• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

info voor aanvragen offerte schilderen buitenschrijnwerk

Dixie

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 sep 2006
Berichten
489
Waarderingsscore
128
Punten
43
We hebben een woning gerenoveerd in 2010 en de verf van het buitenschrijnwerk aan de zuid-westkant is er inmiddels niet zo goed aan toe. Wegens een andere kleur hebben we beslist om alle- houtwerk aan deuren en ramen te laten doen.

Ik heb al één schilder uit de buurt laten komen en we vragen nog een tweetal offertes extra.

Om te voorkomen dat ik hier later een dramatische(r) bericht moet plaatsen ;) wil ik even vragen waar ik juist op moet letten, bij de renovatie destijds hadden we een goede prijs, maar de kwaliteit liet te wensen over...
Ik geef de voorkeur aan een gedetailleerde offerte met een globale prijs all-in, ipv regie e.d.

Ik ben er niet meteen in thuis en wil vergissingen en extra kosten voorkomen, dus enkele concrete vragen:

1° Ik had uiteraard graag voldoende detail op de offerte, dus wat moet gebeuren is silicone verwijderen, afplakken, ontvetten, opschuren, kitten waar nodig, dan grondlaag en 2 lagen lak - vergeet ik iets dat best gevraagd wordt of zeker opgenomen op de offerte?

2° Ik ging ervan uit dat een globale prijs voor het houtwerk zou worden gemaakt, maar ik leer nu dat buitenschrijnwerk en binnenschrijnwerk twee verschillende zaken zijn (jaja, het lag voor de hand ;), ook voor een offerte. Wordt dat altijd zo opgesplitst? Ik dacht dat bij een andere kleur het logisch zou zijn om ramen en deuren zowel binnen als buiten opnieuw te verven, maar op zich is er nu natuurlijk weinig mis met het schilderwerk aan de binnenzijde, dat ziet niet af...

3° is er qua planning een periode dat best niet buiten wordt geverfd of maakt dat behoudens regen en extreme koude of warmte niet zoveel uit?

4° bepaalde vragen over garantie die in de sector gebruikelijk of aan te raden zijn?

dank om jullie licht over de verf te laten schijnen...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan