• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Infrezen vloerverwarming + tegels plaatsen

Ternesske

Nieuw Lid
Lid geworden
7 jan 2018
Waarderingsscore
1
Punten
8
Hallo iedereen,

Wij zijn van plan om op onze gelijkvloers vloerverwarming te laten infrezen in de chape (is 5cm dik). Momenteel ligt er een combinatie van tegels + laminaat in onze woonkamer en keuken. Deze zullen we uiteraard verwijderen alvorens de freeswerken beginnen.

10 jaar geleden werd onze vloer (via de kruipkelder) reeds geïsoleerd met PUR (0.027W/Mk) = 10cm. Is dit voldoende isolerend voor gebruik met vloerverwarming?

De installateur van de vloerverwarming (die overigens ook de tegelwerken kan uitvoeren, maar da's nog niet beslist) zegt dat er meteen over de open sleuven betegeld kan worden. Bij andere vloeren (pvc, laminaat, ...) is het dan weer wel van groot belang dat de sleuven worden dichtgemaakt en wordt geëgaliseerd volgens hem.

Wat denken jullie van bovenstaande stelling? Uiteraard maakt het dichtsmeren + egaliseren een groot verschil in de totale kostprijs, maar ik wil zeker zijn dat dit de gewenste manier is.

Alvast bedankt voor jullie input

of 10 cm voldoende is, je moet naar het volledige warmteverlies van de woning kijken.
maar 10cm is al iets, je zal wel eerst een serieuze massa eenmalig moeten opwarmen.
Sleuven, kunnen idd met wat lijm mee gevuld worden. is niet zo heel diep dat die buisjes liggen.
Er is ook een verschil tussen opvullen ene galiseren. Dat laatste kost wel iets en is nodig voor bv kleefkurk en Vinyl.

Dat is hetgene ik mij ook afvroeg. Ik veronderstel dat de aannemer bedoelt dat de sleuven op te vullen zijn met tegellijm dan?

Die smeer inderdaad gewoon ‘s ochtends de sleuvel vol met zijne eerste zak tegellijm en dan begint hij aan het tegelen. Ofwel doet hij het al gaande. Maar dat zal volledig vol zitten.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan