
Ik denk dat mijn douche kleiner is. weliswaar organisch van vorm ( ja die cirkel he)
heb hier ergens een plan liggen
Maar geen deur. No Way
Enigste probleem als we met 2 samen douchen dan is de vloer buiten de douche ook nat . Maar we staan dan ook niet stil .
Oh oh.
dit wordt 16+

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief