ingebouwde dampkap

Lid geworden
15 jun 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
we zouden boven ons kookeiland een dampkap willen inbouwen in een verlaagd plafond (van ongeveer 25-35 cm).

Welk merk zouden jullie daarvoor aanraden? We hebben zelf al gehoord van Venduro en Ventomatic, maar vroegen ons af of jullie misschien ervaring hebben met een ander inbouwmerk.

Hoe krachtig zou deze dampkap best zijn en welke motor nemen we best? En wat is de diameter van de afvoerbuis die jullie hiervoor voorzien?

Lid geworden
30 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
onze inbouwdampkap is van Novy en zal op een afstand van 120 cm boven het fornuis hangen. Onze leverancier heeft contact met Novy opgenomen, en dit zou geen probleem mogen geven. De diameter van de buis is 150 mm.

Lid geworden
2 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb ook men fornuis in het kookeiland . Voor de dampkap heb ik buiten het gat (dia 150) nog niet verder gekeken naar de mogelijkheden .

Om een lang verhaal kort te maken , ik volg dit blog met veelinteresse omdat ik hetzelf ook nodig heb :lol:

succes met jullie project

Lid geworden
15 jun 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb net van een keukenbouwer gehoord dat je voor een venduro of een ventomatic die op ongeveer 25 a 35 cm van het plafond zou ingebouwd kunnen worden, een afvoer met een diameter van ten minste 20 cm zou moeten hebben... en 25 cm zou zelfs nog beter zijn! een eilanddampkap zou namelijk een zwaardere motor nodig hebben om optimaal te kunnen functioneren.

nu heb ik op het forum gelezen dat die venduro's en venotmatics heel krachtig zijn en dat velen ze toch enkel maar op de laagste stand (of zelfs minder) zetten.

Zou een minder krachtige motor en een diameter van 15 cm voor zo'n ingebouwde dampkap dan toch niet voldoende zijn? het lijkt me gewoon een beetje nutteloos om zo'n sterke dampkap en zo'n grote afvoer te voorzien als je die toch nooit op volle kracht gebruikt.

heeft iemand misschien ervaring hiermee?

Lid geworden
22 jun 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
zelf werk ik in mijn keukens ook met venduro inbouwgroepen.

de kracht van motor is ook afhankelijk van de hoogte tussen werkblad en het plafond en de afstand tussen inbouwgroep en uitlaat.

Zelf neem ik als de afstand minder is dan 5 m de lichtste motor de b10 en voorafstanden van meer dan 5 m neem ik direct de b18 van venduro.

Heb nog geen klachten gehad dus zal wel goed werken zeker.

Lid geworden
15 jun 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Scheepken, heel hard bedankt voor de info! Ons plafond is 2m80 hoog en de afvoer gaat recht door het plafond en het plat dak juist daarboven. Het werkblad ligt op 90cm.

Normaal zou dan een B10 voldoende moeten zijn dus. En een diameter van 15 centimeter dus ook?

Lid geworden
22 jun 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat mag normaal geen enkel probleem geven.

Met welke keukenbouwer ga je werken?

Lid geworden
21 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zijn hier ookal mensen die deze hebben hangen?

Wij overwegen ook een inbouwdampkap in een stuk vals plafond,maar manlief is ervan overtuigd dat we de boel na een jaar opnieuw mogen verven??

Lid geworden
5 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
M@ya wrote:
Zijn hier ookal mensen die deze hebben hangen?

Wij overwegen ook een inbouwdampkap in een stuk vals plafond,maar manlief is ervan overtuigd dat we de boel na een jaar opnieuw mogen verven??

Binnenkort... De tweede week van december wordt onze keuken geleverd, mét Venduro dampkap...

Lid geworden
21 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
En en ?

Tevreden van de dampkap ??

Lid geworden
5 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
M@ya wrote:
En en ?

Tevreden van de dampkap ??

Qua uiterlijk toch ;-)

Voor de rest zit ik wat achter met elektriciteit en werkt ons ganse huis nog op één kabel komende van de werfkast. We hebben onze kookplaat dus nog niet echt durven gebruiken (behalve om gluhwein op te warmen)...

LG

Lid geworden
2 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
@scheepken: kan je eens de link geven naar specificaties van deze inbouwgroepen, want op de site van venduro vind ik deze niet terug?

Wat is de maximale afstand die je tussen kookplaat en dampkap mag hebben (kwestie van nog een efficiënte afvoer van dampen en vooral geuren te hebben) en welke cpaciteit (m³) heb je hiervoor nodig?

Alvast bedankt voor alle tips hieromtrent.

Grtz.

Lid geworden
22 jun 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou toch maximaal tot 1.2m gaan en direct voor een de b18 gaan,

deze scheelt in prijs maar 161 euro met de b15.

Deze motor kun je dmv een dimmer bedienen en dan heb je toch altijd zuigkracht over al je bv frieten en dergelijke bakt.

De motoren kan je bekijken op www.venduro.be/MotorenBinnen.asp

Lid geworden
9 nov 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Kan er misschien iemand van jullie de officiële prijslijst bezorgen van Venduro?

Op hun website en de daarbijhorende bedrijfsfolder staan er echter nergens prijzen vermeld (of ik kan ze toch niet onmiddellijk terugvinden).

Wij zouden graag even de officiële prijs kennen van Vanduro voor de motor BE15 en de bijhorende dakopstand voor de motor B15, de dampkap RA ZM 90 cm met de afstandsbediening RF.

Kan er iemand ons helpen? Scheepkens misschien of iemand anders...

Alvast van harte bedankt!

Groetjes

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Talus wrote:
we zouden boven ons kookeiland een dampkap willen inbouwen in een verlaagd plafond (van ongeveer 25-35 cm).

Welk merk zouden jullie daarvoor aanraden? We hebben zelf al gehoord van Venduro en Ventomatic, maar vroegen ons af of jullie misschien ervaring hebben met een ander inbouwmerk.

Hoe krachtig zou deze dampkap best zijn en welke motor nemen we best? En wat is de diameter van de afvoerbuis die jullie hiervoor voorzien?

Ik heb zelf ook een verlaagd plafond gestoken van 33cm waarin dan de Novy dampkap D840 steekt. De afstand tussen onderkant dampkap en kookplaat is 1,3m en volgens keukenleverancier helemaal geen probleem des te meer de dampkap werkt met randafzuiging + de dampkap is overgedimensioneerd nl 1,2m = dampkap tgv 0,8m kookplaat.

De meeste dampkappen worden aangesloten met een afvoerbuis van 150mm

Lid geworden
4 mei 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
@scheepken : van waar ben je? We hebben al een keuken laten uittekenen, maar vinden de prijs nogal overdreven...

Is een Novy Pure Line sterk genoeg voor hoogte van 2m (geen kookeiland)?

Lid geworden
21 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi

Wij hebben ook voor de pure'line gekozen.

Onze kookplaat is 77 breed.

Nemen we dan best de 830 van 86 cm breed of de 840 van 110 cm ?

Questie van goed af te zuigen aangezien hij 1,20 m boven ns aanrecht hangt?

Lid geworden
25 nov 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Blue wrote:
Hallo,

Kan er misschien iemand van jullie de officiële prijslijst bezorgen van Venduro?

Op hun website en de daarbijhorende bedrijfsfolder staan er echter nergens prijzen vermeld (of ik kan ze toch niet onmiddellijk terugvinden).

Wij zouden graag even de officiële prijs kennen van Vanduro voor de motor BE15 en de bijhorende dakopstand voor de motor B15, de dampkap RA ZM 90 cm met de afstandsbediening RF.

Was zelf ook geinteresseerd om wat richtprijzen voor Venduro te kennen dus heb wat rondgekeken op het web.

't Is misschien wat laat (aangezien je berichtje dateert van januari) maar misschien helpt dit andere lezers:

http://elektro-michiels.be/zoeken.php?login=&orderid=

Bovenaan